בית ספר שיבולים באליפות הסייבר

12/04/2022 י"א ניסן תשפ"ב

בית ספר שיבולים באליפות הסייבר

בית הספר היסודי 'שיבולים' עלה לשלב הגמר בתחרות התכנות במסגרת אליפות הסייבר. הכל התחיל בסוף חודש פברואר, כאשר נפתחה תחרות אליפות התכנות לבתי הספר היסודיים, במטרה לקרב תלמידות ותלמידים אל תחום המדעים והטכנולוגיה באופן מהנה ומאתגר.

בית הספר לקח חלק ואיפשר לכלל התלמידים והתלמידות להתנסות ביסודות לתכנות וחשיבה חישובית, ולגלות בעצמם את כללי התכנות באמצעות משחקים. שיטת הגילוי העצמי פיתחה בקרב התלמידים סקרנות, יצירתיות וביטחון עצמי.

מנהלת תחום התקשוב ומחנכת כיתה ב'2, מירי איש שלום, הובילה את התחרות והייתה חדורת מטרה להגיע עם תלמידי בית הספר לגמר.

בית הספר שיתף על בסיס יומיומי את התחרות והתוצאות בקרב הורי קהילת בית הספר, על מנת שיבינו את המניע הפדגוגי והרווח של הילדים מעצם השתתפותם.

ההורים שיתפו פעולה ועודדו את הילדים לשחק ולהתקדם גם בשעות אחר הצהריים. במקביל, היה עידוד יומיומי בתוך בית הספר שכלל לוח תוצאות יומי עם שמות הכיתות המובילות בתחרות, דבר שהגביר את המוטיבציה והביא להעלאת המורל הכיתתי ולרצון להתקדם ולהוביל.

כמו כן, השנה, במסגרת הגמישות הפדגוגית הקצתה מירב משולם, מנהלת בית הספר, לכל כיתה שעה שבועית בחדר מחשבים, המקנה לתלמידים "כלים דיגיטליים".
בתקופת התחרות הילדים פעלו בשעה שבועית זו בחברותא, נעזרו בחבריהם לכיתה ובכך למדו ונהנו מחדוות המשחק.

לאורך כל התחרות הובילו כיתות: ב'2, ג'2, ה'2, ד'2. תלמידי כיתה ב'2 הובילו בתחרות הבית ספרית עם מירב הנקודות ובביצוע השלבים באופן המעורר השראה.

מירב משולם, מנהלת בית ספר שיבולים: 'מרגש היה לראות ולחוות את הילדים בגיל כה צעיר, פעילים במשחקי אסטרטגיה, הגיון וחשיבה מסדר גבוה במשך 4 שבועות ברצף. עלינו לגמר ואנו גאים בכל מי שלקח חלק. מאחלת לתלמידי בית הספר בהצלחה בגמר'.


תלמידי שיבולים עלו לגמרתלמידי שיבולים עלו לגמר


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד