תלמידי העיר מובילים בפיתוח ומחקר

20/04/2017 כ"ד ניסן תשע"ז

ראש העיר, חיים ביבס, אירח ערב חג הפסח כ-30 מתלמידי העיר, בוגרי מחזור ט' של תוכנית פיתוח מנהיגות טכנולוגית "נס טכנולוגיות". התוכנית הינה שיתוף פעולה ייחודי בין חברת "נס ישראל", רשויות מקומיות, בתי ספר, אגף התקשוב בצה"ל וגופי אקדמיה.

מטרת התוכנית היא להעצים את דור מובילי הפיתוח והמחקר בעולם ההיי-טק הבא של ישראל. בתוכנית משתתפים גם תלמידים מהעיר, שאף זוכים בפרסים. התוכנית, שנמשכת שנתיים וחצי, הסתיימה בכנס ארצי, שנערך באוניברסיטת תל אביב, בו הציגו התלמידים את עבודות המחקר שלהם בפני באי הכנס.

מטרת המפגש עם ראש העיר הייתה להוקיר את הצטיינות התלמידים ולהביע בפניהם את הערכת העיר להישגיהם. במפגש נכחו גם סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, מויש לוי, ראש מינהל החינוך, בתיה שוכן-אורבוך, סגניתה, מירי חוגרי, שמובילה את תחום המצוינות בעיר ואת תוכנית "נס טכנולוגיות", מנהלים וצוותי חינוך מבתי הספר ומנהלת תחום חינוך טכנולוגי ב"נס ישראל", טובה צירלין, שציינה כי דוכני הצוותים ממודיעין מכבים רעות בולטים מדי שנה בכנסים וזוכים להערכה רבה, וכי תלמידי העיר מגיעים להישגיהם מרשימים, בין היתר בזכות הליווי הצמוד של מינהל החינוך.

בוגרי מחזור ט' של תוכנית פיתוח מנהיגות טכנולוגיתבוגרי מחזור ט' של תוכנית פיתוח מנהיגות טכנולוגית

במפגש סיפרו התלמידים לביבס על תקופת הלמידה והעשייה הארוכה, ועל הפרויקטים עליהם עבדו. גם השנה, כמו בשנה שעברה, זכו צוותים מהעיר בפרסים יוקרתיים. צוות M.I Heart, שזכה במקום השני בתחרות, אפיין מערכת ממוחשבת הניתנת ללבישה שעוקבת אחר פעילות קצב פעימות הלב. מערכת זו מיועדת לקבוצת בעלי סיכון למחלות קרדיו וסקולריות. צוות FreshNess, שפיתח מערכת שביכולתה לבחון את מידת טריות המזון המאוחסן במקרר, במטרה לצמצם משמעותית את בזבוז המזון הקיים בעולם, זכה בציון לשבח על עבודת צוות מצטיינת.

פרויקטים נוספים בהם לקחו חלק תלמידים מהעיר היו פיתוח טכנולוגיות רפואיות בתחום הפיזיותרפיה, פיתוח משקפיים בטכניקת מציאות מדומה לחולי אלצהיימר ופיתוח מערכת לצוללנים המאפשרת לזהות "שיכרון מעמקים" ולסייע לצוללן לעלות בהדרגה מעל פני המים.

צוותים נוספים עסקו בפיתוח תוכנות טכנולוגיות לניהול פיננסי נכון, בהמרת אנרגית חום לחשמל בעזרת הפרשי טמפרטורות, ובתוסף שמותקן על אגזוז הרכב, שתפקידו לספוח את הפחמן הדו חמצני ובכך להפחית את זיהום האוויר.

בסיום המפגש העניק ביבס לכל אחד מהמשתתפים תעודת הערכה, ואמר כי: "למודיעין מכבים רעות יש את בני הנוער הטובים ביותר במדינת ישראל, כמעט בכל פרמטר, ולא בכדי זכתה העיר בפרס חינוך ארצי. אנו גאים בכם ובהצלחותיכם, וברור לי שבזכותכם הדבר הגדול הבא בתחום הטכנולוגיה ייצא מהעיר שלנו. אנו נמשיך, בעזרת ההורים שלכם, לדאוג למעטפת המתאימה כדי שאתם תוכלו להתמקד בלמידה ובעשייה."



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד