חוזרים בהדרגה לבתי הספר

07/12/2020 כ"א כסלו תשפ"א

לאחר שתלמידי כיתות ה'-ו' חזרו בשבוע שעבר לספסל הלימודים, חזרו השבוע 29.11.20, בהדרגה גם תלמידי התיכון, כיתות י'-י"ב, ובשבוע הבא 6.12.20, יחזרו תלמידי ז'-ט'. זאת בעקבות החלטת הממשלה להשיב את הלימודים בבתי הספר בערים ירוקות וצהובות המדורגות כרגע בתחלואה נמוכה, ע"פ מודל הרמזור.

חשוב להדגיש, החזרה ללימודים הפיזיים, משולבת בלמידה מרחוק, כאשר מנהל החינוך בעירייה יחד עם צוותי החינוך בבתי הספר, מותיר חופש אוטונומי לכל בית ספר, עם עקרונות מנחים עירוניים ובראשם השמירה על בריאותם של התלמידים ושל אנשי הצוות החינוכי והמנהלי.

על פי המתווה של משרד החינוך, תתקיים למידה פיזית בבית הספר לפחות יומיים בשבוע, זאת בקפסולות של עד 20 תלמידים לכל היותר. כאשר ניתן לקיים פעילויות חינוכיות מחוץ לכיתה בשטח פתוח, בקבוצות של עד 19 תלמידים לכל היותר.

בנוסף, מציב מתווה משרד החינוך אתגר לא פשוט בפני בתי הספר: כל תלמיד יוכל לעבור בין שתי קבוצות לכל היותר, בין אם מדובר במגמה, הקבצות או קבוצה אורגנית של הכיתה. המורה, יוכל לעבור בין ארבע קבוצות לכל היותר.

על כן, על מנת לאפשר בשכבות גיל אלו, בהן הלמידה קריטית לקראת בגרויות, ללמוד כראוי, הלמידה משולבת עם למידה מרחוק, על פי מערכת השעות הבית ספרית וצרכיהם של התלמידים, תוך זיהוי פערים לימודיים ברמת כיתה וברמה פרטנית. כך למשל, תינתן קדימות להכנה לבגרויות החורף או למקצועות שקשה ללמדם מרחוק.

לקראת פתיחתם המחודשת של בתי הספר, ניקתה מחלקת הניקיון במוסדות החינוך באגף שפ"ע את הכיתות ומסדרונות בתי הספר ואגף התברואה פינה את האשפה.

כפי שהיה עד כה, לא תותר כניסת הורים, מפעילים חיצוניים ואנשים שאינם צוותי חינוך לשטח בית הספר.

כמו כן, יש למלא בכל בוקר הצהרת בריאות לפני ההגעה לבית הספר וכמובן, לגלות אחריות אישית וקהילתית ולא לשלוח את הילד למסגרת אם הוא לא מרגיש טוב.

חיים ביבס, ראש העיר: "מערכת החינוך צריכה להיות הראשונה שחוזרת למסלולה, למען התלמידים והתלמידות היקרים שלנו שיושבים מול מסכים כבר חודשיים, ונפגעים רגשית, חברתית ולימודית. עלינו לשמור על ההנחיות בהקפדה יתרה, על מנת שנוכל להמשיך להיות עיר ירוקה שמקיימת שגרה לצד הקורונה ולימודים בבתי הספר, והנוסחה היא פשוטה – או בית ספר או סגר ולכן עלינו לעשות הכל כדי שנמשיך בחזרה לשגרה. אני מאחל הצלחה רבה לתלמידים ולצוותי החינוך, שעומדים באתגר המורכב הזה ומגלים יצירתיות ומסירות רבה".

מויש לוי, סגן רה"ע ומחזיק תיק החינוך: "אני שמח לראות סוף סוף את כיתות י'-י"ב חוזרים ללימודים, ובציפייה גדולה לכך שגם השכבות האחרונות, כיתות ז'-ט' יחזרו לבתי הספר. כ"כ חשוב למען הלמידה אבל בעיקר למען המצב הרגשי והחברתי של התלמידים, שיחזרו לספסל הלימודים. אמנם אנחנו עדיין תחת מתווה עם לא מעט מגבלות, כך שברור שלא מדובר עדיין על חזרה לשגרת לימודים מלאה, אלא על שילוב בין חזרה חלקית ללמידה פיזית, בשילוב למידה מרחוק. עכשיו הרבה תלוי בנו. בואו נקפיד על ההנחיות, כדי שנוכל להמשיך ולהרחיב את החזרה ללימודים, שהתלמידים יוכלו לפגוש את החברים ואת המורים שלהם, ושלא ניאלץ לחזור שוב לסגר".

תלמידי התיכונים חוזרים לבית הספרתלמידי התיכונים חוזרים לבית הספר


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד