יום הזיכרון לשואה ולגבורה

08/06/2022 ט' סיון תשפ"ב

ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה יחול ביום רביעי 27.4.22, וברחבי העיר יוכלו התושבים להתייחד עם הזיכרון והסיפורים במספר אירועים העירוניים.

בשעה 20:00 יתקיימו הטקסים העירוניים המסורתיים באמפי בית הספר עירוני ב' ע"ש יצחק רבין בהשתתפות תלמידי בתי הספר עירוני א' ו באמפי תיכון מו"ר – מכבים רעות בהשתתפות תלמידי תיכון מו"ר.

נושא הטקס המרכזי "המסילות אל האבדון" יכלול קטעי קריינות ושירה שישתפו אותנו ברגעי האימה והפחד של היהודים בדרכם האחרונה. הקהל מתבקש להגיע בשעה 19:45.

אירועים נוספים שיערכו בעיר הם הצגת עדות מיוחדת בשם "מניה" המגוללת את סיפורה של מניה הורוביץ, ניצולת מחנה ההשמדה אושוויץ, המספרת את סיפור חייה לראשונה ומגדל הקלפים שבנתה לאורך 70 שנה קורס ומטלטל את ההווה. ההצגה תעלה באודיטוריום עירוני א', רחוב מרווה 2, בשעה 20:00 ביום שני 25.4.22. מחיר כרטיס 20 שקלים.

בערב יום השואה, 27.4.22 יוקרן בהיכל התרבות הסרט "הוועידה". דרמה עוצרת נשימה אשר עוקבת אחר אירועי בוקר אחד בחודש ינואר בשנת 1942 על שפת אגם ואנזה. שם מתקבצים בכירי השלטון הנאצי לארוחת בוקר מפנקת ולהחלטה שחרצה את גורלם של מיליוני אנשים. הסרט יתחיל בשעה 21:15, ללא תשלום. מותנה בהרשמה מראש באתר היכל התרבות .

בנוסף ביום השואה יקיים אגף קהילה ערב מיוחד במרכז "צבעוני", בהשראת יומנה של אתי הילסום "השמיים שבתוכי". בתוכנית, היכרות עם ראיית עולמה הייחודית של אתי הילסום, בחירותיה האמיצות בזמנים אפלים והתפתחותה הרוחנית בהתמודדות עם אתגרי החיים.

הערב יתחיל בסקירה ביוגרפית וקריאת קטעים מהיומן עם רונית פורת. לאחר מכן, תתקיים התערוכה של אופירה אוריאל "ליבי הוא סכר שנפתח" בהשראת אתי הילסום. בסיומן של ההרצאות יתקיימו קבוצות דיון. הערב יתחיל בשעה 20:00 וצפוי להסתיים ב-22:00. מספר המקומות מוגבל.

לפרטים והרשמה לכל האירועים – היכנסו ללוח האירועים.

יום הזכרון לשואה ולגבורהיום הזכרון לשואה ולגבורה


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד