שבוע הגנת הסייבר

28/10/2020 י' חשון תשפ"א

בעקבות משבר הקורונה שהביא עימו גידול בשימוש באמצעים דיגיטליים והמעבר לעבודה מרחוק, התעצמה גם החשיפה של הציבור הרחב למתקפות סייבר.

במסגרת שבוע הגנת הסייבר שמצוין השבוע לראשונה בישראל, מיום ראשון 25.10.20 עד חמישי 29.10.20, מציע מערך הסייבר הלאומי, בשיתוף כ-120 חברות, משרדי ממשלה, ורשויות מקומיות, מגוון פעילויות מקוונות שמטרתן להניע את הציבור הרחב ליישם צעדים פשוטים לחיזוק ההגנה על המידע האישי ולצמצם בכך את החשיפה למתקפות סייבר.

במרכז המבצעי של מערך הסייבר הלאומי, אליו ניתן להגיע בחיוג חינם לקו החירום 119, התקבלו בשנה האחרונה (ספטמבר 2019 עד ספטמבר 2020) כ-10,000 דיווחים על אירועי סייבר, שרבים מהם הגיעו מאזרחים שדיווחו על פריצה לרשתות החברתיות, לנתב ולמצלמות הביתיות, לחשבונות הדוא"ל הפרטיים, על הודעות סחיטה ועוד.

כדי להגביר את ההגנה של כל אחד, יוצא המערך בקמפיין שקורא לאזרחים "לקחת דקה" כדי לחזק את ההגנה על המידע האישי שלהם.

במסגרת זו עלה אתר בעברית ובערבית המציע מדריכים וטיפים קלים ליישום, בנושאים שונים כגון: עבודה מהבית, שימוש ברשתות חברתיות ובאפליקציות, מידע מונגש למבוגרים, פעילויות מקוונות כגון חדר בריחה וירטואלי, חידות, אתגרים, לומדות וסרטוני הדרכה וכן הרצאות מקוונות של אנשי סייבר לקהלי יעד שונים.

לדברי ראש מערך הסייבר הלאומי יגאל אונא: "הניסיונות למתקפות סייבר עלו בחצי השנה האחרונה וזה בא לידי ביטוי גם בעלייה בניסיונות על אזרחים. מודעות הציבור לכללים בסיסיים בהגנת סייבר על המכשירים והחשבונות האישיים שלהם היא נדבך חשוב בהגנת הסייבר הלאומית. לכן, חלק ממטרות המערך הן להנגיש לציבור את המידע הרלוונטי, וכן לסייע לו במקרה שחווה תקיפה במסגרת קו החירום שלנו 119. בשבוע הגנת הסייבר אנו קוראים לכל אזרח לקחת דקה וליישם כללים בסיסיים כדי לחזק את ההגנה האישית".

שבוע הגנת הסייברשבוע הגנת הסייבר


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד