פרויקט ההנצחה  - אלבום לנופלים

08/02/2018 כ"ג שבט תשע"ח


פרויקט ההנצחה המתקיים אצלנו בעיר זו השנה הראשונה הינו פרויקט חינוכי ערכי בו נפגשו תלמידים מהעיר, מלווים בפרחי הוראה אצל משפחות שכולות מהעיר שבחרו להשתתף בפרויקט ולהנציח את יקיריהן באלבום הנצחה.

את סיפור חייהם של הנופלים מספרות המשפחות מנקודת מבטן והתלמידים, יחד עם פרחי ההוראה, ערכו אלבומים עם סיפורים, תמונות, חוויות משפחתיות, סיפורי ילדותם ומסלול חייהם של הנופלים.

"מטרת הפרויקט", כפי שפתחה מירי חוגרי את הטקס, "הינה במפגש הבלתי אמצעי של התלמידים עם המשפחות השכולות, חיבור וחשיפה לסיפורי חייהם, חיבור למורשת, לקהילה, למדינה ולחברה מוסרית, ערכית אשר זוכרת את נופליה כחלק מהתהליך החינוכי אותו אנו רוצים להנחיל לתלמידינו, בבחינת "...כולנו רקמה אנושית אחת חיה..." וכל אחד מאיתנו הינו חלק בלתי נפרד מהאומה.

"זאת, לצד הזדמנות של המשפחות לספר את סיפור חייו של ילדם לבני הנוער, דור העתיד, תוך תיעודו באלבום הנצחה, שיישאר בבית יד לבנים, בבית הספר ובבית המשפחה וינציח את יקירם לעד"...

הפרויקט השנה פעל ברמה העירונית ושיתף שני בתי ספר: תיכון מו"ר ותיכון יחד - שתיעדו את סיפורם של חמישה נופלים: נדב עזרא ז"ל, נתן כהן ז"ל, ליאור קולרן ז"ל, עוז צמח ז"ל, ואלמוג עשאל שילוני ז"ל, יהי זכרם ברוך.

את האלבומים למשפחות השכולות העניקו ראש העיר, חיים ביבס, חברי מועצה, יו"ר יד לבנים, חיים צמח, יחד עם נציגי משרד החינוך השותפים לפרויקט הארצי, אגף החינוך המוביל את הפרויקט החינוכי ברמה העירונית, פרחי ההוראה שליוו את התלמידים בתיעוד וכתיבה, צוותי ההוראה של בתי הספר והתלמידים, היווה את נקודת השיא של התהליך, וניכר בהתרגשות הרבה ובדברי התלמידים והמשפחות כאירוע מכונן ומשמעותי שילווה אותם לעד.

לאור חשיבות פרויקט ההנצחה, ובתמיכת ראש העיר, משרד החינוך, יד לבנים ואגף החינוך יורחב הפרויקט בשנה הבאה לבתי ספר נוספים בעיר.

פרויקט ההנצחה  - אלבום לנופלים: משפחתו של עוז צמחפרויקט ההנצחה - אלבום לנופלים: משפחתו של עוז צמח
פרויקט ההנצחה  - אלבום לנופלים: משפחתו של ליאור קולרןפרויקט ההנצחה - אלבום לנופלים: משפחתו של ליאור קולרן
פרויקט ההנצחה  - אלבום לנופלים: משפחתו של נדב עזראפרויקט ההנצחה - אלבום לנופלים: משפחתו של נדב עזרא
פרויקט ההנצחה  - אלבום לנופלים: משפחתו של אלמוג שילוניפרויקט ההנצחה - אלבום לנופלים: משפחתו של אלמוג שילוני


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד