א. עם הגעתה של הטובלת למקווה, תפנה הבלנית את הטובלת לחדר פנוי בהתאם לתור הקיים.
ב. לאחר שסיימה הטובלת את הכנותיה, תפנה הבלנית את הטובלת לבור הטבילה.
ג. תפקיד הבלנית במקווה נועד, בין היתר, לסייע לטובלות לקיים את מצוות הטבילה כהלכתה.
ד. טרם הטבילה, תציע הבלנית לטובלת סיוע מעשי ובחינה הלכתית המתמקדת בנושאי הטבילה, וזאת בתנאי שהטובלת מעוניינת בכך.
ה. במידה שהטובלת אינה מעוניינת בהכוונה או בבחינה הלכתית טרם הטבילה, אין לבלנית לעכבה ובהתאם לכך, הבלנית תאפשר טבילה ללא דרישה או שאלות הנוגעות לענייני הטבילה.
ו. יובהר כי יש לשים דגש על כיבוד פרטיותן של ציבור הטובלות ולאור זאת על הבלנית להימנע משאלות שעלולות לפגוע בפרטיות.
ז. בשאלות הלכתיות, במידה שיתעוררו על ידי הטובלת, תפנה הבלנית את השאלה לרב המקומי.
ח. תוספת לסעיף הקודם- למען הסר ספק, בכל עניין הנוגע לשאלה הלכתית, הנושא יובא להכרעה לפי פסיקת הרבנות המקומית או הראשית וזאת על פי סעיף 6א' לחוק שירותי הדת היהודיים. לצד האמור יודגש כי יש לאפשר לכל טובלת לטבול כל אחת לפי מנהגיה, בכלל זה זמן בחירת שעת טבילתה, כל עד מקווה הטהרה פתוח לציבור.
ט. למותר לציין שלאור האמור בסעיף ו' האחריות על מהות וכשרות הטבילה מוטלת על הטובלות עצמן.
י. על המחלקות הדתיות לפרסם בכל המקוואות במקום בולט לעין, את עיקרי ההלכות הנוגעות לטבילה כהלכתה, ובכללן את ההלכות הנוגעות להכנות ולבדיקות הדרושות טרם הטבילה.
יא. תוספת להנחיה- על מנהל מחלקת דת להביא את הוראות אלה לידיעת כלל הגורמים הרלוונטיים במחלקת דת, בפרט בלניות ורבנים.
יב. תוספת להנחיה- על מנהל מחלקת דת החובה לטפל בכל תלונה המגיעה למועצה או לאחראית המקוואות. הערות ותלונות ניתן להפנות גם למשרד לשירותי דת, למחלקה לפניות הציבור.