מוסדות חינוך מצטיינים בעיר

04/03/2021 כ' אדר תשפ"א

שלושה מוסדות חינוך בעיר, קיבלו ביום רביעי 24.2.21 תעודות הערכה ממחוז ירושלים במשרד החינוך, על הצטיינותם לשנת תש"פ. מוסדות החינוך הם – בית הספר היסודי קשת, בית הספר היסודי שיבולים וגן איילות.

הגשת המועמדויות של מוסדות החינוך נבחנה על ידי מחוז ירושלים כבר בספטמבר 2020, עוד בטרם משבר הקורונה. תהליך הבחירה כלל ועדה מקצועית של משרד החינוך ועמידה בקריטריונים שונים.

בית הספר קשת קיבל את תעודת ההערכה בתחומי ההכלה וההשתלבות. בתעודת הערכה לבחירה בבית הספר נכתב כי: "צוות ביה"ס מכוון ללמידה עשירה ומותאמת. בונה תכניות מבוססות מיפוי ונתונים, ונותן מקום משמעותי להיבטים רגשיים וחברתיים ולגיוון דרכי ההוראה, הלמידה וההערכה".

בית הספר שיבולים קיבל את התעודה על הובלת חינוך חברתי-ערכי, בין היתר נימקה הוועדה את בחירתו בכך שהוא בית המחנך למנהיגות אישית, חברתית וערכית ומאמין בתהליכים לימודיים המושתתים על יסודות חברתיים-ערכיים, אשר מובילים לסובלנות כלפי היחיד והחברה, תוך פיתוח מעורבות, אחריות, יוזמה והשפעה להיות מנהיגים.

גן איילות, קיבל את התעודה על קידום הישגים לימודיים. הוועדה נימקה את בחירתה בגן בכך שהילדים בגן נמצאים במרכז, בוחרים נושאים שמעניינים אותם בהם הם רוצים להרחיב את הידע ולחקור. הלמידה נעשית בצורה חווייתית, תוך שיתוף הקהילה. בנוסף נכתב כי "הוועדה התרשמה מעבודה פדגוגית מקצועית ותהליכית המחוברת לעולמם של הילדים ויוצרת רלוונטיות ומשמעותיות בעולמם".

בנוסף, בית הספר עירוני ה' ע"ש יצחק נבון נבחר להיות מועמד מטעם מחוז ירושלים במשרד החינוך לפרס היוקרתי של בית ספר מצטיין ארצי לשנת תש"פ. בית הספר נבחר לפרס, בזכות ההובלה הפדגוגית פורצת הדרך, המובילה את התלמיד להפוך ללומד עצמאי המודע לחוזקותיו ויודע לתרום ולהיתרם בחברה בה הוא חי. כמו כן נכתב כי תהליך הלמידה וההוראה מתקדמים מאוד ומותאמים למיומנויות המאה ה-21.

חיים ביבס, ראש העיר: "בכל שנה, מוסדות החינוך שלנו זוכים להערכה והוקרה, וגם השנה הם מככבים. זוהי גאווה גדולה שההערכה ניתנת גם בגין הישגים לימודיים אבל לא פחות חשוב מכך, גם על הובלה ערכית, חברתית, הכלה והשתלבות. אני רוצה גם לברך ולהחזיק אצבעות לבית הספר עירוני ה' אשר מועמד לבית ספר מצטיין ארצי, הישג מרשים מאוד. יישר כוח לצוותי החינוך הנפלאים שלנו, שעושים כל שביכולתם על מנת שהדור הצעיר ילמד להוביל, להנהיג ולהצטיין. במיוחד בתקופה זו, בולטת חשיבותם של מוסדות החינוך בעוגן והמסגרת שהם מעניקים לילדים שלנו, אנו גאים בכם מאוד".

מויש לוי, סגן רה"ע ומחזיק תיק החינוך: "ברכות לגן איילות ולבתי הספר קשת ושיבולים על קבלת תעודות ההערכה המחוזיות. במוסדות האלה נעשית עבודה נפלאה של המנהלות הגננת והצוותים החינוכיים ואכן חשוב שיקבלו את ההוקרה על כך. משמחת במיוחד העובדה שהפרסים ניתנים במגוון תחומים הכוללים גם הישגים לימודיים וגם הכלה ומעורבות חברתית. ברכות גם לביה"ס עירוני ה'. עצם העובדה שבית הספר נבחר להיות המועמד של המחוז מהווה כבר הישג עצום, ואני מאחל הצלחה גם בהמשך בקבלת הפרס הארצי".

גן איילותגן איילות


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד