יוגה עם לימודי לשון

25/06/2018 י"ב תמוז תשע"ח

43 דוכנים הוקמו ביום חמישי האחרון ביריד ה' פארק, בבית הספר עירוני ה' ע"ש יצחק נבון. המטרה, הצגת תוצרי הלמידה אותם עברו התלמידים במהלך השנה בבית הספר. כלל תלמידי בתי הספר השתתפו באירוע שעבורם היווה אירוע שיא ללמידה בתחומי הדעת השונים וגאווה רבה על הדרך והמחקר שעשו בתחומם.

לדברי ליאת אפלבוים, מנהלת בית הספר: "צוות ביה"ס הופך את ההוראה לרלוונטית וחדשנית לעולם התלמידים וגורם להם הנעה פנימית ללמידה והתפתחות דרך חקר והעמקה, שאילת שאלות גדולות הנחקרות בעזרת קהילת למידה".

באירוע לקחו חלק יחד עם תלמידי בית הספר הוריהם, שהתרגשו לראות את התהליך החינוכי שעברו ילדיהם. הדוכנים כללו שפע רב של תוצרי למידה והבנה וניתן היה למצוא בהם פרויקטים מיוחדים במינם ושילוב מסקרן בין מספר תחומים כאשר ברקע נהנו המבקרים משירי להקת ביה"ס וכן מקטעי תיאטרון בסימן 70 שנה למדינת ישראל של תלמידי מגמת התיאטרון.

יריד בבית הספר עירוני ה'יריד בבית הספר עירוני ה'

בין יתר ההפעלות והדוכנים בבית הספר נהנו ההורים והתלמידים מפרויקט "יוגה", שהופעל במסגרת שיעורי הלשון. התלמידים חקרו על סוגי היוגה באמצעות מבני דקדוק במקצוע הלשון וגם ביצעו כמה דקות של יוגה בדוכן עבור המבקרים בו. תחום נוסף ומעניין היה דוכן מדעים של שכבת ח' בה הציגו התלמידים את התהליכים אותם עוברים הצמחים מתחת למים.

התלמידים שילבו במחקרם סדנת דמיון מודרך שכללה תיאור של החיים מתחת למים יחד עם עזרים עדינים המעצימים את החוויה של השפרצת מים וריחות של צמחים שונים. תלמידי מגמת כימיה הקימו דוכן בו "הכימיה השתגעה" וניתן היה להתנסות בו בניסויים מלווים בהסברים אותם העבירו התלמידים. תלמידי מגמת הקרימינולוגיה חברו לתלמידי מגמת אומנות שהפיקו פוסטרים למחקר שעשו תלמידי מגמת קרימינולוגיה. תלמידי ביולוגיה ערכו דוכן "זירת פשע" בו נתבקשו המבקרים לפענח תוך זמן קצוב מי הרוצח שהשתמש בחומר הקטלני אנטרקס. מגמה נוספת וייחודית, מגמה ללימוד סינית 5 יחידות, הציגה את טכניקת הקליגרפיה.

מעבר לדוכני המגמות ותחומי הדעת, פועלת בביה"ס קבוצה מרשימה של נאמני התנהגויות סיכוניות שפעלו לאורך השנה בהעברת תכנים חינוכיים בגובה העיניים לבני גילם. קבוצה זו נבחרה לייצג את מחוז ירושלים בכנס הארצי שהתקיים שבוע לפני כן. במסגרת הפעילות הציגו התלמידים ניסוי בו הדגימו מה קורה לכבד שבא במגע עם אלכוהול. לדברי אפלבוים, לאחר הפעילות נערך סקר בית ספרי והתברר כי הייתה לו השפעה חיובית בהעלאת המודעות לנושא בקרב התלמידים.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד