מובהר כי האמור בעמודה "מדיניות תכנונית" שלהלן, מפורט לנוחות המשתמש וכי חלה חובה על כל אדם המעוניין להקים עסק, לבדוק אצל מהנדס העירייה ובאתרי המידע השונים האם ניתן להקים את העסק המבוקש במקום המיועד, ומהם התנאים לכך.

בעל עסק זכור : הדין המחייב הוא על פי התבעו"ת החלות על כל מגרש ומגרש גם אם העסק נמצא באזור בו מותרת הפעילות הרלבנטית. ייתכנו שינויים בין תב"עות שונות לתכליות המותרות באותו ייעוד.

על המבקש לעמוד בהוראות תכנית בניין עיר, תוכניות המתאר וייעודי הבנייה המוגדרים בהם, והתאמת הבנייה והשימוש להיתר הבנייה.

על אף ההוראות המוזכרות בהמשך מסמך זה תחת העמודה "עמדה תכנונית", הדין המחייב והקובע הוא על פי התב"עות החלות על כל מגרש.

יובהר בזאת כי במידה ולא מצוינות הוראות כל שהן תחת העמודות "דרישות מקצועיות" ו- "מדיניות תכנונית" שבהמשך מסמך זה, חובה על מבקש הרישיון לעמוד בכל הוראות דין החלות על פריטי העיסוק הרלבנטיים לעסקו (לרבות חוק ארצי ותקנות שהותקנו מכוחו וחוקי עזר עירוניים), בכל האמור בפרק "דרישות כלליות מעסקים" ובכל האמור במפרטים הארציים לפריט הרלבנטי .

בעל עסק – במקביל לכך שהינך קורא את הדרישות המקצועיות של עיריית מודיעין, הינך נדרש להיכנס לאתר ממשל זמין – משרד הפנים ולהתעדכן במפרטים הארציים המאושרים שפורסמו בו ולבדוק האם פורסם כבר מפרט אחיד - לפריט הרלבנטי אליך. באתר יש כרגע כ-65 מפרטים מאושרים והוא יתעדכן מדי פעם במפרטים נוספים. הינך נדרש לעמוד בכל האמור במפרט הארצי המאושר המתאים לעסקך.

מים ופסולתמים ופסולת

ניתן למצוא דרישות של נותני אישור, בפריטים בהם טרם פורסם מפרט אחיד, באתרי האינטרנט של נותני האישור:

הגדרת אזורי העיר ומאפיינים (ייעודים כהגדרתם בתב''ע)

אזורפרטיםתוכניות רלבנטיותהערות
אזורמבנה מגוריםפרטיםהמבנה מיועד למגורים בלבד.תוכניות רלבנטיות-הערות-
אזוראזור מגורים ומסחרפרטיםבנייני מגורים עם חזית מסחריתתוכניות רלבנטיות-הערות-
אזורמסחרפרטיםכל אזור/אזורים בעיר בהם מותר על פי תכנית מפורטת לקיים מסחר.תוכניות רלבנטיות-הערות-
אזורמע"רפרטיםמרכז העירתוכניות רלבנטיותתכנית מד/23הערות-
אזורמרכזים מסחריים שכונתייםפרטיםמרכזים מסחריים שאינם במע"ר או באזורי תעסוקה ומלאכהתוכניות רלבנטיות-הערות-
אזוראזור מלאכהפרטיםמרכז עינבתוכניות רלבנטיותתכנית מד/20הערותבתוך אזור זה 5 אזורי משנה: סיווג - מלאכה, סיווג - תעשייה, סיווג - מסחר, סיווג – מוסכים, סיווג - רב תכליתי הכולל משרדים, מחסנים ומסחר
אזוראזור תעסוקהפרטיםהפארק הטכנולוגיתוכניות רלבנטיותתכנית מד/21הערותבתוך אזור זה 4 אזורי משנה: סיווג 1 – תעשייה נקיה מיצירת מזהמים, סיווג 2 - עם מגבלות סביבתיות, סיווג 3 – גידול תעשייתי יותנה בנקיטת אמצעים, תכלית מסחר
אזורתיירות ומלונאותפרטיםאזור המיועד לספורט נופש , תיירות ופארק טבע עירוני.תוכניות רלבנטיות-הערות-

דרישות הרשות המקומית

מספר פריטתיאור העסק דרישות מקצועיות של העירייהמדיניות העירייה
מספר פריט5.1 אתיאור העסק אשפה ופסולת, למעט פסולת חומרים מסוכנים - תחנת מעבר ומיוןדרישות מקצועיות של העירייה-מדיניות העירייהתחנת מיון - לא תוקם באף אחד מאזורי העיר. תחנת מעבר – תותר רק במגרש ייעודי על פי תכנית מאושרת.
מספר פריט5.1.בתיאור העסק אשפה ופסולת, למעט פסולת חומרים מסוכנים - איסופה, הובלתה דרישות מקצועיות של העירייהבעל עסק יאסוף ויוביל את הפסולת לאתר מאושר על פי דין ועל ידי הרשות . בעל העסק לא יבצע בפסולת הנאספת כל פעולה של עיבוד, ניצול מיחזור או מיון. אלא רק באתר מורשה על פי כל דין ועל ידי הרשות (במידה והאתר נמצא בתחומה). בעל העסק יאחסן כלי אצירה - ריקים או מלאים - במקום המאושר על ידי הרשות. לא יינתן אישור לאחסון כלי אצירה בשטח ציבורי. בעל העסק יבצע שטיפה וחיטוי של כלי האצירה לפסולת, למעט כלי אצירה לפסולת יבשה, או בחדר האשפה שבו מוצב כלי האצירה לפסולת-בתיאום עם הבעלים או בתחנת מעבר , או באתר סילוק פסולת שאושרו על ידי המשרד להגנת הסביבה.מדיניות העירייהחנייה בתום שעות העבודה תתבצע או במקום מאושר על ידי הרשות או במגרש המיועד לכך על פי תכנית.
מספר פריט5.1 גתיאור העסק אשפה ופסולת, למעט פסולת חומרים מסוכנים - טיפול בפסולת, לרבות: עיבודה, ניצולה, מחזורה, מיונה, קומפוסטציה, שריפתהדרישות מקצועיות של העירייה-מדיניות העירייהלא יוקם באף אחד מאזורי העיר
מספר פריט5.1 דתיאור העסק אשפה ופסולת, למעט פסולת חומרים מסוכנים - אתר לסילוק פסולת יבשהדרישות מקצועיות של העירייה-מדיניות העירייהלא יוקם באף אחד מאזורי העיר.
מספר פריט5.1 התיאור העסק אשפה ופסולת, למעט פסולת חומרים מסוכנים - אתר לסילוק פסולת מעורבת, לרבות פסדים דרישות מקצועיות של העירייה-מדיניות העירייהלא יוקם באף אחד מאזורי העיר.
מספר פריט5.2 אתיאור העסק מתקן התפלת מיםדרישות מקצועיות של העירייה-מדיניות העירייה-
מספר פריט5.2 בתיאור העסק מי שתייה - מתקן להפקתם ולטיפול בהם, למעט מתקן להתפלתםדרישות מקצועיות של העירייה-מדיניות העירייה-
מספר פריט5.3 אתיאור העסק שפכים וקולחין -עיבודם, טיהורם, אחסונםדרישות מקצועיות של העירייה-מדיניות העירייהלא יוקם באף אחד מאזורי העיר.
מספר פריט5.3.ג תיאור העסק שפכים וקולחין -הובלתם במכליותדרישות מקצועיות של העירייהחנייה מותרת רק לרכב ריק ושטוף. שטיפת המכליות תתבצע אך ורק במקום שיאושר לכך על ידי הרשות.מדיניות העירייהחנייה בתום שעות העבודה תתבצע או במקום מאושר על ידי הרשות או במגרש המיועד לכך על פי תכנית.


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד