מערך הסעות בחינוך המיוחד

04/12/2023 כ"א כסלו תשפ"ד

מוקד ייעודי להסעות בחינוך המיוחד

הורים יקרים,

במטרה לייעל את המענה של מערך הסעות תלמידי החינוך המיוחד אנו מפיעילים מוקד ייעודי.

ניתן לפנות למוקד הייעודי להסעות בחינוך המיוחד באמצעות שליחת הודעות ווטסאפ למספר הבא:
054-6441450


באמצעות מספר זה ניתן לקבל מענה מקצועי ומהיר. במקרים שיתברר שמדובר בבעיה מורכבת ניצור עמכם קשר טלפוני.

שעות פעילות המוקד להסעות בחינוך המיוחד במודיעין מכבים רעות הן:

  • בימים ראשון עד חמישי 17:00-7:00.

כל המידע בנייד שלכם

הורים יקרים, לראשונה בעיר ובמיוחד עבור משפחות החינוך המיוחד העירייה משיקה אפליקציה שתעביר לכם בזמן אמת.

את כל המידע הדרוש לכם על ההסעה של הילד/ה:
פרטי המסלול, התראות על שינויים, מיקום הרכב בזמן נסיעה, התראה על הגעת הרכב לנקודת האיסוף והפיזור, פרטי המלווה ואפשרות יצירת קשר.

להורדת האפליקציה ללא עלות יש להיכנס לקישור

הסעת תלמידים בחינוך המיוחד

תלמידי החינוך המיוחד, החל מכיתות הגן של גילאי 3 ועד גיל 21, הסובלים מהמוגבלויות המפורטות להלן, זכאים להסעה מאורגנת מיוחדת ללא קשר למרחק:

  • משותקי מוחין ובעלי נכויות פיזיות קשות

  • אוטיסטים / P.D.D

  • בעלי הפרעות נפשיות קשות וחולי נפש

  • תלמידים בעלי פיגור בינוני רב-בעייתי

  • תלמידים בעלי פיגור בינוני מורכב

  • תלמידים בעלי פיגור קשה / עמוק / סיעודי

  • חירשים וכבדי שמיעה

  • עיוורים ולקויי ראייה.

    תלמידי החינוך המיוחד עם לקויות אחרות זכאים להסעה בהתאם לכללי הזכאות, על סמך החלטת ועדת שיבוץ הפועלת ברשות המקומית שהתלמיד מתגורר בתחומה וע"פ מרחק, כאשר -
    המרחק המזערי בין מקום המגורים לבית הספר הקרוב ביותר המזכה בהסעה:

  • לתלמידים מגן חובה ועד כיתה ד' : מ-2 ק"מ

  • לתלמידים מכיתה ה' ומעלה: מ-3 ק"מ.

    למען הסר ספק, המרחקים המצדיקים הסעה הם מרחקי הליכה הנמדדים במערכת המידע הגאוגרפי של משרד החינוך.

    הכתובת הקובעת בבדיקת הזכאות הינה הכתובת הרשומה במשרד הפנים וביחידת הרישום של מנהל החינוך בעירייה, באחריות ההורים לוודא כי כתובת התלמיד מעודכנת מבעוד מועד.

    מקרים של שינוי כתובת המגורים ו/או שינוי מעבר מעיר אחרת של תלמידי חינוך מיוחד במהלך שנת הלימודים – השיבוץ והאפשרות לתת מענה של הסעות לזכאים יהיה על פי יכולות המערכת בעת המעבר. יש לקחת בחשבון שיתכן שלא יינתן המענה הרצוי למרות הזכאות וזאת בשל מגבלות מערכתיות.

שאלות נפוצות

  • מהן הלקויות המזכות בהסעה?
    חוזר מנכ"ל להסעות תלמידים קובע כי תלמידי החינוך המיוחד, החל מכיתות הגן של גילאי 3 ועד גיל 21, הסובלים מהמוגבלויות המפורטות להלן, זכאים להסעה מאורגנת מיוחדת ללא קשר למרחק: משותקי מוחין ובעלי נכויות פיזיות קשות, אוטיסטים / P.D.D, בעלי הפרעות נפשיות קשות וחולי נפש, תלמידים בעלי פיגור בינוני רב-בעייתי, תלמידים בעלי פיגור בינוני מורכב, תלמידים בעלי פיגור קשה / עמוק / סיעודי, חירשים וכבדי שמיעה, עיוורים ולקויי ראייה.

  • מהו הקריטריון לזכאות להסעה לתלמיד חינוך מיוחד ביתר הלקויות?
    תלמידי החינוך המיוחד בעלי לקויות שאינן מקנות זכאות להסעה (כגון הפרעות התנהגות/רגשיות/ADHD, לקות למידה/ADHD, עיכוב התפתחותי, עיכוב שפתי) יהיו זכאים להסעה בהתאם לכללי הזכאות, על סמך החלטת ועדת שיבוץ הפועלת ברשות המקומית שהתלמיד מתגורר בתחומה וע"פ מרחק, כאשר המרחק המזערי בין מקום המגורים לבית הספר הקרוב ביותר המזכה בהסעה לתלמידים מגן חובה ועד כיתה ד': מ-2 ק"מ ולתלמידים מכיתה ה' ומעלה: מ-3 ק"מ.

  • איך מודדים את המרחק המזכה בהסעה?
    המרחקים המצדיקים הסעה הם מרחקי הליכה הנמדדים במערכת המידע הגאוגרפי של משרד החינוך בלבד. כל מרחק שנמדד במערכת אחרת (גוגל ווייז וכו') אינו תקף לקביעת זכאות. קישור למערכת

  • מאיזו כתובת נמדד המרחק?
    הכתובת הקובעת בבדיקת הזכאות הינה הכתובת הרשומה במשרד הפנים ובמרכז הרישום של מנהל החינוך בעירייה.

  • הכתובת שלי לא מעודכנת במרכז הרישום העירוני
    יש להעביר ספח תעודת זהות hasaot@modiin.muni.il

  • הילד שלי לא זכאי להסעה אבל אני מעוניין שהוא יצטרף להסעות
    ההסעות המאורגנות מטעם הרשות יוצאות עבור תלמידים זכאים בלבד.

  • אני מעוניין שהילד שלי יוסע לצהרון פרטי
    במידה והתלמיד הינו תלמיד חינוך מיוחד, הזכאי להסעה, ניתן להעביר בקשה להסעה לצהרון פרטי במייל hasaot@modiin.muni.il הבקשה תיבדק לגופה כאשר העיקרון המנחה הוא שהצהרון נדרש להיות במסלול הנסיעה של ההסעה ובאזור המגורים של התלמיד, וכן שאיש צוות מטעם הצהרון ימתין לתלמיד בעת הגעתו מההסעה. באם הבקשה תאושר יועבר מסמך להתחייבות ההורים. רק לאחר אישור זה ניתן לאשר הורדת התלמיד בכתובת שאינה כתובת המגורים של התלמיד.

  • הילד שלי עבר ועדה חריגה / שינוי שיבוץ לאחרונה, אני מעוניין לקבל הסעה
    שיבוץ תלמידים זכאים להסעות שקיבלו שיבוץ מאוחר מכל סיבה / פנו ליחידת ההסעות באיחור - יטופלו בהקדם האפשרי ובהתאם לאילוצים ולעומס הקיים בשל פתיחת שנת הלימודים.

  • מיהי חברת ההסעה המבצעת את ההסעות מטעם הרשות?
    חברת ההסעות "בונתור" 08-9714454

  • מי המלווה שלי?
    בתום בניית מערך ההסעות מלווה ההסעה ייצור קשר עם ההורים להיכרות ותיאום ציפיות. צפי משוער הינו כשבוע לפני פתיחת שנה"ל.

  • מתי אקבל מידע לגבי ההסעה?
    יש להתעדכן בהודעות המתפרסמות באתר העירייה. ניתן ליצור קשר עם מחלקת ההסעות כשבועיים לאחר פרסום השיבוצים של החינוך המיוחד.

  • מתי ואיפה אוכל לבדוק את הזכאות של בני/בתי?
    פרסום בדיקת זכאות התלמידים להסעה תתפרסם מספר ימים לאחר פרסום שיבוצי החינוך המיוחד באתר העיריה בקישור
    תשלח הודעת SMS להורים בדבר מועד פרסום הזכאויות.

  • איך אני יודע אם מגיעה לבני / בתי זכאות הסעה?
    קריטריונים לזכאות להסעה מופיעים באתר העירייה והתשובות יתפרסמו לאחר סיום בדיקת הזכאות באתר העיריה. לפרטים נוספים

  • רישום להסעה
    אין צורך לבצע רישום. במידה ותימצאו זכאים להסעה, משרד ההסעות ייצור עמכם קשר לבדוק אם אתם מעוניינים בהסעה.

    בני/בתי זכאי/ת להסעה ואני לא מעוניין להשתתף בשירותי ההסעות המאורגנות
    יש לעדכן בהקדם האפשרי בדבר וויתור על ההסעה במייל - hasaot@modiin.muni.il

  • הסעה לתלמיד שילוב
    זכאות להסעה לתלמיד שילוב נבחנת לגופה, כאשר תנאי הכרחי הוא שיבוץ על פי כללי המיפוי של משרד החינוך. יש להעביר בקשה עם כל הפרטים וטופס החלטת ועדת שילוב למייל - hasaot@modiin.muni.il

  • אני עובר דירה למודיעין מכבים רעות מה הזכאות שלי בנושא ההסעות?
    במקרים של שינוי כתובת המגורים ו/או שינוי מעבר מעיר אחרת של תלמידי חינוך מיוחד במהלך שנת הלימודים – השיבוץ והאפשרות לתת מענה של הסעות לזכאים יהיה על פי יכולות המערכת בעת המעבר. יש לקחת בחשבון שיתכן שלא יינתן המענה הרצוי למרות הזכאות וזאת בשל מגבלות מערכתיות.


מידע ונהלים לתלמידים הזכאים להסעות מאורגנות ע"י הרשות:

הזכאות להסעה נקבעת כל שנה בכפוף לקריטריונים הנ"ל המופיעים בחוזר מנכ"ל, ולשיבוץ התלמיד במוסד הלימודים על ידי המחלקה לצרכים מיוחדים של עיריית מודיעין מכבים רעות.

הורה שמוותר ואינו משתמש בהסעה בתחילת השנה אינו יכול לממש את זכאותו במהלך השנה.

המסלולים מאורגנים ונסגרים בתחילת השנה ולא ניתן לבצע שינויים במהלך השנה.

1. כללי

  • שעת איסוף תלמידים בבוקר: הסעות מחוץ לעיר החל מהשעה 06:30 ואילך. בתוך העיר החל מהשעה 06:45 ואילך. סדר איסוף/פיזור התלמידים מתבצע על פי כתובות ואזורים לכל מסגרת.

  • התלמיד ימתין להסעה מחוץ לביתו עם אחד מהוריו. כל עוד התלמיד לא עלה על ההסעה הוא עדיין בתחום אחריותכם. אין לשלוח תלמידים להמתין להסעה במדרכה ללא ליווי מבוגר! עליכם לוודא עליית התלמיד לרכב ההסעה.

  • יש להמתין בשעה שנקבעה על ידי חברת ההסעות / המלווה. אין להמתין לעדכון טלפוני / הודעה על הגעת ההסעה. מניסיוננו, המתנה כזו גוררת עיכובים עד כדי אי הבנה ופספוס ההסעה.

    אנו מודעים לקושי שבהכנת הילדים בשעות הבוקר, אך יש לזכור כי מדובר בהסעות מאורגנות ומרבית ההסעות מונות מספר ילדים. המחויבות שלנו היא להביא את הילדים למסגרות בזמן. מאחר וכל עיכוב הינו משמעותי, ההסעה תיאלץ להמשיך במסלולה כאשר תלמיד לא ימתין להסעה בשעה שנקבעה ולא תשוב לאסוף אותו!.

  • איסוף הילד מההסעה בשעות הצהרים: באחריותכם ההורים לחכות לילד בעת הורדתו בביתו מההסעה. ילדי גן וילדים המחויבים בליווי אשר לא יחכה להם מבוגר בעת הורדתם מההסעה – לא יוכלו להמשיך לנסוע בהסעה.

  • ההסעות בבוקר הינן מבית התלמיד ובצהרים לבית התלמיד או לצהרון סחלבים באזור מגוריו בלבד.

    לתשומת לבכם ההסעות מיועדות לילדים הזכאים להסעה בלבד
    אין להעלות להסעה כל גורם אחר (כגון: אחים, הורים, גורם חינוכי, או כל אדם אחר)

2. ליווי הילדים בהסעה:

שיבוץ המלווים בהסעות ייקבע בהתאם לנוהלי משרד החינוך.

  • המלווים יצרו עמכם קשר לפני מועד פתיחת הלימודים להיכרות והעברת מידע ראשוני. עליכם לעדכנם בכל פרט מהותי בנוגע לתלמיד. היכרות זו חשובה ויכולה להקל על הימים הראשונים של התלמידים בסביבה חדשה.

  • על המלווה חלה אחריות לדאוג לבטיחות ילדכם בהסעה, מרגע עלייתו לרכב ההסעה ועד הגעתו למסגרת החינוכית. אין מתפקידם להעניק טיפול רפואי.

  • המלווה יחכה לילד מחוץ לביתו. אין מתפקידו של המלווה להתקשר, לסמן, לצפור או לצלצל באינטרקום על הגעת ההסעה. כמו כן אין מתפקידו להוציא את התלמיד או להכניסו לביתו.

3. עדכונים ושינויים

ההסעות מיועדות להביא את התלמידים אל מוסדות החינוך, במתכונת יום יומית ובהתאם למערכת השעות הרשמית בלבד ולהחזירם לבתיהם. זמני ההסעה הינם קבועים במהלך השנה. למעט ימים מיוחדים כגון- חגים וחופשות.

באחריות ביה"ס / הגן לעדכן בעוד מועד את מחלקת ההסעות בעירייה על שינויים אלו.

  • בימים של טיולים, מסיבות, מחלה או כל חזרה שאינה בשעה השגרתית, התלמיד יוסע ע"י ההורים!.

  • במידה ותלמיד אינו משתמש בהסעה ביום מסוים מכל סיבה, יש לעדכן בהקדם האפשרי את המלווה הקבוע בהסעה, וזאת על מנת למנוע עיכובים מיותרים לתלמידים המוסעים, ולמנוע אי הבנות לגבי איסוף התלמיד.

  • במקרים הידועים מראש יש לעדכן את מחלקת ההסעות לשם ביטול הסעה במצב בו תלמיד מוסע לבד בהסעה ואינו נוסע מסיבה זו או אחרת.

  • על כל שינוי אחר הרלוונטי להסעה חלה חובה לעדכן את יחידת ההסעות בעירייה בכתב באמצעות מייל / מערכת הפניות באתר העיריה. במידה ולא נקבל עדכון, לא נוכל לשאת באחריות לטיפול בבקשה.

  • עדכון כתובת מגורים ייעשה על ידי שליחת ספח ת.ז מעודכן בלבד.

  • שימו לב, במהלך השנה מתבצעות ביקורות לייעול הקווים ע"י הרשות. במקרים מסוימים ייתכנו שינויים כגון שינוי מסלול ההסעה, הרכב ההסעה, או המלווה בהסעה.

4. במהלך הנסיעה ברכב:

  • על כל ילד לשבת חגור במהלך הנסיעה. באחריות המלווה לוודא את חגירת הילדים לפני תחילת הנסיעה.

  • במקרים בהם על פי חוק חלה חובת כיסא בטיחות, באחריות ההורים לצייד את הילדים בהתאם.

  • במקרים של התפרעות ברכב/גרימת נזק בעת הנסיעה או כל התנהגות המהווה סכנה לילדים (כגון סירוב להיחגר בחגירת בטיחות, אלימות מילולית / פיזית וכו') רשאית העירייה להשעות תלמיד מההסעה. זאת בתיאום עם מנהל בית הספר/הגן והורי התלמיד.

  • השחתת רכב ההסעה – כל נזק שייגרם בזדון, הרי שהתלמידים המעורבים ייאלצו לשאת בשווי הנזק.

  • למען בטחון ושלום ילדכם חל איסור לאכול בזמן ההסעה, למעט שתייה.

5. דיווחים על בעיות

במקרים נקודתיים כגון עיכוב/ איחור הסעה/ אי הגעה וכדומה, יש ליצור קשר עם המלווה הקבוע / חברת ההסעות לקבלת פתרון / מענה מידי.

במקרה והבעיה לא נפתרה לשביעות רצונכם ו/או במקרה ומדובר בבעיה חוזרת הדורשת התערבות העירייה, יש לפנות למחלקת ההסעות בעירייה וזאת על מנת שנוכל לטפל בבעיה במהירות וביעילות. בכל מקרה, נבקש לשמור על שיח ראוי ומכבד מול הגורמים השונים.

ככל שנקבל דיווח בזמן, הבעיה תטופל במהירות ועל הצד הטוב ביותר.


6. חברת ההסעות:

חברת ההסעות המבצעת את ההסעות לשנת תשפ"ד הינה: "בון תור" טלפון - 08-9714454

צור קשר

שעות מענה טלפוני: ימים א'-ה' בין השעות 08:00-09:00, 12:00-16:00

מוקד הייעודי להסעות בחינוך המיוחד באמצעות שליחת הודעות ווטסאפ למספר הבא: 054-6441450 בימים א-ה בין השעות 17:00-07:00

ניתן לפנות למחלקה במייל באמצעות פנייה מקוונת

שםתפקידטלפוןפניה
שםזיו כהן תפקידמנהלת מחלקת הסעות ומלווים בחינוך המיוחד טלפון08-9726284פניהפניה מקוונת לזיו כהן
שםאפרת הילל תפקידרפרנטית הסעות חינוך מיוחדטלפון08-9726267פניהפניה מקוונת לאפרת הילל
שםרביד סטריז'וב תפקידרפרנטית הסעות חינוך מיוחדטלפון08-9726080פניהפניה מקוונת לרביד סטריז'וב
שם עליזה אהרוני תפקידרפרנטית הסעות חינוך מיוחדטלפון08-9726078פניהפניה מקוונת לעליזה אהרוני


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד