סידורי הנגשה וחסימות כבישים בערב יום העצמאות

01/05/2022 ל' ניסן תשפ"ב

ביום רביעי, 4.5.22 יתקיימו ברחבי העיר חגיגות יום העצמאות ה-74 של מדינת ישראל ובעירייה נערכים לסידורי ההנגשה לטובת אנשים עם מוגבלויות וחסימות הכבישים. כידוע , גם השנה הושם דגש מיוחד על הפקות מקומיות ועידוד עסקים מקומיים בבמות, שיתפרשו בעיר, ובמרכזים המסחריים, כך שניתן יהיה לנוע ביניהן או פשוט לחגוג ליד הבית.

הבמה המרכזית תהיה כמיטב המסורת באמפי פארק עמק החולה, בה יתקיים טקס המעבר בין יום הזיכרון ליום העצמאות, ולאחר מכן יעלו על הבמה הכוכבים – הראל סקעת בשעה 20:50, מופע של להקות עירוניות בשעה 21:45, ג'ימבו ג'יי בשעה 22:45, ב-23:30 דיג'יי ג'דרי, בחצות סטפן וב-00:45 נסרין קדרי. לצד מופעים אלו כאמור, יתקיימו עוד שלל אירועים באמפי אולפנה ברחוב נחל צלמון 21, במכבים במתחם הדשא מרכז מכבי עולמי, הרקדה סמוך לקאנטרי סנטר, ערב שירה בציבור בגבעת הברושים ומסיבות עבריות במרכזים המסחריים משעה 21:00 במודיעין סנטר, מרכז העיר דם המכבים, מוריה סנטר ופארק יערות ישראל בשכונת נופים. הפרטים המלאים בלוח האירועים באתר העירייה.
לחצו על הקישור

כחלק מהיערכות העירייה לאירוע הוחלט כי הורים לילדים קטנים, שיגיעו לאירוע באמפי עמק החולה יוכלו לקבל צמידי שם לילדים הקטנים שלהם. את הצמידים ניתן יהיה לקבל בנקודות איתור ילדים אובדים. על הצמידים יוכלו ההורים לרשום את השם שלהם ואת מספר הטלפון שלהם למקרה הצורך.

לטובת החגיגות, יהיו כמו בכל שנה סידורי הנגשה. כניסה לרכבי נכים תתאפשר דרך רחוב עמק החולה עד מרכז שרבט (עמק החולה 28), משם שמאלה דרך חוצה העמק הסמוך למרכז שרבט עד לעמק החולה (אי זוגי) ומשם כניסת הרכב תתבצע בניגוד לכיוון הנסיעה. חניה לרכבי הנכים תתאפשר ברחוב עמק החולה בין בית מספר 53 ועד בית מספר 47. עמדת צפייה לבעלי מוגבלויות/נכים תוקם בצד המערבי של האמפי פארק.

מבחינת הסדרי תנועה וחסימות כבישים בעירייה מדגישים כי החל מהשעה 18:00 ועד לשעה 02:30 יחסמו לתנועת כלי רכב הרחובות הבאים: רחוב עמק החולה משני צדיו ממרכז שרבט ועד רחוב נהר הירדן, רחוב עמק יזרעאל (מזרח) מפינת עמק החולה ועד פינת רחוב נחל בזק, ורחוב עמק יזרעאל (מערב) מפינת עמק דותן ועד פינת עמק החולה. כמו כן, לא תותר יציאת כלי רכב מרחוב נחל ירמוך לכיוון רחוב עמק החולה. בנוסף, לא תתאפשר הגעה לרחוב עמק החולה מכיוון רחוב נחל צין. דיירי הרחובות נחל צין, נחל שניר, נחל פארן ונחל קדרון יוכלו להגיע לבתיהם באמצעות הצגת תעודת זהות עם כתובת בית מעודכנת.

עוד נמסר מהעירייה כי חוצה עמק החולה מצדי האמפי ייחסם החל משעה 12:00 וכי ובשל ירי הזיקוקים, לא תותר חניית כלי רכב ברחוב עמק יזרעאל (מערב) ובחניה של אולם הספורט של עירוני ב'. רכב שיחנה באזור זה, ייגרר.

חסימות תנועה נוספות יהיו במקומות הבאים:

במה במכבים: רחוב נוף קדומים בין חניון אחורי של מרכז רננים וחניון מרכז מסחרי ישן במכבים יחסם לתנועה בין השעות 19:00-23:00.

מרכז העיר – רחוב דם המכבים: רחוב דם המכבים פינת רחוב תלתן ועד צומת תלתן/פיקוס/דם המכבים יחסם משני צידיו החל משעה 18:00 ועד השעה 23:00. רחוב הרכבת יחסם לכיוון רחוב דם המכבים. רחוב משה סנה יחסם משני הכיוונים משדרות חשמונאים ועד בית מכבי/טר"ם.

גבעת הברושים: כביש הגישה מכיוון גדר הביטחון (מזרחית למכבים) יחסם למעבר רכבים לכל אורכו מכיוון רחוב נוף קדומים ודרך הראשונים ועד מנחת המסוקים הישן. לא תתאפשר חניה לאורך ציר הפטרול הסמוך לגדר.

כמו כן, לא תותר הכנסת בעלי חיים, נשק אזרחי/צה"לי ותרסיסי קצף לאזור האירוע וכן לא תותר כניסה עם רכב דו גלגלי לרבות אופניים חשמליים.

במהלך הערב יבוצעו מטחי זיקוקים ברחבי העיר זיקוקי הדינור מתוכננים להאיר את השמיים בשעות 20:45, 21:40, 22:30. הזיקוקים נועדו לשמח את התושבים אך הם מפחידים את הכלבים, ולכן גם השנה מבקש הווטרינר העירוני, ד"ר עופר עינב, מבעלי הכלבים לקשור את כלביהם ולהכניסם לבתים בערב יום העצמאות בזמן ירי זיקוקי הדינור, וזאת כדי למנוע את בריחתם. עינב הזהיר כי לא מומלץ להשאיר את הכלב במרפסות מחשש שהכלבים ינסו להימלט מהמקום בכל מחיר ויקפצו מהמרפסת. עינב הזכיר כי מידי שנה, בזמן ירי הזיקוקים, הכלבים נכנסים לבהלה ורצים לכל הכיוונים, ולעירייה מגיעות תלונות רבות על כלבים שברחו כתוצאה מהרעש. כמו כן, הוא ביקש להימנע מלהוציא את הכלבים לטיולים בשעות המיועדות לירי הזיקוקים.

שינויים בנתיבי הנסיעה של התחבורה הציבורית יחולו בערב יום הזיכרון ובערב יום העצמאות. ניתן להתעדכן בשינויים באתר חברת "קווים" ובמוקד המידע הטלפוני במספר 8787*.




אירועי עצמאות


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד