הנחיות הקורונה מתהדקות

10/08/2021 ב' אלול תשפ"א

החל מתאריך 8.8.21, מתהדקות הנחיות הקורונה על פי החלטת הממשלה, עקב התחלואה העולה בארץ. במסגרת ההנחיות נקבע, בין היתר, כי החל מעל גיל 12 תותר כניסה בתו ירוק בלבד, למחוסנים או מחלימים באירועי תרבות וספורט, מסעדות בתי קפה וברים, בתי קולנוע, כנסים ועוד. זאת בשטחים פתוחים וסגורים כאחד, ללא קשר למספר האנשים.

בהתאם לכך קיים ראש העיר, חיים ביבס הערכת מצב עם גורמי המקצוע בעירייה והיערכות ליישומן של ההנחיות החדשות. אגף ביטחון וחירום, אשר פועל מאז תחילת הגל הרביעי באמצעות השיטור העירוני בסיורים יזומים בבתי מבודדים ובאכיפת חובת עטיית המסכות, יגביר מעתה עוד יותר את האכיפה בהתאם להנחיות החדשות. על פי ההנחיות, קיימת חובת עטיית מסכה גם בשטחים פתוחים בהם התקהלות של יותר ממאה איש. זאת בנוסף לחובת עטיית המסכות בחללים סגורים.

עוד הוחלט כי אירועי הקיץ ימשיכו כסדרם ויתקיימו כולם בתו ירוק, תחת חובת עטיית מסכה בכל האירועים, ללא קשר למספר הנוכחים בהם. המשמעות היא שמעל גיל 12 יש להציג תעודת תו ירוק או בדיקת קורונה שלילית 24 שעות לפני האירוע.

על פי החלטת הממשלה, הוצבו 120 עמדות בדיקה מהירות ברחבי הארץ עם דוגמים של מד"א אשר עברו הכשרה לביצוע בדיקות קורונה התקפות למשך 24 שעות. יש לשים לב כי עמדות אלו מהוות האישור הרשמי לכניסה בתו ירוק לאירועים ושאר המקומות הנדרשים, עבור ילדים ומבוגרים מעל גיל 12, אשר אינם מחוסנים או מחלימים. מימון הבדיקה במד"א עולה 52 שקלים, על חשבון הנבדק.

עמדת הבדיקה המהירה פועלת במתחם מד"א בשדרות מנחם בגין פינת שדרות החשמונאים ליד פארק האקסטרים. יש לקבוע תור במוקד 3101* ולהגיע למתחם הבדיקה.
התוצאות מתקבלות תוך רבע שעה ומתעדכנות בקופות החולים. באם הבדיקה יוצאת חיובית יש לבצע בדיקה רגילה בקופות החולים במתחם פיקוד העורף. יש לשהות בבידוד עד לקבלת התוצאה הרשמית של הבדיקה הרגילה. שעות הפעילות ומתחמי הבדיקות המהירות של מד"א מתעדכנות באתר מד"א

כמו כן, "טרם" מודיעין ברחוב תלתן 8, מבצעים גם הם בדיקות קורונה מהירות. עלות הבדיקה – 69 שקלים, על חשבון הנבדק. שעות הפעילות – ימים ראשון עד שבת משעה 8:00 בבוקר עד 23:00 בלילה. אין צורך לקבוע תור מראש.

חשוב לדעת, הבדיקות המהירות של מד"א ו"טרם" אינן משמשות עבור קיצור הבידוד או טיסה לחו"ל. במקרים שכאלו, יש לבצע את הבדיקה הרגילה.

יש לציין כי על פי הנחיות הממשלה, החל מיום 20.8.21, יחול התו הירוק גם על ילדים מגיל שנה עד 12. אלו יידרשו לבצע בדיקת קורונה במתחמי הבדיקות של מד"א לפני כניסה למקומות שנדרשים בתו ירוק. הבדיקה עבורם תהיה ללא תשלום. תינוקות עד גיל שנה לא נדרשים להיבדק.

העיר מודיעין מכבים רעותהעיר מודיעין מכבים רעות


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד