חדקונית הדקל האדומה כבר כאן

08/05/2014 ח' אייר תשע"ד

עדכון להודעה שפרסמנו על ההיערכות להצלת הדקלים בעיר והפעילות למנוע את כניסתה של "חדקונית הדקל האדומה".

חדקונית הדקל האדומה נחשבת לאחת המזיקים הקשים של הדקלים ופגיעתו יכולה להביא למותו של העץ ונפילתו עם כל המשתמע.

במסגרת הפעילות למנוע את כניסתה של "חדקונית הדקל האדומה" ריססה מחלקת גנים ונוף, שבאגף שפ"ע, את כל עצי הדקל הקנרי שבמרחב הציבורי, המהווים מצע מועדף על החדקונית בריסוס שמטרתו לדחות את החדקונית ובכך למנוע את כניסתה לעיר.

פקעות של חדקונית הדקל האדומהפקעות של חדקונית הדקל האדומה



אולם נראה כי החדקונית הגיעה לעיר, מאחר ובאחד מעצי הדקל הקנרי הנמצאים בגינה פרטית ברעות נמצא המזיק. עם קבלת הדיווח הגיעו למקום צוותים של מחלקת גנים ונוף בהנחיית משרד החקלאות. במקום בוצע זיהוי ודאי כי מדובר בחדקונית והתושב הונחה על ידי אגרונום של משרד החקלאות לטפל במיידי במפגע. כמו כן גם משרד להגנת הסביבה עודכן בנושא.

נדגיש כי תושבים שבגינותיהם יש עצי דקל קנרי צריכים לבצע מבעוד מועד טיפול מונע נגד החדקוניות אצל הגורמים המוסמכים לכך. לתושבים שבבעלותם דקלים מומלץ לפנות באופן מידי לאגרונום משרד החקלאות, שמעון ביטון 050-6241609.

טיפול מונע שיתבצע בזמן ימנע נזקים לעץ כמו כן נזקים בטיחותיים כתוצאה מהתייבשות העץ וסיכון שהעץ יקרוס ויגרום לנזקים ברכוש בתשתית ובאדם.

בכל מקרה של חשד להימצאות חדקונית הדקל האדומה יש להודיע בהקדם למוקד העירוני 106, או לאגף שפ"ע, היחידה הסביבתית במודיעין מכבים רעות 08-9726202.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד