בני נוער מתנדבים

03/11/2016 ב' חשון תשע"ז

ביום שישי האחרון נערך ברחבת היכל התרבות יריד ההתנדבות העירוני לנוער, בו לקחו חלק כ-1,800 תלמידי כיתות י' מכל בתי הספר העל יסודיים בעיר.

היריד השנתי מאורגן על ידי מחלקת הנוער והצעירים שבעמותת סחלבים, בהובלת רכזת תחום התנדבות הנוער, איילת בועזסון, ונעשה בשיתוף מינהל החינוך העירוני, מינהל חברה ונוער מחוז ירושלים, רכזי המעורבות החברתית בתיכונים והאגף לשירותים חברתיים.

יריד זה מהווה את יריית הפתיחה לשנת ההתנדבות של בני הנוער בעיר, כאשר במסגרת תוכנית מעורבות חברתית והתפתחות אישית, יתנדבו תלמידי כיתות י' 60 שעות למען הקהילה, תלמידי כיתות י"א 30 שעות ותלמידי כיתות י"ב 20 שעות, במגוון פרויקטים ועם אוכלוסיות שונות.

מודיעין מכבים רעות נחשבת לאחת הערים המובילות בארץ בתחום התנדבות בני הנוער, ופועלים בה כ-70 עמותות וארגוני התנדבות המציעים לבני נוער מקומות התנדבות משמעותיים. במחלקת הנוער והצעירים, ביחד עם רכזי המעורבות החברתית בבתי הספר, פועלים רבות על מנת להכשיר את בני הנוער המתנדבים ואת ארגוני ההתנדבות השונים, בכדי לאפשר התאמה טובה וליצור שנת התנדבות משמעותית.

בעירייה ובמחלקת הנוער והצעירים מציינים כי במקרי התנדבות רבים נוצר תהליך מבורך בו בני הנוער ממשיכים את פעילות ההתנדבות שלהם אף מעבר למכסת השעות הנדרשת, ואף ממשיכים מעבר לשנת הלימודים.

בתחילת היריד הסתובבו בני הנוער ברחבת ההיכל ונחשפו לדוכניהם של יותר מ-60 קבוצות התנדבות ומנהיגות, עמותות, תנועות נוער וארגוני התנדבות עירוניים וארציים, שהציגו את פועלם. חלק זה של היום אפשר לתלמידים לראות, לשאול, להתרשם, להתייעץ ולבחור התנדבות משמעותית לשנת הלימודים הקרובה, התנדבות ממנה יצאו נשכרים כל הגורמים. היריד חשף מגוון רחב של תחומי התנדבות שפתוחים לבני הנוער כמו הגיל הרך, צרכים מיוחדים, הגיל השלישי, מנהיגות נוער, סיוע והצלה ועוד, וכן חשף פרויקטים ייחודיים שפועלים בעיר, חלקם בפעם הראשונה כפיילוט.

בהמשך, נכנסנו התלמידים להיכל התרבות, שם צפו בהרצאה מרתקת של גיא בן דור, שמלווה רצים עיוורים בתחרויות ריצה שונות וכן הקים קבוצת ריצה למרחקים ארוכים המשלבת אנשים עם מוגבלויות שונות. בהרצאתו הוא מדבר על נחישות, אומץ ואמונה. ההרצאה חיברה את בני הנוער לעולם הנתינה, קבלת השונה והבנת צרכי הקהילה הסובבת אותם.

יריד התנדבות ומעורבות חברתית לנועריריד התנדבות ומעורבות חברתית לנוער

באירוע בירכו את בני הנוער סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, מויש לוי, חבר המועצה ומחזיק תיק הנוער והצעירים, אלעד שמעונוביץ, המפקחת הרשותית מטעם מינהל חברה ונוער במחוז ירושלים, דרורה הרמן, ראש מינהל החינוך, בתיה שוכן אורבוך, ומנהלת מחלקת הנוער והצעירים בעמותת סחלבים, לטם גל.

כמו כן, באירוע נכחו ממלא מקום ראש העיר, שלמה פסי, יו"ר הנהגת ההורים, אמציה דויטש, יו"ר פורום ארגוני המתנדבים בעיר, מיגל הרף, חברי מועצת העיר, יו"רים של ארגוני התנדבות, מנהלי בתי ספר, צוותים חינוכיים, מתנדבים רבים ועוד.

חבר המועצה ומחזיק תיק הנוער והצעירים, אלעד שמעונוביץ: ״חברה ערכית נמדדת ביכולת שלה לתמוך ולסייע לאלו שזקוקים לכך. בני הנוער זכו להיות תורמים ולא נתרמים, ואני מאחל לכולנו שכל החיים נהיה בצד הזה, כי חברה ערכית וראויה נבנית מהיסוד. יריד ההתנדבות השנה היה מוצלח במיוחד לאור שילוב של עבודת ארגון והכנה של מחלקת הנוער והצעירים, עם התארגנות ועבודה מאומצת של ארגוני המתנדבים המעולים שיש לנו בעיר שבאו לגייס את בני הנוער."

מנהלת מחלקת הנוער והצעירים בעמותת סחלבים, לטם גל: "כמדי שנה, גם השנה היום בו נערך יריד ההתנדבות העירוני הוא יום חג מבחינתי – יום חג לעיר, לבני הנוער, לקהילה וכמובן להתנדבות. ביום זה אנו מקבלים תזכורת על מהות ההתנדבות, על חשיבותה ועל כך שהיא מאפשרת לנו הזדמנויות להכיר אוכלוסיות שונות ולחוות התנסויות חדשות ומרגשות. אני מודה לצוות המחלקה שלי ולשותפים שעוזרים ומסייעים לאורך כל השנה."



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד