בקרה טכנולוגית על משאיות האשפה

09/03/2022 ו' אדר ב תשפ"ב

מחלקת התברואה במינהל שפ"ע בעירייה מציגה לראשונה יכולות טכנולוגיות מתקדמות בניהול פינוי האשפה ברחבי העיר. מדובר על פרויקט חדשני במסגרת מודל "עיר חכמה" שמטרתו לבצע מעקב ובקרה אחר משאיות הדחס לפינוי האשפה, משאיות הגזם השונות, רכבי הקבלנים ועגלות הטיאוט ברחובות.

בכל אלו, מותקנים לאחרונה בתהליך הדרגתי מערכות מתקדמות של GPS, חיישנים אלקטרוניים ומערכות בקרה. בנוסף, הותקנו גם מצלמות המראות תמונת שטח של 360 מעלות במשאיות האשפה והגזם.

המצלמות מראות נתונים בזמן אמת על הפיכת מיכלי האצירה ודיווח על מיקום ומשקל הפסולת ואופן ביצוע פינוי האשפה. במקביל, גם במיכלי המחזור הכתומים הגדולים בשטחים הציבוריים (פעמוניות) מותקנים בימים אלה חיישנים אלקטרוניים המודדים גובה ונפח במיכל אשר מאותתים במקרה של פח מלא אותו יש לפנות באופן מיידי.

המעקב והבקרה הטכנולוגיים יוצרים שירות מתקדם ואיכותי יותר עבור התושבים כמו גם בחינת נתונים בשטח העולים מפניות תושבים למוקד העירוני וטיפול מהיר וטוב יותר וכמובן, ניהול חכם ומשודרג של התברואה בעיר. ניתוח הנתונים נעשה בשיתוף עם מרכז החדשנות שהוקם לפני כשנתיים, מתוך מטרה לייעל ולשפר את תכניות העבודה בעירייה והשירות לתושב.

יוסי אביבי, מחזיק תיק החדשנות: "היכולת לדעת האם משאית עצרה בנקודת איסוף אשפה יחד עם הכלים שפותחו באגף המחשוב העירוני לבדוק התאמה מול תלונות שהגיעו למוקד 106 נותנת לעירייה יכולת וכלים לפעול לשיפור השירות. אנו מתכוונים לשים חיישנים בתוך מיכלי האשפה שידווחו על כמות האשפה במיכלים במטרה ליצור מסלולים אופטימלים לפינוי האשפה לפי דחיפות הפינוי והזמנים האופטימלים לבצע זאת".

הילה בן אליעזר, מחזיקת תיק איכות הסביבה: "העיר שמה לעצמה כיעד להיות עיר סביבתית ועיר שמקדמת חדשנות. בימים אלה אנחנו משלימים את הצבת הפחים הכתומים בכלל שכונות העיר ובכך יתאפשר שימוש חוזר של כ-60 אחוז מהפסולת הביתית. בד בבד, עם השמירה על הסביבה, התפעול החדשני של פינוי הפחים הכתומים באמצעות המצלמות והסנסורים, ישפרו ויעלו באופן מקסימלי את השירות לתושב. נמשיך לפעול לקידום השמירה על הסביבה תוך חדשנות מובילה".

משאית לפינוי אשפה בעירמשאית לפינוי אשפה בעיר


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד