תערוכת עיר לומדת בדובאי

09/03/2022 ו' אדר ב תשפ"ב

פרויקט מיוחד של "עיר לומדת" הוצג בדובאי בתחילת מרץ במעבדה משותפת שפיתחו יחד תלמידי בית הספר עירוני ב' ע"ש יצחק רבין, תלמידי תיכון גוריציה באיזור FVG באיטליה וסטודנטים מאוניברסיטת דובאי ואוניברסיטת אבו דאבי.

זאת במסגרת פרויקט "עיר לומדת" שפותח במודיעין מכבים רעות ע"י ד"ר אורנה מגר יחד עם השותפים של העיר מאוניברסיטת ליברטה באודינה, שרים בפרלמנט האיטלקי אזורי ואוניברסיטת טרנטו.

במעבדת החקר המשותפת יצרו התלמידים והסטודנטים מציאות למידה שבה העיר כולה על משאביה האנושיים, התרבותיים והסביבתיים, הופכת לכיתת הלמידה עבורם בה אין "קירות" של כיתת לימוד מסורתית. כך למשל, פארקים ציבוריים אשר יכולים להפוך למרחב למידה חווייתי בתחומי הפיזיקה והסביבה וחיבורים בקהילה.

אירוע הסיום נערך בהשתתפות ראש העיר, חיים ביבס, נשיא הפרלמנט האזורי מסימליאנו פדריגה וחברי הפרלמנט ונציגי האזור. נייר העמדה שהוצג על ידי התלמידים יישלח לפורומים הבינלאומיים של "ערים לומדות" כמודל השראה ויהווה בסיס להמשך הפעילות המשותפת בין התלמידים של מודיעין מכבים רעות, איטליה ודובאי.

ד"ר אורנה מגר, מפתחת עיר לומדת בישראל: "בעולם של שינויים מהירים, תפיסת הלמידה לחיים משתנה ומתעדכנת. המעבדה המשותפת של התלמידים משלוש ארצות ייצרה תובנות משמעותיות לגבי תפיסת הלמידה ללא קירות מנקודת המבט של הנוער. נייר העמדה של התלמידים יוצג כעת בפני הפורום הגלובלי של ערים לומדות באונסקו ובאיחוד האירופי, ויהיה בסיס להמשך פיתוח הלמידה בערים הלומדות".

המשלחת לדובאי על מדרגות תיכון עירוני ב'


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד