מרחב החדשנות הטכנולוגית

22/12/2016 כ"ב כסלו תשע"ז

בשבוע שעבר נערכה הפתיחה החגיגית של מרחב החדשנות הטכנולוגית שבתיכון עירוני ב' ע"ש יצחק רבין. לאחר ברכות של ראש העיר, חיים ביבס, שפתח את האירוע, הודתה מנהלת התיכון, ריקי נגרי, לביבס ולכל השותפים לעשייה שתרמו להגשמת החלום – הקמת מרחב חדשנות טכנולוגית בבית הספר. נגרי אמרה כי "רק אם חולמים ומאמינים, מגשימים" וסיפרה כי כבר החלה לחשוב על האתגרים הבאים.

בהמשך, הוצגה פעילותם של תלמידי מגמת אמנויות העיצוב ושל חברי וחברות נבחרת הרובוטיקה הבית ספרית, אשר מרגע פתיחת המרחב החדש, יפעלו שם.

בטקס הפתיחה נכחו גם סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, מויש לוי, ראש מינהל החינוך, בתיה שוכן-אורבוך, ומנהלת המחלקה לחינוך על יסודי במינהל החינוך, דלילה אשכנזי שצפו בסרטונים ובמצגות, אשר תיארו את הפעילויות המתוכננות להיעשות במרחב.

בכניסה למרחב החדשנות הטכנולוגית נערך הטקס המסורתי של גזירת הסרט על ידי ביבס ולאחר מכן נערך במקום סיבוב. נגרי הציגה בפני הנוכחים את המרחב על שלל הכלים שבו ובהם מחשבים, מדפסת תלת מימד והכלים והמכשירים השונים בהם משתמשים תלמידי מגמת אמנויות העיצוב. במגמה זו לומדים התלמידים 5 יח"ל אמנות, 5 יח"ל עיצוב מוצר ועוד בין יחידת לימוד אחת לחמש יחידות לימוד של ביולוגיה, לפי בחירה. התלמידים מייצרים מוצרים ודגמים מחומרים שונים ובטכניקות מגוונות כמו הדפסות תלת ממדיות, חיתוכי לייזר, תפירה, תוכנות מחשב מתקדמות ועוד.

חנוכת מרחב חדשנות טכנולוגית בעירוני ב'חנוכת מרחב חדשנות טכנולוגית בעירוני ב'

חברי נבחרת הרובוטיקה הציגו את הרובוט שבנו השנה, והדגימו כיצד הוא ממלא את המשימה השנתית, שהיא זריקת חפצים מגובה ועלייה על רמפה.

השאיפה היא כי התלמידים ייחשפו ויתנסו במגוון רחב של טכנולוגיות המאפשרות עיצוב דגמים ואף מוצרים אמיתיים. לעיתים במהלך העשייה פונים התלמידים ליצרנים ובעלי מלאכה שונים, שמתמחים בטכניקות אחרות, שיעזרו להם להגשים את חלומם.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד