מרחבי לימוד חדשים

28/11/2018 כ' כסלו תשע"ט

בימים אלה נפתחו בבית חינוך "כרמים" מרחבי לימוד חדשים ומעניינים, ביוזמת מנהלת בית הספר, רוזי ברקוביץ', והצוות החינוכי. המרחב הראשון הוא גינת "בוסתן כרמים".

בשבועיים האחרונים נעשה פיילוט על מנת לבחון את השימוש בגינה מצד בית הספר, ולאחר שהוגדר הפיילוט כפרויקט חינוכי מוצלח ומשמעותי, הגינה תשרת לאורך שנת הלימודים את תלמידי הכרמים בשעות בית הספר, ללמידה חווייתית ושונה.

בבוסתן ילמדו התלמידים שיעורי מדעים וסביבה, תוך כדי התנסות בעבודת אדמה, בשתילת צמחים ועצי פרי, אשר גם ישמשו לרווחת תושבי העיר שיוכלו ליהנות מפינת החמד ולקטוף מעצי הפרי ועשבי התבלינים. בימי ראשון ובסופי השבוע תהיה הגינה פתוחה לתושבי העיר משעות הבוקר עד הערב. בימי שני עד חמישי, הגינה תהיה פתוחה לתושבים עם סיום הלימודים החל מהשעה 13:30.

מרחב לימוד חדש בית חינוך כרמיםמרחב לימוד חדש בית חינוך כרמים

מרחבים נוספים שנחנכו זה עתה בבית הספר, בשיתוף עם ההורים, הם חדר "אתנחתא". חדר העצמה לתלמידים, שמטרתו לעודד מוטיבציה, סיפוק וביטחון עצמי בלימודים וגם בתחומים החברתיים ורגשיים. התלמידים מקבלים שעה של כיף ומרחב חופשי בחדר שכולל פינות יצירה, פינות שמע, משחקי מחשב ועוד, לאחר שמקבלים מספר פעמים ציון לשבח על יעדים שונים שהציבו לעצמם יחד עם המחנכת. יעדים אלו יכולים להיות בפן ההתנהגותי, חברתי או לימודי וכאמור, הם נהנים מפעילות בחדר המיוחד עם שישה תלמידים נוספים משכבות שונות.

המרחב האחרון שנחנך הוא חדר מתמטיקה ייעודי ובו אביזרים מעוררי מחשבה וסקרנות, קירות מגנטיים ועיצוב מעורר השראה, שמטרתם לאפשר התנסות מגוונת ולמידה דרך חקר וגילוי. בחדר המתמטיקה משתמשות כלל השכבות בבית הספר, כאשר השימוש מוגדר במערכת השעות השבועית לכל כיתה.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד