אופק חדש בא לעיר

12/07/2009 כ' תמוז תשס"ט

החל משנת הלימודים הקרובה (תש"ע) יחלו לפעול 15 בתי ספר במודיעין מכבים רעות בהתאם לרפורמת "אופק חדש".

מחזיק תיק החינוך בעירייה, סגן ראש העיר ומ"מ, מויש לוי, ראש מינהל החינוך חיה שיטאי, מנהל מחלקת שפ"ע שלמה עטר ונציגים נוספים יצאו בשבוע שעבר לסיור בבתי הספר היסודיים במודיעין מכבים רעות כדי לבחון את ההכנות לקראת כניסתם ל"אופק חדש".

מדובר ברפורמה של משרד החינוך שנועדה לקדם את מעמד המורה בישראל ושכרו ולשפר את שירותי החינוך לטובת חיזוק התלמידים. הרפורמה מעניקה למורה אפשרות לתגבר תלמידים חלשים, להעניק תשומת לב אישית לתלמידים לקויי למידה או בעלי תחומי עניין ייחודיים, ולחזק את הקשר עם תלמידים בעייתיים.

הדבר יבוא לידי ביטוי בכך שהמורים יעבירו לשעות הוראה פרטניות בבית-הספר לקבוצות של עד חמישה תלמידים בשעה פרטנית. על מנת לספק את אותן שעות בתי הספר המצטרפים לרפורמה צריכים לעבור "מתיחת פנים" בכל הקשור למבנה הכיתות ולכן במהלך הסיור בחן הצוות את בתי הספר המיועדים לעבור ל"אופק חדש" ובדק מה יש לשנות בכל בית ספר על מנת ליצור כיתות לימוד שיתאימו לשיעורים הפרטניים.


סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, מויש לוי מסר כי: "כבר בשנת הלימודים הנוכחית פעלו בעיר שלושה בתי ספר בהתאם לרפורמה של משרד החינוך. הניסיון המוצלח של בתי הספר הללו הביא אותנו לפעול מול משרד החינוך על מנת להכניס את כל בתי הספר בעיר לתוכנית, למרות הקיצוץ בתקציב המשרד שפגע בהכנסת הרפורמה לבתי הספר בארץ."

לוי ציין כי "בזכות התערבותו של ראש העיר, חיים ביבס, הבאנו לכך שהרפורמה תפעל ברוב מוחלט של בתי הספר היסודיים בעיר, מתוך כוונה שבשנה הבאה יצורפו שאר בתי הספר בעיר. אני מקווה שהפעלת הרפורמה, במרבית בתי הספר בעיר תביא לשיפור נוסף באיכות החינוך שאנחנו נותנים לילדי העיר, כאשר ניתן יהיה, במסגרת השעות הפרטניות לתת יחס אישי יותר ומענה לצרכים הייחודיים של הילדים".


בתי הספר בהם תופעל הרפורמה: אסיף, היובל, חוט השני, רמון, יחד, קשת, האלה, מעוז המכבים, ניצנים, עידנים, עמית, אבני החושן, משואת נריה, נתיב זבולון, שבטי ישראל.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד