עיריית מודיעין מכבים רעות בשיתוף עם חברת אופק, החלה בימים האחרונים בהפעלת נוהל חדש בפארק ענבה, שנועד לשמור על הפארק המשודרג, לחזק את תחושת הביטחון של המבקרים ולאפשר קיום אירועים עירוניים גדולים בצורה בטוחה ומסודרת.
כידוע, פארק ענבה, שעבר לאחרונה שדרוג נרחב בהשקעה של כ-8 מיליון שקלים, הוא אחד ממוקדי הבילוי המרכזיים בעיר. לצד העלייה במספר המבקרים והפעילויות במקום, נרשמו גם מקרים של ונדליזם, פגיעה בציוד והפרות סדר. מטרת המהלך היא לאפשר לציבור ליהנות מהפארק כשהוא נקי, בטוח ומכבד, תוך שמירה על ההשקעה הציבורית שבוצעה בו.
במסגרת הנוהל החדש, בימים שבהם מתקיימת בפארק פעילות עירונית אינטנסיבית, כגון מופעים גדולים, פסטיבלים ואירועים רחבי קהל, הפארק ייסגר לציבור הרחב לצורך היערכות, הקמת תשתיות, חזרות, בטיחות וביטחון. הכניסה לפארק בימים אלה תתאפשר בהתאם לאופי האירוע ולהנחיות שיפורסמו מראש לציבור. הסגירה, כאשר תידרש, תתבצע באופן מלא.
בעירייה הסבירו כי בימים שבהם מתקיימים בפארק אירועים עירוניים גדולים, הפארק יהיה סגור לציבור החל מהשעה 9:00 בבוקר ועד לפתיחת השערים לאירוע. מדובר במהלך תפעולי ובטיחותי שנועד לאפשר לעירייה ולגורמי ההפקה לבצע את כל ההכנות הנדרשות בשטח פתוח ובטוח: הקמת במות, הכנסת ציוד, הצבת מתחמי קהל, ביצוע בדיקות בטיחות, חזרות ותיאום עם גורמי הביטחון. לאחר פתיחת השערים, הכניסה לפארק תתאפשר למשתתפי האירוע בהתאם להנחיות שיפורסמו מבעוד מועד.
בנוסף, החל מיום חמישי, 18.6, תוגברה הנוכחות הביטחונית בפארק. בשלב הראשון פועלת בפארק ניידת ביטחון ייעודית שתהיה בשטח הפארק בכל סוף שבוע, בימים חמישי, שישי ושבת. הניידת תפעל בשעות שבהן הפארק מאוכלס במבקרים, ותבצע סיורי בולטות ונוכחות במטרה ליצור מניעה, הרתעה ותחושת ביטחון. הסיורים יתמקדו בעיקר במתחם מתקני המשחק, במדשאה שמתחת לגשר ובאזור האגם.
סייר הביטחון בניידת יהיה מצויד במכשיר קשר המחובר למשל״ט הביטחון ולמערך הביטחון העירוני, לטובת דיווח מהיר על אירועים חריגים והזעקת סיוע במקרה הצורך. משימות הצוותים במקום יכללו אבטחת המבלים, צמצום אירועי ונדליזם, שמירה על איכות החיים בפארק, סיוע בהוצאת המבקרים בסיום שעות הפעילות ונעילת שערי הפארק.
בעירייה הדגישו כי הפעילות הייעודית בפארק אינה מחליפה את פעילות השגרה של מערך הביטחון העירוני. ניידות השגרה, סיירי הביטחון, האופנועים והשיטור העירוני ימשיכו לבצע ביקורות יזומות בפארק לאורך שעות היום והערב, כחלק מהשמירה השוטפת על המרחב הציבורי.
בעירייה מציינים כי הנוהל החדש נועד לשמור על הסדר, על שלום המבקרים ועל המתקנים ששודרגו לטובת הציבור.
העירייה מגבירה את האכיפה והנוכחות הביטחונית בפארק ענבה, במטרה לשמור על הפארק המשודרג ולהבטיח בילוי בטוח ונעים

























