פרס החינוך הארצי לגוונים ויחד

06/07/2015 י"ט תמוז תשע"ה

ביום רביעי האחרון התקיים טקס הענקת פרס החינוך הארצי למוסדות החינוך המצטיינים בישראל לשנת תשע"ה. הטקס התקיים במכון יד יצחק בן צבי בירושלים במעמד שר החינוך, נפתלי בנט, ומנכ"לית המשרד מיכל כהן. בטקס קיבלו את הפרס המכובד 14 מוסדות חינוך מכל רחבי הערץ ובהם בתי הספר "יחד" על יסודי ו"גוונים" ממודיעין מכבים רעות.

כזכור, בחודש מרץ עדכנה ועדת פרס החינוך הארצית כי שני בתי ספר ממודיעין מכבים רעות, "יחד" על יסודי ו"גוונים" זכו בפרס החינוך הארצי של משרד החינוך. פרס זה הוא הפרס היוקרתי ביותר הניתן על ידי משרד החינוך.

במהלך הטקס צוינו הקריטריונים המלאים בזכותם זכו בתי הספר בהוקרה המיוחדת. בית ספר "יחד" על יסודי זכה בפרס על "חתירה מתמדת לשילוב בין אוכלוסיות התלמידים לגןוניהן תוך קיום שיח מכבד, מוקיר ומאפשר, ותוך פיתוח מסגרות הנותנות מענה למגוון צורכי התלמידים. על עידוד התלמידים לקבלת אחריות, במטרה לטפח בוגר אחראי המוביל את רעיון השילוב בחברה הישראלית. על קיומן של תכניות בחירה המאפשרות לכל תלמיד להביע את קולו הייחודי ולקיים את מסורתו בכבוד וכן על שילובם של תלמידי החינוך המיוחד במגוון תכניות בית ספריות".

הפרס לבית ספר יחד על יסודי. צילום: יחזקאל חוג'סטההפרס לבית ספר יחד על יסודי. צילום: יחזקאל חוג'סטה

בית ספר "גוונים" זכה בפרס על "השאיפה המתמדת והבלתי מתפשרת למצות את יכולותיהם של התלמידים במסגרת מכילה ותומכת, תוך הקניית מיומנויות חברתיות נדרשות לקראת השתלבות בחיי הקהילה כבוגרים עצמאים וערכיים. על שילוב התלמידים הלכה למעשה במעגלי החברה והכרה כי כל תלמיד יכול להגיע להישגים מרשימים למרות הקשיים, על מתן טיפול ייחודי ופרטני לכל תלמיד בהיבט הלימודי ובהיבט הרגשי במגוון מסגרות הנותנות מענה לתלמיד על פי צרכיו הייחודיים ועל מגוון תכניות המביאות לידי ביטוי את כישרונות התלמידים".

בטקס נכחו גם חברת המועצה מחזיקת תיק החינוך, עו"ד הילה בן אליעזר, חבר המועצה, מויש לוי (שהוא היה ממקימי בית הספר יח"ד), ראש מינהל החינוך, בתיה שוכן-אורבוך, סגניותיה, מירי חוגרי וגליה דקל, מנהלת מחלקת חינוך על יסודי, דלילה אשכנזי ומנהלת המחלקה לצרכים מיוחדים, דורית קוטלר.

במהלך הטקס עלו מנהל בית ספר "יחד" על יסודי, שגיב אלבז ומנהלת בית ספר "גוונים", ליאורה ולר נרגשים לבמה וקיבלו את הפרס אשר מספק גאווה גדולה לבית הספר, למערכת החינוך, ולעיר כולה.

הפרס לבית ספר גוונים. צילום: יחזקאל חוג'סטההפרס לבית ספר גוונים. צילום: יחזקאל חוג'סטה

ראש מינהל החינוך, בתיה שוכן-אורבוך: "אנו גאים בבתי הספר, המנהלים והצוותים החינוכיים שזכו בפרס. הפרס הינו תעודה המעידה על הצטיינות בעשייה החינוכית המתמדת והמקצועית תוך התייחסות אישית לכל תלמיד ותלמידה, לצמיחתם האישית יחד עם בניית חברת מופת במדינת ישראל. מינהל החינוך ועיריית מודיעין מכבים רעות ימשיכו לתמוך בבתי הספר, לעודד, לסייע ולהוביל את מערכת החינוך להמשך צמיחה יחד עם הצוותים החינוכיים הפועלים בשטח ועוסקים במלאכת הקודש של החינוך יומיום שעה שעה."

מנהל בית ספר "יחד" על יסודי, שגיב אלבז: "שמחנו לקבל הכרה בפרס חינוך, בטקס מרגש על עבודה ארוכת שנים ועל רעיון וחזון שכל הזמן מגיע לידי ביטוי ומתחדד מתוך הבשורה שמציגה יחד בחברה הישראלית, של שילוב אמיתי בין אוכלוסיות שונות ובהליכה משותפת של אחדות וחיבור קצוות. תודה לעוסקים במלאכת הקודש למינהל החינוך, לעיריית מודיעין מכבים רעות למפקחים במשרד החינוך ולקהילת בית הספר, אתם חלק בלתי נפרד מהפרס החשוב הזה."

מנהלת בית ספר "גוונים", ליאורה ולר: "הטקס היווה עבורנו נקודת שיא בעבודתנו ובהכרה בה. צוות גוונים עושה עבודה יומיומית מאומצת, מאתגרת ומשמעותית ואנו שמחים מאוד על ההחלטה להוקיר את עבודתנו ולהעניק לנו את הפרס המכובד. זה המקום להודות לראש העיר, חיים ביבס ולמנהל המחוז על התמיכה בנו בכל תחומי עשייתנו."



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד