עלייה ברמת התחלואה בעיר

15/01/2021 ב' שבט תשפ"א

בתום הערכת המצב היומית, שקיים ראש העיר, חיים ביבס ובה הוצגו נתוני התחלואה הגואה בעיר, הנחה ראש העיר את גורמי העירייה ובראשם אגף ביטחון וחירום, להעלות מדרגה באשר לצעדים הדרושים לצמצום התחלואה בעיר ובלימת התפשטות הנגיף. על פי הנתונים, במהלך שבעת הימים האחרונים, נמצאו כ- 360 תושבים מאומתים לנגיף, גידול של 33% לעומת הנתונים בשבוע שעבר, 268 מאומתים. וקצב הכפלה של 1.48 בשלושת הימים האחרונים בהם עלה מספר החולים בכ-170 חולים.

בנוסף, בימים האחרונים חלה עלייה מדאיגה בקרב צעירי העיר לפיה, כשליש מהתושבים המאומתים (152) הם תושבים מגילאי לידה עד 19 נמצאו מאומתים לנגיף. בעקבות כך, מאחר ובתי הספר סגורים כבר יותר משבוע הוחלט להגביר את אכיפת הסגר בעיר ובין השאר למנוע את האפשרויות להתקהל. בין השאר הוחלט לסגור את מגרשי הספורט בבתי הספר ולא להפעיל את התאורה במגרשי הספורטק, פארק האקסטרים ומגרשי הכדורגל. חשוב לציין בהקשר זה, כי הנחיות משרד הבריאות מתירות רק ספורט יחידני במהלך ימי הסגר, והאכיפה בנושא זה תגבר.

פארק ענבה ייפתח בזמנים מוגדרים על מנת לצמצמם התקהלויות אפשריות, ולאפשר פיקוח ובקרה רחבים יותר על ידי הפחתת שעות הפעילות. ממנהלת אופק, האחראית על ניהולו של הפארק נמסר כי שעות הפעילות בימי הסגר יהיו בימים ראשון עד שבת, משעה 5:00 בבוקר עד 10:00 בבוקר ולאחר מכן, משעה 15:00 עד 21:00. לאחר מכן תהיה הכניסה לפארק נעולה.

יש לזכור כי במקביל בתקופה זו מתנהלות בפארק עבודות לתחזוקה ולשדרוג של הטיילת הנמצאת בוואדי ענבה. העבודות כוללות שדרוג שבילי ההליכה לאורך הפארק ומבנה השירותים, טיפול בתאורה בפארק ולאורך השביל ולערוך שיפורים בטיחותיים בכל האזור.
באשר לאכיפה, ימשיך אגף ביטחון וחירום באמצעות השיטור העירוני וסיירי הביטחון בשיתוף עם משטרת מודיעין לבצע אכיפה מוגברת ברחבי העיר, בדגש על פארקים המועדים להתקהלויות, תפיסת מפרי בידוד ומפרי הנחיות בעיקר כאלו אשר מתרחקים מן הבית מעבר למותר או כאלו שאינם עוטים מסכה כנדרש. בעירייה ציינו כי במהלך השבוע האחרון ניתנו 23 דוחות על אי עטיית מסיכה. 82 דוחות על הפרות סגר ושישה דוחות על הפרות בידוד. כמו כן ניתנו 3 דוחות לעסקים בעיר שהוזהרו מספר פעמים על הפרת הנחיות התו הסגול.

חיים ביבס, ראש העיר: "תחושת האופוריה שמביאים עימם החיסונים והזמן הממושך בו אנו נאבקים בנגיף נותנת אותותיה ומובילה לאדישות וחוסר הקשבה להנחיות. תמונת המצב מדאיגה ועלינו לעשות כל שביכולתנו בכדי להוריד את התחלואה במהלך הסגר ולדאוג לבריאותם של תושבי העיר. אני קורא לכל אחד ואחת לגלות אחריות, דווקא בימים אלה כשנדמה שאנו בישורת האחרונה. הקפידו על הכללים היטב וביחד נחזיר את מודיעין מכבים רעות לעיר ירוקה."

עלית תחלואה


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד