הטיול הקהילתי של בית ספר יזמ''ה

13/10/2020 כ"ה תשרי תשפ"א

משפחות בית הספר יזמ"ה יצאו בחול המועד סוכות לטיול מיוחד ברחבי ישראל.

הטיול שארך יום שלם כלל טיולים בתל אביב, שדה בוקר, המצפה התת ימי באילת ובעוד אתרים, כלל סדנה לאפיית פיתות, השתתפות בחידון, שירה בציבור ולינה באוהלים. אגב, הטיול כולו היה באמצעות הזום.

הרעיון המקורי של בית ספר יזמ"ה הפגיש את התלמידים והוריהם לפעילות חברתית יוצאת דופן וצבירת חוויות משותפות בימי הסגר. הסיור הוירטואלי החל ב-11 בצהריים כאשר כל המשתתפים צפו בסיור וירטואלי בעיר דוד לאחר הסיור הילדים נחו בארוחת הבוקר כאשר לאחר מכן התפצלו הנוכחים לסיורים וירטואליים במספר אתרים מוכרים בארץ ובהם הספארי, הצריף של דוד בן גוריון בנגב ואתרים נוספים, בכל סיור מנחה מהצוות החינוכי של בי"ס.

בתום הסיור נפגשו בחזרה כל המשתתפים בסלון והפעם לפעילות יצירה בזום במהלכה הכינו קישוטים לסוכה ולבית. לאחר מכן נהנו המטיילים מארוחת צהריים ביתית וממנוחה.

אחרי האתנחתא חזרו המשתתפים לסיורים הווירטואליים שהנחו חברי קהילת יזמ"ה ולמדו על שבעת המינים וכן התארחו בסוכה ובירכו על ארבעת המינים.

לקראת הערב נערך חידון קהוט קהילתי ולאחריו ערב שירה בציבור. לאחר שהסתיימה הפעילות התפנו כל המשתתפים להקים אוהל בחצר או במרפסת ללינה בשטח (עד כמה שאפשר) בנוסף נפתחו במהלך היום חדרים מיוחדים בהם למדו המשתתפים להכין פיתות וגם קיבלו מתכונים לבישול על פויקה.

סגנית המנהלת, נעמה ניסנבוים: "האתגר העיקרי שלנו בתקופה זו הוא חברתי ורגשי. חשוב לנו לשמור על הקהילתיות שמחזקת גם את החוסן המשפחתי והאישי יחד עם הצורך הקריטי בשמירה על בריאותנו ובריאות הסובבים אותנו. המסורת הקיימת בקרב משפחות רבות לטייל בסוכות ברחבי הארץ, הולידה את הרעיון לערוך טיול משותף, וירטואלי כמובן, המשלב את ערכי החג יחד עם אהבת הארץ. רועי להב, רכז הטיולים שלנו הרים את הכפפה ותכנן טיול מרומם נפש. לא האמנו שניתן ליהנות עד כדי כך מטיול בזום. לאור הצלחת הפעילות ובקשות המשפחות אנחנו בוחנים אפשרות לקיים פעילויות נוספות מסוג זה."

טיול קהילתי בזוםטיול קהילתי בזום


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד