תשובות שיבוץ למוסדות החינוך

23/06/2016 י"ז סיון תשע"ו

במינהל החינוך של עיריית מודיעין מכבים רעות נשלמת בימים אלה ההיערכות לקראת תחילת שנת הלימודים תשע"ז. והחל מיום חמישי 16.6.16 בשעה 16:00 ועד לתאריך 26.6.16 יכולים ההורים לקבל את תוצאות רישום הילדים לגנים ולבתי הספר.

לחצו כאן לתשובות לשיבוץ תלמידים

ערעור על השיבוץ ניתן להגיש באמצעות האתר בלבד בין התאריכים 16.6.16 ועד לתאריך 26.6.16 בשעה 10:00. לאחר תאריך זה לא ניתן יהיה לערער.

תשובות לערעורים, כמו גם תשובות לנרשמים ברישום המאוחר, יתפרסמו בתאריך 11.7.16 החל מהשעה 16:00 כאן באתר העירייה.

הודעות שיבוץ למסגרות החינוך המיוחד תפורסמנה בתאריך 15.7.16 כאן באתר העירייה.

במידה וגם לאחר הערעור בקשתכם לא התקבלה, עומדת בפניכם הזכות להגיש ערר למנהל מחוז ירושלים במשרד החינוך.

כמדי שנה, במסגרת ההיערכות לפתיחת שנת לימודים נוספת מתקבלות החלטות על מצבת הכיתות והגנים במוסדות החינוך בעיר. ההחלטות מתקבלות בהתבסס על נתוני הרישום על פי השכונות השונות בעיר ועל פי תקני משרד החינוך.

כידוע, הרישום לגנים ובתי הספר בעיר נעשה על פי אזורי רישום, כאשר הקריטריון המוביל הוא קריטריון של המשך הרצף החינוכי (גני הילדים מזינים את בתי הספר היסודיים שמזינים את בתי הספר העל יסודיים), ולאחריו קריטריונים של מיקום גיאוגרפי ואחים ממשיכים.

בהקשר זה, הנתונים הדמוגראפיים הם המרכיב המשמעותי ביותר המשפיע על היערכות זו מדי שנה בשנה.

באופן כללי ניתן לראות מתוך הנתונים כי נוצר מצב בו יש בעיר שכונות בהן האוכלוסייה מתבגרת ויש בה צפי לפחות גני ילדים וכיתות א'. לעומתן בשכונות החדשות, שעל פי רוב הן מאוכלסות במשפחות צעירות, יש רישום גבוה יותר לגני ילדים ולכיתות א'.

ההחלטה על הפעלת גני ילדים מתקבלת על פי נתוני הרישום בפועל לשנת הלימודים וכאמור בהתאמה לתקנים של משרד החינוך, כאשר על פי המדיניות העירונית הרישום לגני הילדים לגילאי 3-4 מתבצע על פי שכונות.

בשיקולי הסגירה, העירייה משתדלת לסגור גן בו השנתון סיים את לימודיו. לעיתים רחוקות נוצר מצב בו העירייה נאלצת לסגור גן שבו יש מספר ילדים שאמורים לעלות לשנה נוספת באותו גן שנסגר. במקרים כאלו מינהל החינוך מתקשר לכל משפחה באופן אישי, מיידע את ההורים במהלך ומאפשר להורים לבחור את הגן המועדף לילדיהם.

כמו כן נתוני מינהל החינוך מראים כי בבתי הספר הייחודיים דוגמת בית הספר "אריאל" ובית הספר "יחד", ישנו רישום הגבוה ממספר המקומות הפנוי. במקרים אלה, מאחר ומדובר בבתי ספר על אזוריים הוקמה ועדה בהשתתפות נציגי מינהל החינוך ומנהלי בתי הספר שנפגשו לקביעת השיבוץ לבית הספר. תלמידים שלא יתקבלו לבתי הספר הייחודיים ישובצו לבתי הספר על פי אזור מגוריהם.

לחצו כאן לרשימת גני הילדים



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד