ביום חמישי האחרון, צוין ברחבי הארץ ובמודיעין מכבים רעות, "יום המורה" - יום הוקרה והערכה למורות ולמורים על תפקידם בחינוך דור העתיד. בבתי הספר בעיר ציינו את המאורע במגוון פעילויות ויוזמות שהתקיימו בין חמישי לראשון.

"יום המורה" הינו יום שזכה להכרה ושותפות של משרד החינוך ועשרות ארגונים חינוכיים בישראל אשר ביקשו לשים את המורות והמורים במרכז השיח הציבורי ולהודות להם על המסירות והעבודה מלאת המשמעות. את ציון היום במודיעין מכבים רעות יזמה חברת המועצה ומחזיקת תיק החינוך, הילה בן אליעזר מתוך ראייה כי אנשי מערכת החינוך הם המפתח המרכזי להצלחת מערכת החינוך בעיר.

בימים אלו זכו כ-2,400 המורות והמורים המלמדים בעיר למפגני הוקרה מרגשים וחגיגיים במיוחד שארגנו עבורם מינהל החינוך הנהגת ההורים העירונית, מועצת הנוער ותלמידי בתי הספר. במסגרת פעילות זו נתלו ברחבי העיר שלטי חוצות עם הסלוגן "מודיעין מכבים רעות מוקירה ומחבקת את מוריה" וכן פוסטרים עם ברכות וקישוטים בחדרי המורים.

יום המורה באבני חןיום המורה באבני חן

בדף הפייסבוק של העירייה הועלה סרטון ווידאו שהכינו חברי מועצת הנוער ובו תלמידים מבתי הספר השונים אומרים תודה למוריהם. גם ראש העיר חיים ביבס, הצטרף לחגיגה וביום רביעי בערב שלח לכל בתי האב בעיר הודעה טלפונית המברכת את אנשי החינוך בעיר ולמחרת העלה סרטון לדף הפייסבוק שלו בו הוא מברך את המורים.

בבתי הספר בעיר התקבלו המורים בבוקר בקבלת פנים חמה עם חלוקת פרחים באדיבות העירייה. אך את עיקר העבודה עשו ההורים והתלמידים שקיבלו את פני ההורים בכניסה גם שוקולדים וברכות, כאשר כל בית ספר בחר את הדרך שלו לציין את יום המורה. בחלק מבתי הספר החליטו לפנק את המורים בארוחת בוקר עשירה כאשר בזמן שהם אכלו ההורים העבירו פעילות בכיתות. בבתי ספר אחרים קיבלו המורים ברכות, מתנות וזכו לפעילויות ייחודיות שהכינו עבורם התלמידים וההורים.

בין השאר בבית הספר אלונים, התקבלו המורות בבוקר בפרחים ובברכות שהוכנו על ידי התלמידים, במהלך השעה השנייה, הוחלפו המורות על ידי הורים ונהנו מארוחת בוקר בחדר המורים. בבית הספר היובל, ההורים קישטו את חדר המורים בלילה ובבוקר ערכו למורים ארוחת בוקר כאשר ההורים לימדו בכיתות והחליפו את הצוות החינוכי, בנוסף המורים קיבלו ברכות מהתלמידים והפתעות ממועצת התלמידים.

יום המורה באלוניםיום המורה באלונים

בתיכון עירוני ב' התלמידים וההורים חיכו בפתח בית הספר וחילקו פרח, שוקולד וברכה בכניסה לבית הספר. לאחר מכן נהנו המורים מארוחת בוקר כאשר הורים מחליפים אותם בכיתה.

מרכז "פסגה מודיעין" המפתח מקצועית את כל עובדי ההוראה בעיר ובסביבתה ומלווה אותם בעבודתם במוסדות החינוך, יציין אף הוא את יום המורה במהלך השבועיים הקרובים בקרב עובדי ההוראה, המגיעים להשתלמויות ויחלק להם שי צנוע על עבודתם המיוחדת.

ראש העיר חיים ביבס: "אני רוצה לנצל את יום המורה הארצי כדי לברך את המורים ואנשי החינוך שלנו, ולהודות להם בשם כל תושבי העיר ההורים והתלמידים על עבודתם המסורה שנעשית יום יום בצניעות ובמקצועיות. בזכות מורים אלה, וגם הגננות והסייעות יש לנו בעיר את אחת ממערכות החינוך הטובות ביותר בארץ שמהווה דוגמה למדינת ישראל כולה. לא בכדי אמרו התלמידים שמקצוע ההוראה פה במודיעין מכבים רעות הוא לא רק מקצוע אלא שליחות ודרך חיים."

חברת המועצה, מחזיקת תיק החינוך, הילה בן אליעזר: "לאורך כל השנה המורים והמורות שלנו לוקחים חלק בעיצוב דמותם של ילדינו ובכך משפיעים על החברה כולה. אני מקווה שכל אנשי החינוך שלנו חשים בהוקרת התודה ובהערכה שהם ראויים לה. השנה ציינו, לראשונה, את יום המורה ברמה העירונית. בכל בתי הספר נערכו במקביל פעילויות שונות כגון הפעלות חווייתיות למורים, ארוחות בוקר, מתן תשורות, כתיבת מכתבי תודה והערכה למורים ועוד. התברכנו באנשי חינוך מהטובים שיש ואני מקווה שהיום הזה שבו יש לנו הזדמנות להודות ולהוקיר את עבודתם של אנשי החינוך שלנו, יהפוך למסורת עירונית.

וידאו

ילדי מודיעין מכבים רעות אומרים תודה למורים

X


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד