מיזם ההנצחה הייחודי

18/02/2024 ט' אדר תשפ"ד

ביום שישי 9.2.24 התקיים טקס הנצחה לקריאת משעול על שמה של סרן עדן נימרי, שנפלה בקרב על הגנת המולדת ב-7 באוקטובר. המשעול ממוקם ליד שדרות עומרים 33 ברעות, שמהווה הדרך בין בית ילדותה לבריכה בה כ"כ אהבה לשחות. הטקס התקיים במעמד בני המשפחה והחברים, ראש העיר, חברי מועצה ותושבים רבים שבאו לחלוק כבוד.

טקס ההנצחה הינו מיזם ייחודי ומרגש של העירייה שנועד להנציח את זכרם של הנופלות והנופלים, בקריאת מעלה או משעול על שמותיהם של החיילות והחיילים, ליד הבית בו גדלו או מקום אחר המהווה חלק מאישיותו של הנופל. ההחלטה על מקומות ההנצחה נקבעת בוועדת ההנצחה העירונית לאחר פגישות עם משפחות החללים.

פעילות זו מצטרפת לשלל פעילויות עירוניות הנצחה של העירייה בדרך על מערכת החינוך העירונית המקיימת לאורך השנה אירועים בנושא הנצחה ובהם טקסי ט"ו בשבט בחורשת הנופלים, בחודש מרץ יתקיים חידון המורשת המסורתי ע"ש גיבור ישראל תא"ל נתי גולן ז"ל, אירועי יום הזיכרון, שייערכו השנה בסימן מלחמת "חרבות ברזל", וכן המיזם שנעשה בשיתוף פעולה בין מינהל החינוך, משרד החינוך ובית יד לבנים הנקרא "אלבום לנופלים" בו תלמידים וסטודנטים כותבים יחד עם המשפחות השכולות ספר זיכרון ליקיריהן.

בעירייה רואים חשיבות רבה בעשייה המתקיימת להנצחת הנופלים בין אם ברחבי העיר או בבית יד לבנים. בית, שנבנה במקום מרכזי בעיר ונועד לקדש את החיים! בית בו מתקיימת עשייה ופעילות עירונית יומיומית.

משעול עדן נימרימשעול עדן נימרי


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד