נלחמים בגניבות הרכבים

17/11/2022 כ"ג חשון תשפ"ג

ביום שלישי, 8.11.22, קיים ראש העיר ישיבה נרחבת עם גורמי המקצוע בעירייה ובהם אגף הביטחון והחירום, באשר לגיבוש תכנית מידית להגברת האכיפה והביטחון, במטרה למנוע ולצמצם משמעותית את תופעת גניבות הרכב הניכרת ברחבי הארץ, ובעיר ולגברת תחושת הביטחון, זאת בנוסף לכך שהעירייה נערכת להתקנת מאות מצלמות אבטחה ברחבי העיר.

על אף שחשוב לזכור, כי האחריות הבלעדית לתפיסת רכבים גנובים המהווה עבירה פלילית בחוק הינה של המשטרה, הוחלט בישיבה על נקיטת שורת צעדים אשר יצטרפו לאלו המבוצעים על ידי העירייה עד כה באמצעות ניידות הביטחון והשיטור העירוני. בדיון הנחה ראש העיר לפרוס מחסומים בכניסות לעיר ולבצע פעילות מוגברת במהלך שעות היום והלילה בחניונים שונים בעיר.

בנוסף, הוחלט בישיבה על שימוש מוגבר באמצעים טכנולוגיים ממוקדים ברחבי העיר דוגמת מצלמות רחוב ורחפנים.

על מנת להרחיב את היכולות הטכנולוגיות בהן תשתמש העירייה, תחל כבר בתקופה הקרובה התקנת מערכות אבטחה טכנולוגיות בחניונים ציבוריים, בכניסות לעיר ובעומק השכונות.

המצלמות יותקנו על ידי חברה מומחית שנבחרה במכרז שהסתיים לאחרונה, ומדובר בעשרות מצלמות חכמות (אנליטיות), שייפרסו במיקומים אסטרטגיים שנקבעו על ידי אגף הביטחון, הכוללים, בין היתר, את החניונים הציבוריים ובכניסות ויציאות לעיר. מערכות האבטחה הטכנולוגיות יחוברו למוקד "הרואה" כך שבזמן אמת, "תקפוץ" התראה על פעילות חשודה וניתן יהיה להפחית מקרים של גניבות ולתעד את המתרחש.

מערכות אלה מצטרפות למאות המצלמות שכבר הפרוסות בעיר, כאשר כאמור הדגש יהיה על מיקומים אסטרטגיים יותר לאור המידע המודיעיני שנאסף. בנוסף, תתבצע עבודת שטח נרחבת של ניידות הביטחון והשיטור העירוני בשיתוף עם המשטרה, אשר תכלול מחסומי פתע מרובים בכניסות וביציאות לעיר בהתאם לניתוח השטח שיבוצע מדי יום וכן, סיורים יזומים גלויים וסמויים.

עוד הוחלט, על הרחבת מערך הסיור העירוני על ידי גיוס סטודנטים לקחת חלק במערך גם במשרה חלקית וכן על הקמת משמר עירוני שיורכב ממתנדבים יוצאי שירות קרבי בצבא, לצורף הרתעה, נוכחות בולטת בשטח ודיווחים מיידיים על כל פעילות חריגה.

חיים ביבס, ראש העיר: "המאמץ למניעת תופעת גניבות הרכב נמצאת על ראש סדר היום של העירייה, ואנו פועלים כל זמן במטרה לצמצם אותה. הנחתי את גורמי העירייה הרלוונטיים וגורמי הביטחון לפעול באופן מיידי להתקנת מצלמות בחניונים הציבוריים ובמוקדים מרכזיים ברחבי העיר, להרחיב ולתגבר באופן משמעותי את פעילות השיטור והסיור העירוני ובמקביל לפעול לגיוס סטודנטים וצעירים לתגבור מערך הביטחון העירוני בתנאים גמישים ומתגמלים. אנחנו לא נשקוט ולא נקל ראש בכל הקשור בשמירה על ביטחון התושבים ונוסיף להשקיע משאבים רבים בהגברת תחושת הביטחון, הגברת פעילות האכיפה העירונית והטמעת כלים טכנולוגים מתקדמים במטרה להיאבק בתופעה הזו."

ניידות הסיור של אגף ביטחון וחירוםניידות הסיור של אגף ביטחון וחירום


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד