משרד התחבורה ורכבת ישראל מקדמים את פרויקט מסילת 431 כחלק מהתוכנית האסטרטגית לעשורים הקרובים, שתיתן מענה לצפי גידול האוכלוסייה, וכפועל יוצא גם לגידול משמעותי בהיקף השימוש והנסיעות ברכבת. מספר הנסיעות שעמד ב-2019 על קרוב ל-70 מיליון נסיעות בשנה צפוי לגדול לכ-200 מיליון בשנת 2030 ולכ-300 מיליון בשנת 2040. מסילת 431, יחד עם פרויקטים נוספים כגון פרויקט החשמול, המסילה המזרחית, המסילה הרביעית באיילון, שדרת הרכבות המהירות המוקמת כיום ושצפויה להתפתח בעתיד לרכבות קליע, ופרויקטים נוספים, מהווים חוליות עיקריות בתוכנית הפיתוח.
תשעה קילומטרים של מסילה כפולה, שמהווים כ-30% מתוואי מסילת 431 כבר הונחו על ידי רכבת ישראל בתוואי שבין תחנת רמלה דרום, שעתידה להיבנות כחלק מהפרויקט, לבין מחלף ענבה. בימים אלו ממשיכה רכבת ישראל בהנחת המסילות לאורך תוואי 431. בנוסף לכך, בניית אולם הנוסעים המרכזי בתחנת מעוין שורק הסתיימה וכעת נערכת הרכבת לתחילת עבודות הפיתוח סביב התחנה הכוללות סלילת דרכי גישה ובניית שטחי חנייה ומסוף תחבורה ציבורית שישמשו את נוסעי הרכבת.
כחלק מהפרויקט, מאריכה הרכבת את הרציפים הקיימים בתחנת הראשונים ומוסיפה קירוי ברציפים הקיימים והחדשים. באמצעות חיבור התחנה לתוואי 431, יוכלו נוסעי התחנה להגיע באופן ישיר אל תחנות תל אביב, מודיעין וירושלים, ללא הצורך בביצוע החלפה.
פרויקט מסילת 431 יחבר את תחנות ירושלים יצחק נבון ומודיעין ממזרח אל תחנת ראשל"צ משה דיין ממערב באמצעות 30 ק"מ מסילה כפולה ומחושמלת לאורך תוואי כביש 431. הפרויקט כולל גשרים ומנהרות לצד הקמת תחנות נוסעים חדשות ושדרוג והארכת רציפים בתחנת ראשונים כמצוין לעיל. במסגרת הפרויקט ייבנה גשר הרכבת הארוך ביותר בארץ, בין מחלף קריית ראשון לתחנת ראשונים, באורך 3.5 ק"מ, וכן שלוש מנהרות בעומק של 20 מטרים, מתחת לכביש 20, הארוכה שבהן באורך 450 מטרים.
כ-250 תושבים השתתפו בכנס ההסברה לגיוס משרתי מילואים לגדוד יהודה שישמור על אזור מודיעין והסביבה. גדוד יהודה שייך לאוגדת דוד החדשה שמוקמת כחלק מלקחי ה-7 באוקטובר