תלמידי "רעים" פועלים להצלת הצבים

16/02/2017 כ' שבט תשע"ז

קבוצת הרובוטיקה של בית ספר "רעים" העפילה לאליפות הארצית בזכות עבודת החקר שעשתה, שנועדה להציל את הצבים שבגבעת שר, עבודה שזיכתה אותה במקום הראשון בפרס הפתרון החדשני בתחום עבודת החקר.

בתקופה האחרונה נערכו מספר תחרויות רובוטיקה FLL אזוריות, בהן השתתפו בתי ספר רבים מהעיר, כאשר נבחרות התלמידים שהצליחו בתחרויות הללו עלו לאליפות הארצית, שתיערך בתחילת חודש מרץ בתל אביב. FIRST LEGO League זוהי תחרות של ארגון FIRST העולמי, המיועדת לתלמידי כיתות ד'-ח'. השנה נושא התחרות היה Animal Allies, ובמסגרתו נדרשו הקבוצות לשפר, בין היתר, את האינטראקציה שבין בני האדם לבעלי החיים. הקבוצה מ"רעים" בחרה למצוא פתרון יצירתי וחדשני להציל את הצבים שנמצאים בגבעת שר שבעיר.

כחלק מתהליך החקר נפגשו התלמידים עם נציגים מ"החברה להגנת הטבע", מ"רשות הטבע והגנים" ומהעירייה, אשר סיפרו להם שהחיות הגדולות כמו השועלים, התנים והצבאיים, נמלטות בקלות מהדחפורים שבונים באזור, אך הדבר קשה יותר לצבים, שנמצאים בסכנת הכחדה, כיוון שהם קטנים ואיטיים.

התלמידים החליטו להעביר אותם לגבעות הדרומיות, שם לא תהיה בנייה בשנים הקרובות, אך לא ידעו כיצד לתפוס אותם בשביל ההעברה. לאחר מחקר נוסף, ושיחה עם עמיר בלבן מ"החברה להגנת הטבע", למדו תלמידי קבוצת הרובוטיקה שלצבים יש שיר חיזור מיוחד ואוכל מסוים שאליהם הם נמשכים.

קבוצת הרובוטיקה של בית ספר רעים עם הגביע קבוצת הרובוטיקה של בית ספר רעים עם הגביע

כך, הם הגיעו למסקנה כי יש לנסות משהו שטרם נוסה – למשוך אותם על ידי האוכל שהם אוהבים, כמו חסה וגזר, ועל ידי השמעה של הקלטת "שיר החיזור". כך יוכלו לתפוס אותם ולהעבירם לגבעות הדרומיות.

במקביל להמשך חקירת הנושא, התלמידים יערכו בקרוב ניסוי בתנאי מעבדה כדי לראות האם הצבים אכן מגיבים להקלטה של "שיר החיזור". כמו כן, הם אף הציגו את הפרויקט שלהם בפני מטיילים בסיור האחרון של "החברה להגנת הטבע", שנערך ביום שבת בגבעות הדרומיות.

במינהל החינוך ציינו השבוע כי הם גאים בהישגים של ילדי "רעים", והזכירו כי בתחרויות אזוריות נוספות של ה-FLL נרשמו הישגים מרשימים גם לקבוצות נוספות מבתי הספר בעיר, וחלקן אף עלו לגמר הארצי. בין השאר קבוצות מבית הספר היסודיים שבטי ישראל, רעים, ניצנים, דורות, עמית ואלונים, וקבוצות מבית הספר העל יסודיים מכבים רעות מו"ר, ישיבת בני עקיבא לפיד, אורט עירוני ד', עירוני ה', אמי"ת בנים ואמי"ת בנות, זכו בגביעים על הישגים שונים כמו ביצועי הרובוט בזירה, התכנון המכני, ההצגה, הפתרון החדשני, ערכי היסוד ועוד.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד