פארק ענבה נפתח למבקרים

08/04/2010 כ"ד ניסן תש"ע

פארק ענבה, פארק הטבע המרכזי של העיר נפתח השבוע למבקרים. ביום רביעי נערך טקס חנוכת הפארק במעמד ראש העיר חיים ביבס, ראשי הערים לשעבר משה שכטר ומשה ספקטור, חברי מועצת העיר, נציגי משרד השיכון ונציגי החברה הכלכלית האחראית על פיתוח הפארק.

בדברי הברכה אמר ראש העיר חיים ביבס: "סוף סוף אחרי כל כך הרבה שנים אנחנו זוכים לפתוח את הפארק אחרי שבשנה האחרונה השקענו מאמצים רבים על מנת שיהיה ניתן לפתוח אותו לציבור. אני רוצה להודות לכל העוסקים במלאכה ובמיוחד לצוות החברה הכלכלית והמנכ"ל דורון ברק. בימים אלו אנחנו משלימים את פרויקט כיכר העיר ובעתיד יחד עם סיום הגשר הנופי יהיה מעבר ישיר בין מרכז העיר, תחנת הרכבת והקניון אל תוך הפארק".

עם פתיחת הפארק הגיעו לאגם המלאכותי סירות פדאלים אותם ניתן לשכור לשייט מהנה. בטקס גם נחנכה מזרקה חדשה הנמצאת במרכז האגם.

הפארק כולו נפתח לתקופת הרצה של כחודשיים ובקיץ ייערך אירוע גדול בהשתתפות תושבי העיר. הפארק כבר עומד לרשות הציבור בחג הפסח והכניסה אליו חופשית וללא תשלום.

ראש העיר חיים ביבס גוזר את הסרט בטקס הפתיחהראש העיר חיים ביבס גוזר את הסרט בטקס הפתיחה

"פארק ענבה"- הינו פרויקט הקמת פארק טבע עירוני במודיעין מכבים רעות שתחילתו בכיכר העיר וקצהו בחיבור ואדי ענבה עם כביש תל אביב ירושלים – כביש מספר 1.

הפארק המרכזי המכיל מגרשי חניה לתושבים, אמפי תיאטרון להופעות עם כ-1000 מקומות ישיבה, עגלות קפה, בוסתן, אגם מלאכותי בשטח של כ– 14,000 מ"ר המיועד לנוי ולפעילות סירות פדאלים, שטחי משחק וכדור, פארק - גן הרפתקאות, שבילי הליכה ורכיבת אופניים. בפארק קיימת תאורה היקפית לשבילים ותאורת הצפה לאמפי ולאגם. הכניסה לפארק חופשית.

פארק ענבה – פארק טבע עירוניפארק ענבה – פארק טבע עירוני

נתונים על הפארק:


פרגולת כניסה דרומית : כניסה ייחודית שבמרכזה פרגולה בנויה מבטון ומצופה באבן ירושלמית.
הפרגולה מוצללת באמצעות יריעות הצללה בצבע כחול. הפרגולה משמשת להולכי רגל ורוכבי אופניים בנתיב הכניסה בפארק

גן ההרפתקאות: מתקן ייחודי בנוי מקורות עץ עגולות בקטרים שונים. בנוי על שטח של 4.3 דונם ושטחו כולל המדשאה סביבו 9.5 דונם. נתיבי המתקנים בגן מתפרשים לאורך 160 מטר. המתקן מוקף בשביל מרוצף באבן ירושלמית ובפרגולות מחופות באבן ירושלמית.

גן "הבוסתן" גן ייחודי שבמרכזו פרגולה בנויה מבטון ומצופה באבן ירושלמית. ייחודו של תכנון גן הבוסתן בצמחיה המבוססת על ריבוי עצים המאפיינים את ארץ ישראל כמו אלון מצוי , אלון התבור, זית, שקד מצוי וכרם גפנים. גן הבוסתן משתרע על שטח של 6 דונם ומוקף בשבילי הליכה לכל היקפו.

שבילים בפארק: בגן המרכזי שהוא חלקו המפותח בשלב זה של פארק ענבה קיימים כ – 3 ק"מ של שבילי הליכה. אורכו של שביל ההליכה והאופנים המוביל אל הוואדי הוא 1.5 ק"מ. הגן המרכזי איננו מיועד לנסיעת כלי רכב , למעט רכבי חרום.

אגם: שטח האגם – 14,100 מ"ר, היקף האגם – 570 מ"א. נפח המים כשהאגם מלא – 11,000 מ"ק.

על מנת לשימור על איכות המים מונה גורם מקצועי המבצע בדיקות איכות למי האגם אחת לשבוע על מנת לשמור על איכותם. לצורך שמירה על ניקיון המים הוכנסו לאגם דגים הניזונים מאצות וירוקת כדי ליצור מאזן אקולוגי. לאגם הוכנסו 1000 דגים ע"פ הרכב שקבעו היועצים הסביבתיים והיחידה הסביבתית בעירייה. בנוסף יוכנסו בשבועות הקרובים דגי גמבוזיה הניזונים מזחלי דגירת יתושים ומונעים מפגע יתושים.

באגם ניתן לשכור סירות פדאלים וסירות קיאקיים לשייט מהנה.
שעות הפעילות להשכרת הסירות החל מ-8:00 בבוקר ועד שעות החשכה.
סירות פדאלים: 15 דקות שייט לסירה – 25 ש"ח, 30 דקות שייט לסירה – 35 ש"ח. 45 דקות שייט לסירה – 50 ש"ח. (המחירון לתקופת הרצה)

חשוב לציין, כי האגם אינו מיועד לרחצה אלא לנוי ושייט סירות בלבד! ובמקום מוצב שילוט תקני המזהיר מפני נפילה ושילוט האוסר על רחיצה באגם.

בהמשכו של הפארק העתידי, שאורכו 7 ק"מ המתפרשים עד כביש מספר 1 מתוכננים מיזמים רבים נוספים כולל שבילי הליכה, רכיבה באופניים ואטרקציות נוספות.
שלב ב' (בביצוע) עד כביש 3- שביל הליכה ושביל אופניים היוצא אל עבר הוואדי. השביל מואר במערכת עמודי תאורה סולאריים, לאורך תוואי צינור הניקוז והביוב העירוני וכולל תשתית שבילים וגן דקלים. בתוואי הוקמו מלכודות מי נגר המשמשות כבריכות חורפיות וכאזור נוי מגונן בימי הקיץ.

שלב ג' (תכנון עתידי)– הקמת מרכזי פעילות שאושרו בתכנית בניין ערים כגון, פארק חי, פינות פיקניק, מרכזי פעילות אתגרית, שטחי גינון משפחתי, חוות רכיבה .

פארק ענבהפארק ענבה


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד