לקראת פתיחת שנת תשע''ו

03/09/2015 י"ט אלול תשע"ה

שלושה שבועות נותרו לפתיחת שנת הלימודים תשע"ו ובעיריית מודיעין מכבים רעות הולכות ונשלמות ההכנות לקראת פתיחת שנת הלימודים, בה ילמדו, נכון לשבוע זה, 27,513 תלמידים וילדי הגנים עירוניים. כך עדכנה ראש מינהל החינוך, בתיה שוכן-אורבוך, בישיבת המועצה שהתקיימה ביום רביעי שעבר.

בפתח המצגת אמר ראש העיר, חיים ביבס, לחברי המועצה והנוכחים כי העירייה ומינהל החינוך נערכים לפתיחת שנת הלימודים כנדרש: "אנחנו ערוכים ומוכנים החל מהרישום ועד לבינוי. אנחנו ממשיכים להשקיע את המיטב והמירב במערכת החינוך שלנו. וצריך לזכור דבר אחד: אני יודע שתמיד מסתכלים על חצי הכוס המלאה או הריקה אני מסתכל על חצי הכוס המלאה באמצעים שלנו להביא הישגים מדהימים, ראיתם איזה נוער יש לנו איזה ילדים מדהימים."

"מערכת החינוך שלנו היא הבסיס של העיר שלנו של ההתפתחות שלנו. בשבע שנים האחרונות אנחנו עובדים רבות על קידום החינוך בעיר וזה הביא לצמיחה של המערכת. אני רוצה להודות לכל האנשים. יש פה שילוב של ההורים, המורים ומערכת החינוך. כשכולם מסתכלים על האינטרס המרכזי הילדים שלנו התוצאות בהתאם."

על פי הנתונים אותם הציגה ראש מינהל החינוך ילדי העיר ילמדו ב-184 גני ילדים, 26 בתי ספר יסודיים, 13 בתי הספר העל יסודיים ובית ספר לחינוך מיוחד "גוונים".

במהלך דבריה הציגה שוכן אורבוך את יעדי מינהל החינוך לשנה הבאה הכוללים תכניות לקידום חינוך לערכים ויצירת אקלים חינוכי מיטבי ומניעת אלימות במוסדות החינוך ותוכניות לטיפוח וקידום הישגים לימודיים בכלל וטיפוח וקידום הישגים לימודיים במדעים וטכנולוגיה בפרט.

שוכן-אורבוך ציינה בדבריה כי אחוז התלמידים הגרים ולומדים בעיר נאמד כיום בכ-89% מכלל התלמידים, גידול של 4% מהנתון ערב פתיחת שנת הלימודים תשע"ד. תוצאה של הידוק ובניית מסגרות ותוכניות אישיות למתן מענה בעיר.

שוכן-אורבוך הציגה בפני חברי המועצה את נתוני הבגרויות וציינה כי זו השנה החמישית ברציפות בה יש מגמת שיפור באחוז זכאות התלמידים, תושבי העיר, לתעודת הבגרות בעיר ובסך הכל הושלמה עלייה של כמעט 12% בתוך חמש שנים.

שוכן הדגישה בדבריה את ההגשה לבגרות של תלמידי החינוך המיוחד כאשר 67% מהם זכאים לתעודת בגרות, ואמרה כי הישג זה נעשה בין השאר הודות לעבודה הפרטנית הנעשית במערכת החינוך בדגש על הצרכים המיוחדים. שוכן-אורבוך הוסיפה כי אחוז הזכאות לבגרות של תלמידי העיר ללא החינוך המיוחד עלה אף הוא ועומד כעת על 87.97% מכלל התלמידים, תושבי העיר, עלייה ב-2.22% לעומת השנה שעברה (85.75%)

חוזרים ללימודיםחוזרים ללימודים

בין היתר שמעו חברי המועצה כי מערכת החינוך העירונית מפעילה תכנית רב שנתית, לשיפור הזכאות בבגרות כמו תכניות איתור ותגבור תלמידים מתקשים בקבוצות למידה קטנות לקראת מבחני הבגרות, מסלולי לימוד מיוחדים ופתיחת מגמות ייחודיות, כאשר בד בבד ישנה עבודה פדגוגית לשיפור איכות התעודות כאשר בין השאר המטרה היא לעודד יותר ויותר תלמידים לגשת לבגרויות ברמת 4-5 יח"ל במתמטיקה ואנגלית לצד קידום וטיפוח המגמות הריאליות לצד אלה ההומניות.

שוכן-אורבוך ציינה עוד כי בכוונת המינהל להוסיף ולהמשיך בהרחבת קורסים לבגרויות חורף ולבגרויות קיץ. כאשר בשנה שחלפה התקיימו קורסים במקצועות שונים ונפתחו קורסי תגבור עבור תלמידי חטיבות הביניים. הפעלת קורסים ייעודיים לבגרויות עולים.

עוד הוצגו על קצה המזלג תכניות העירוניות, שמטרתן שיפור הלמידה באמצעות שיטת ה-P.B.L – למידה מבוססת חקר, סקרנות, פרויקטים ופתרון בעיות. הרחבת מרחב המצוינות ע"ש נתי גולן הכולל הקמת גן מדעי טכנולוגי, הקמת מרכז יזמות תלת מימד, הקמת תחנת חלל.

מרכז נוסף שייפתח במתחם זה יהיה מרכז הכנה לשרות משמעותי שמטרתו המשך עידוד הגיוס לצה"ל, לחיזוק התהליך לגיוס לצבא, תחום שבו העיר זכתה זו השנה החמישית במקום ראשון ארצי בגיוס משמעותי הן לבנים והן לבנות.

בישיבה עלה נושא הכנות הבינוי לשנת הלימודים הקרובה. חברי המועצה עודכנו כי נשלמו העבודות להקמת שלושה מבני בתי ספר, כאשר בשכונת אבני חן השלב הראשון של מבנה תיכון עירוני ה' מוכן ומחכה לתלמידים וכך גם בשכונת המגינים, שם מחכים מבני בתי הספר אמי"ת בנים ואמי"ת בנות לקבל את פני התלמידים באחד בספטמבר. לאחרונה החלו עבודות התשתית להקמת מבנה בית הספר לחינוך מיוחד בשכונת הכרמים, בין תיכון אורט עירוני ד לבית הספר הכרמים, כאשר המבנה אמור להיות מוכן לשנת הלימודים תשע"ז.

פרויקטים נוספים שעלו במהלך הישיבה בתחום הבינוי היו הרחבות בתי הספר "האלה", "הכרמים" גוונים ואמי"ת בנים ובנות, בניית ספריה בבית הספר "קשת", הקמת סדנת רובוטיקה בתיכון עירוני ב', וכן תכנון הקמת מרכז פסג"ה.

שוכן-אורבוך סיכמה את הצגת ההיערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים בדברי תודה לעובדות ועובדי מינהל החינוך לרבות מנהלות בתי הספר, המורות והגננות וכמובן ההורים ולהנהגת ההורים המסייעים והתומכים במערכת לכל אורך הדרך.

חברת המועצה ומחזיקת תיק החינוך, הילה בן אליעזר: "בשנים האחרונות בכלל ובשנה האחרונה בפרט זכתה מערכת החינוך העירונית לשבחים והצלחות יוצאות דופן אשר ניכרים הן בשיפור מתמיד בשיעור הזכאים לתעודת בגרות והן בשלל פרסים שזכו בהם מוסדות החינוך העירוניים. לא במקרה זו השנה השנייה שמחוז ירושלים של משרד החינוך בוחר לקיים יום למידה מהצלחות בעיר שלנו במטרה להפיץ לכלל המחוז יוזמות חינוכיות. אני רוצה להודות למינהל החינוך והצוות החינוכי על פעולות רבות שנעשות במערכת החינוך העירונית הן ביוזמות חינוכיות חדשניות והן בתמיכה ובליווי התלמידים, ולאחל לתלמידי העיר המשך חופש מהנה ובטוח ושנת לימודים מוצלחת."



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד