עירוני א' אלופת מחוז ירושלים בכדורסל

16/12/2019 י"ח כסלו תש"פ

שנת הלימודים התש"ף היא שנתו החמישית של פרויקט הכדורסל בעירוני א' שמובילים אגף הספורט בעמותת סחלבים יחד עם מועדון הכדורסל, עצמה מודיעין והנהלת בית הספר. ביום חמישי האחרון ניצחה הנבחרת במשחק הגמר של מחוז ירושלים את תיכון הראל ממבשרת בתוצאה 68:45 והניפה לראשונה את הגביע.

פרויקט הכדורסל בעירוני א' מקבל מדי שנה לשכבת כיתות ז' 20-15 שחקנים מצטיינים בכדורסל, המגיעים מכל רחבי העיר והסביבה. השחקנים נבחרים בקפידה על ידי אשר חגי, המנהל המקצועי של מועדון כדורסל עוצמה מודיעין.

בכל שכבת גיל ישנם כ-15 שחקנים, רובם המוחלט צמחו בקבוצות הליגה של עוצמה מודיעין, במסגרת של 2 אימונים בשעות קצה, לפני או אחרי הלימודים בבית הספר.

את האימונים מעבירים המאמנים המקצועיים של מועדון כדורסל עוצמה מודיעין, שעובדים עם השחקנים גם בקבוצות הליגה, וזאת על מנת למנוע כפילויות ולאפשר בקרת עומסים.

באימוני הנבחרות השחקנים בעיקר עובדים על שיפור יכולות אישיות, טכניקה וקליעות, ולפני התחרויות משלבים גם היבטים טקטיים. בשנים הקודמות זכתה הנבחרת באליפות המחוז של שכבה ח' ושכבה ט', והשנה העמידה לעצמה מטרה לזכות בפעם הראשונה בהיסטוריה של עירוני א' באליפות המחוז לנבחרות י'-י"ב.

ביום חמישי האחרון נפגשו השחקנים של איתי מידן ואשר חגי על הפרקט במלחה עם שחקני תיכון הראל ממבשרת ציון, למשחק הגמר המחוזי. זאת אחרי שגברו על תיכון הימלפרב ותיכון זיו הירושלמי. כבר במחצית הראשונה של המשחק נטלו המודיעינים את ההובלה ויצאו להפסקה כשלוח התוצאות הראה 32:26. למרות ההובלה המודיעינים לא נרגעו ולמחצית השנייה הם עלו התקפיים אפילו יותר והצליחו להגדיל את הפער עד לכדי 68:45 בסוף המשחק.

השלב הבא יתקיים בכפר בלום, במסגרת האליפות הארצית, שם תנסה הקבוצה לעלות לליגת העל לתיכונים. מדובר באליפות ארצית שבה 16 נבחרות מכל הארץ מתקבצות, ונאבקות בטורניר אינטנסיבי עמוס וקצר. בסופו של הטורניר, 2 הקבוצות הראשונות עולות ומשתלבות ברבע הגמר בליגת העל לתיכונים, שגם משודרת בטלוויזיה, ואילו 2 הקבוצות הנוספות יאבקו בפלייאוף נגד המקומות האחרונים בליגת העל לתיכונים, על הזכות לשחק בליגת העל.

עירוני א אלופי מחוז ירושליםעירוני א אלופי מחוז ירושלים

המאמן, איתי מידן: "נבחרת תיכון הראל היא מוסד מוכר בכל הקשור לכדורסל, עם הרבה מאד שנים בטופ – גם הירושלמי וגם הארצי. הגמר הזה מיוחד גם כי עלינו, וגם כי הניצחון מרשים מול קבוצה שהמסורת הולכת לפניה. כך היה גם במשחק נגד הימלפרב, שגם לה יש היסטוריה ארוכה. במשחק נגד מבשרת היינו מאד אגרסיביים בהגנה וברבע השני ידענו לברוח בזכות ההגנה, שהייתה מאד אגרסיבית. המחצית השנייה התחלנו בבליץ, כאשר הקבוצה שמרה נהדר, רצה ושטפה את המגרש בחלק ההתקפי כשכל השחקנים השתתפו בחגיגה. אשר חגי לצדי, והוא השותף הכי טוב במסע הזה.

שנינו ביחד נעשה את המקסימום לטובת הפרויקט הזה, על מנת שנגיע לליגת העל לתיכונים ונביא את מודיעין מכבים רעות למקום הראוי לה. אני רוצה לציין את גלית ברוקר, רכזת הפרויקט והחוט המקשר בין עוצמה לבין בית הספר, שבלעדיה כל הפרויקט הזה לא היה קורה. את מנהל בית הספר, ד"ר דביר שלומי, שהופך עולמות להצלחת הנבחרות, מעורב ומגיע לכל המשחקים ולבסיס של כל פירמידת ההצלחה הזאת שמגיע מהבית של השחקנים ומהורים מעורבים, שתומכים ומעודדים. ואת אגף הספורט, ובראשו חנן דנצינגר, ועמותת סחלבים נותנים את המעטפת בכל הקשור לנבחרות."

שמעון סלל רוה רודריגז, מנהל מועדון כדורסל עוצמה מודיעין: "מה שאנחנו חווים היום הוא תוצאה של תהליך והשקעה רבת שנים. התחלנו את הפרויקט בעירוני א' לפני 5 שנים, והצבנו לעצמנו מטרה להגיע לליגת העל לבתי ספר. החזון שלנו היה להגיע לכך בשנה השישית, אני לא יודע אם נצליח להגיע כבר השנה לליגת העל, כיוון שהנבחרת מורכבת ברובה משחקני כיתות י'-י"א, שמשחקים מול תלמידי י"א-י"ב, עם זאת, אנחנו בהחלט מכוונים להגיע לשם, אם לא השנה, אז בשנה הבאה. זוהי רק תחילתה של הדרך, ואין ספק שהעבודה המקצועית שאנחנו עושים מביאה תוצאות."

מנהל אגף הספורט בעמותת סחלבים, חנן דנציגר: "אנחנו עובדים לפי תכנית עבודה מוגדרת עם יעדים ספורטיביים וההעפלה למשחקי הגמר היו לפי התוכנית. הפרויקט הזה שם אותנו תוך זמן קצר יחסית בין בתי הספר הטובים בישראל ואני שמח על חלום של כמה אנשים לפני קצת יותר מחמש שנים בהם מויש לוי, אלעד שמעונוביץ, שמעון סלל רווה רודריגז ועוד, שמסב לנו היום גאווה גדולה."



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד