סקר עירוני

12/04/2021 ל' ניסן תשפ"א

בימים אלה יוצא לדרך סקר עירוני חשוב של העירייה בשיתוף עם פיקוד העורף. הרקע לסקר הוא שבוע חירום עירוני, שיכלול פעילויות בנושא מוכנות האוכלוסייה למצבי חירום שונים בין התאריכים 25.4.21 – 29.4.21. הפעילות תיפרס לאורך שלושה ימים במוקדים שונים בעיר ותדמה מצבי חירום כמו רעידות אדמה, מתקפת טילים, הפסקת חשמל ממושכת, התפשטות שריפה ועוד.

לקראת שבוע זה ועל מנת לדייק את תכני הפעילות לתושבים ולבחון לעומק את החוזקות והחולשות במוכנותם למצבי חירום, עורכת היחידה לתכנון אסטרטגי ומחקר בשיתוף עם אגף הביטחון והחירום בעירייה, סקר משולב לבחינת מצב ההיערכות והחוסן העירוני.

ד"ר אופיר לנג, מנהל היחידה לתכנון אסטרטגי ומחקר הבהיר כי "ההשתתפות בסקר אנונימית. שמם של התושבים אינו מוזן לשום מערכת ולא יעשה כל שימוש בתשובות, מעבר למטרות מחקריות בלבד, במטרה לספק את הנתונים למקבלי ההחלטות לצורך למידת הנתונים ותרגומם הלכה למעשה.

הסקר כולל שאלות על מידת המוכנות של התושב למצבי חירום שונים, הכוללים כאמור מצבי חירום כמו למשל, מצבים בטחוניים, שריפה מתפשטת, ירי טילים ואיך אפשר שלא –נגיף מתפשט אותו חווינו במציאות עם משבר הקורונה.

עוד בוחן הסקר את מוכנות התושבים לחירום בבתיהם כמו למשל – הימצאות של ממ"ד או מקלט, מזון ומים לשימוש במצבי חירום, תרופות וציוד עזרה ראשונה ועוד.

מעבר למוכנות למצבי החירום נשאלים התושבים בסקר על מידת החוסן הקהילתי אותו הם מרגישים. כך למשל, האם מאמינים ביכולת הקהילה שלהם להתגבר על מצבי חירום והאם סומכים על התנהגות אחראית של האנשים בסביבתם בשמירה על ההנחיות. כמו כן, בודק הסקר את מידת האמון ביכולת של רשויות הממשלה והרשות המקומית בזמן חירום.

חיים ביבס, ראש העיר: "בשנה האחרונה קרה אחד מתסריטי החירום הגדולים שניתן היה להיערך אליהם והוא התפשטות נגיף הקורונה אשר ללא ספק הפוקוס הציבורי היה כולו למען צליחת המשבר. אך כמו שאנו יודעים ומכירים, מצבי חירום מאתגרים רבים נמצאים כל העת, ועלינו להיות מוכנים לקראתם לא פחות. בחוד החנית עומד האגף לביטחון וחירום שלנו אשר מפגין יכולות מרשימות של היערכות בשגרה ובחירום, ואנו רוצים כעת לבחון את מידת המוכנות והחוסן של התושבים שלנו לקראת שבוע החירום העירוני, על מנת שנקבל תמונה מלאה ומדויקת ונדע לתת את המענה הראוי והמהיר בזמן אמת. אני מזמין אתכם לקחת חלק בסקר החשוב".

ברוך בוחניק, מחזיק תיק אסטרטגיה: "סקר נוסף מהיחידה האסטרטגית כדי לוודא שישנה התאמה בין היערכות למוכנות העורף. זאת הדרך הנכונה להגברת מודעות, תכנון נכון וצמצום פערים לאפיון תכנית מיטבית".

לכניסה לסקר – לחצו כאן על קישור

מילוי השאלון אורך דקות ספורות בלבד. ההשתתפות בסקר הינה אנונימית.

תודה על שיתוף הפעולה!

הסקר הסתיים. תודה על שיתוף הפעולה!

מראה כללי של העירמראה כללי של העיר


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד