בית חם לאקדם

19/10/2017 כ"ט תשרי תשע"ח

ביום שני השבוע נחנך בטקס מרגש "בית אקדם" במעמד ראש העיר, חיים ביבס, שר הרווחה והשירותים החברתיים חבר הכנסת חיים כץ. בית אקדם הינו יוזמה מקומית ופרי שיתוף פעולה של עיריית מודיעין מכבים רעות ועמותת אקדם המורכבת מהורים ומתנדבים שפועלים לקידום ילדים ובוגרים בעיר המצויים על הרצף האוטיסטי.

המרכז מציע תחת קורת גג אחת מודל ייחודי לטיפול באוכלוסייה זו ובמשפחותיהם על ידי אנשי מקצוע ומתנדבים שיעניקו טיפול תומך, ייעוץ ובעיקר הכוונה עבור משפחות מרגע אבחון ילדם כאוטיסט. כך למשל, קידום הקמת תשתיות תומכות של פעילות לשעות הפנאי, טיפולים, שירותיי רווחה שיינתנו על ידי עובדות סוציאלות מאגף הרווחה בעירייה המתמחות באוטיזם, הדרכת הורים, תנועת נוער, מועדונית לילדים אוטיסטים בתפקוד נמוך עד בינוני, מרכז פעילות ותמיכה למשפחה ולאחים בזמן שאחד מבני המשפחה נמצא בטיפול, מועדון בוגרים חברתי ובו יוענקו כלים להתמודדות בחיים האמיתיים ולשילוב תעסוקתי ועוד.

זהו מודל ייחודי וחדשני בארץ, דרכו מציעות העיר מודיעין מכבים רעות ועמותת אקדם מתכונת חדשנית של מענה קהילתי לטיפול בילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים, של שיתופי פעולה עם נותני שרות לאוכלוסיות מיוחדות, ושל רעיון ל "שילוב הפוך" לפיו האוכלוסייה המיוחדת היא בסיס לפיתוח ערכי וחברתי של הקהילה כולה.

בעמותה חברות כיום כ-200 משפחות וכ-300 מתנדבים. העמותה החלה את דרכה כקבוצת הורים בשנת 2009, הורחבה לפורום הורים ומתנדבים בשנת 2012 ולעמותה רשמית בשנת 2015. מטרות העמותה הינן קידום ילדים ובוגרים תושבי העיר על הרצף האוטיסטי זאת על ידי עידוד השילוב וקבלת השונה בעיר, ארגון פעילויות בשעות הפנאי ובחופשות, ביצוע פעילויות העשרה והעצמה למשפחות.

עמותת אקדם מקדמת התנדבות הורים שדוגלת במוטו מנזקקות למנהיגות הלוקחת את הגורל בידה למרות ועל אף הקושי. בית אקדם נפתח ברחוב מיתר 2 ברעות. ניתן ליצור קשר עם טלי סגל 052-9276510.

מתנדבי הנוער הלאומי עם ראש העיר והשר חיים כץמתנדבי הנוער הלאומי עם ראש העיר והשר חיים כץ

חיים ביבס, ראש העיר: " היום זכיתי להגשים חלום יחד עם עוד יותר מ-400 ילדי אקדם ובני משפחותיהם כאשר חנכנו יחד את בית אקדם. במהלך השנים האחרונות נרקמה ביננו לבין המשפחות היקרות של אקדם שותפות מרגשת שיצרה בית חם, עוטף ואוהב שיש בו מענה לכל הצרכים. בית אקדם יהווה סמל לגאווה עירונית ומעורבות קהילתית בשיא תפארתה – בית, שייצג חברה טובה, איתנה, העוזרת לזולת. ביום כזה אין גאה ממני לומר שאני מודיעיני."

חיים כץ, שר הרווחה: "בתחום שאנחנו נוגעים בו, המנוע חייב להיות שילוב של הרבה לב ונשמה. לכל אדם הזכות להשתתפות מלאה בחברה, בעצמאות מרבית ובכבוד תוך מיצוי היכולות הטמונות בו- בית אקדם יסייע לנו במימוש החזון הזה. ברכות לכל העוסקים במלאכה חשובה זו. לא אחת נשמעות ביקורות על רשויות חזקות ועל סדרי העדיפויות בהן, אני חושב שמודיעין מכבים רעות בראשות חיים ביבס היא בדיוק הדוגמה ההפוכה, הסמל למופת לאיך רשות צריכה לנהוג בתושביה ועל כך יעיד שיתוף הפעולה הפורה בינינו. בשנתיים האחרונות הכפלנו את התקציבים לאוכלוסיית האוטיסטים מ- 180 מלש"ח ל- 360 מלש"ח והגדלנו במאות אחוזים את התקנים של העובדים הסוציאליים הייעודים לנושא. רק במודיעין מכבים רעות, גדל מספר התקנים מ- 0.6 ל- 3. נמשיך ונפעל לרווחתם."

יו"ר העמותה, מיקי וינקלר: "אני עומד כאן נרגש מולכם. 8 שנים אחרי שקבוצת הורים לילדים על הרצף האוטיסטי התאחדה יחדיו והנה אנו זוכים לחנוך את בית אקדם. בית ייחודי, שיעניק שירות ל-200 משפחות ולאלו שיצטרפו בעתיד. אני מודה מקרב לב על שיתוף הפעולה ההדוק והפיכת החזון למציאות לעירייה שהאמינה בפעילותנו ודרכנו".



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד