מתארחים באתרי הטבע העירוניים

01/02/2017 ה' שבט תשע"ז

במסגרת פרויקט "אמץ אתר" נערכה לאחרונה, ביום חורף שמשי, פעילות מיוחדת בשני אתרי טבע עירוניים בעיר, בשיתוף עם קהילת מודיעין ב"חברה להגנת הטבע", בה אירחו בתי הספר המאמצים תלמידים מבתי ספר אחרים.

תלמידי "אבני חן", אשר מאמצים את גבעת הברפיליה, אירחו לפעילות את שכיניהם מבית הספר "אבני החושן", ותלמידי "היובל", אשר מאמצים את גבעת התיתורה, אירחו את תלמידי "נתיב זבולון". כזכור, במסגרת פרויקט "אמץ אתר", לו שותפים היחידה הסביבתית באגף שפ"ע ומינהל החינוך, מאמצים בתי הספר היסודיים בעיר אתרי טבע הסמוכים אליהם. בדרך זו נחשפים התלמידים למושגי סביבה ולמגוון הביולוגי ומקיימים שם פעילויות שונות. בפעילות זו, אשר קדמו לה שיעורי הכנה בכיתות על אתרי הטבע, הפעילו תלמידי בתי הספר המארחים תחנות הסבר ופעילות לשאר התלמידים בנושאים כמו הכרת החי והצומח ושמירה על הטבע.

אחד מבתי הספר המארחים היה, כאמור, "אבני חן". במהלך הביקור העבירו המארחים את הפעילות, כאשר את ההדרכות עצמן העבירו תלמידים החברים במועצות מדעים ומורשת, ותלמידי הפרויקט "מקיימים עולם טוב יותר". במסגרת פרויקט זה, בו לוקחים חלק תלמידי החינוך המיוחד, לומדים התלמידים על נושא הקיימות, והופכים לשגרירים לנושא בבית ספרם, תוך העצמתם האישית.

בתי ספר מארחים ומתארחים באתרי הטבע העירונייםבתי ספר מארחים ומתארחים באתרי הטבע העירוניים

בפעילויות נכחו גם חברת המועצה ומחזיקת תיק איכות הסביבה, ורד גל בחרי, מנהלת קהילת מודיעין בחברה להגנת הטבע, אביטל יוגב, מנהלות בתי הספר וצוותי מורים. במהלך היום חולקה לבתי הספר חוברת הטיולים באתרי הטבע בעיר שהוציאה "החברה להגנת הטבע", חוברות שמרכזות מידע על אתרי הטבע בעיר, על ערכי הטבע, החי והצומח שבו ועל ערכי הארכיאולוגיה והמורשת. בכדי שהמידע יהיה נגיש לציבור, החוברת מוצגת באופן אינטראקטיבי גם באתר אינטרנט מיוחד, אליו ניתן להיכנס גם באמצעות המכשירים הניידים החכמים, ובשבועות הקרובים תעלה גם באתר העירייה ובאפליקציה של העירייה.

כמו כן, בימים האחרונים נתלו באתרי שביל הטבע העירוני שלטים המציגים את שמות בתי הספר המאמצים. כך, כל אחד שמטייל באזור יוכל לדעת איזה בית ספר דואג לניקוי האתר וטיפוחו. זוהי חולייה נוספת המקשרת את תלמידי בתי הספר בעיר לאתרי הטבע הסובבים אותנו.

חברת המועצה ומחזיקת תיק איכות הסביבה, ורד גל בחרי: "הפעילות המיוחדת שקיימנו הביאה לידי ביטוי שלוש מטרות חשובות: פעילות שטח באתרי הטבע העירוני, אירוח בית ספר נוסף ואימוץ המפה האינטראקטיבית של החברה להגנת הטבע. שמחתי מאוד לראות את התלמידים מפעילים תחנות ומשתתפים בפעילויות המעשירות והמהנות, ואני מודה לכל מי שעבד בכדי שיום פעילות זה יצליח."



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד