הכנסת סיבים אופטיים לבתי הספר

24/03/2022 כ"א אדר ב תשפ"ב

השבוע חתמה העירייה על פרויקט רחב היקף להתקנת סיבים אופטיים. הפרויקט צפוי לצאת לדרך בעוד כחודש ולחולל מהפך חשוב במבני הציבור ומוסדות החינוך בעיר, אשר יעברו לתקשורת באמצעות סיבים אופטיים מתקדמים. מדובר במהלך משמעותי בהתאם לחזון "עיר חכמה" שמטרתו ייעול וחיסכון במשאבים ושדרוג השירות לתלמידים ולתושבים באמצעים טכנולוגיים.

התקנת הסיבים האופטיים תאפשר חיבורים מתקדמים כאמור לבתי הספר ומבני ציבור כמו גם למצלמות אבטחה ולמערכות בקרה עירוניות והיתרונות לכך רבים. בין היתר, מדובר על חיסכון כלכלי לרשות המקומית שתוכל לכל היותר בתוך כחמש שנים להחזיר את ההשקעה הכספית בהתקנת הסיבים, ולחסוך את תשלומי העירייה לחברות התקשורת. בנוסף, בזכות רוחב הפס, איכות העברת הנתונים תהיה גבוהה ומהירה יותר, דבר שישפיע על אופן הלמידה בבתי הספר שיוכלו ללמוד באופן חדשני ואיכותי, שיפור השירותים לתושבים הניתנים ע"י העירייה וגם חיזוק תחום הביטחון והסדר בעיר, על ידי חיבור של אמצעים טכנולוגיים כדוגמת מצלמות המצריכות שימוש בפס רחב.

חיים ביבס, ראש העיר: "נדבך חשוב ביישום מודל "עיר חכמה" הוא כמובן התשתיות המתקדמות. מדובר בפרויקט רחב היקף שישפיע על מתן השירות ועבודת העירייה והכי חשוב, על אופן הלמידה בבתי הספר עבור התלמידים והתלמידות שלנו".

חבר המועצה, יוסי אביבי מחזיק תיק אסטרטגיה: "עידן הקורונה חידד את הצורך בתקשורת איכותית רחבת פס. התלמידות והתלמידים, שהורגלו ללמוד ממחשב במשך שנה חזרו בחלקן למוסדות חינוך שיצרו כיתות ללא ספרי לימוד. כדי לאפשר קיום סדיר ואיכותי של לימודים עם ספרי לימוד ממוחשבים ומעבדות מיחשוב פעילות במקביל גבר הצורך בפריסת סיבים ייעודיים לכל מוסדות החינוך בעיר. המיזם שמתחיל בימים אלו יימשך כחודש וחצי ועם סיומו יסתיימו, כך אני מקווה, התלונות של "הספר לא עולה" או "האתר לא זמין"."

בקרוב סיבים אופטיים במבני ציבור ובתי ספר בעירבקרוב סיבים אופטיים במבני ציבור ובתי ספר בעיר


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד