מורידים מהירות

08/04/2010 כ"ד ניסן תש"ע

לפני כחודש יצאה עיריית מודיעין מכבים רעות בפיילוט ראשון מסוגו להורדת מהירות הנסיעה בעיר במסגרת התוכנית למאבק בתאונות הדרכים.

במסגרת הפיילוט הוצב ברחוב עמק דותן התקן אלקטרוני עם צג סולארי אשר מודד ומראה את מהירות הנסיעה בזמן אמת. מדובר במערכת להצגת מהירויות שמטרתה לרסן ולהוריד את מהירות הנסיעה באמצעות הצגת המהירות בפועל לנהגים.

המקום הראשון שנבחר היה רחוב עמק דותן, כביש שבו משתמשי הדרך נוהגים לעיתים לנסוע במהירויות הגבוהות מהמותר. התוצאות שהשוו את מהירויות הנסיעות בכביש זה לפני ואחרי הצבת השלט הראו על ירידה חדה במהירות הנסיעה של כלי הרכב בעמק.

צג מהירותצג מהירות

מהירות הנסיעה המותרת ברחוב עמק דותן היא 50 קמ"ש ומהתוצאות עולה כי לפני הצבת המערכת נסעו במהירות זו 13,429 כלי רכב לעומת 19,500 כלי רכב בשבוע שלאחר הצבתה. 9,203 כלי רכב נסעו במהירות של 55 קמ"ש לפני הצבת המערכת ואחרי הפעלתה נסעו 11,027 כלי רכב במהירות זו.

במהירות של 60 קמ"ש חלה ירדה במספר כלי הרכב מ-8,157 לפני הפעלתה ל-6,300 כלי רכב בשבוע לאחר הפעלתה. במהירות 70 קמ"ש, שהיא מהירות נסיעה גבוהה בתוך העיר נסעו 7,011 כלי רכב לפני ורק 4,348 כלי רכב אחרי. הירידה נמשכה גם במהירות הגבוהה מ-70 קמ"ש שלפני הצבתה נסעו במהירות זו 1,326 כלי רכב ולאחר מכן רק 758 כלי רכב

הצלחת הפרויקט המהווה חלק מפיילוט של משרד התחבורה, הביאה להחלטה כי נוסף על הצג הקיים יותקן צג מהירות נוסף ברחוב עמק האלה בקטע הדרך המוביל מאזור התעסוקה לכיוון העיר. המהירות המותרת בכביש זה היא חמישים קמ"ש ואולם יש לא מעט מקרים בהם נתפסו במקום נהגים הנוסעים במהירויות הגבוהות משמעותית מזו המותרת, כעת מקווים בעירייה כי השפעת הצג החדש תהיה דומה לזו של הצג ברחוב עמק דותן.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק התחבורה חנן ברנשטיין: "על בסיס הנתונים שהתקבלו עד כה נראה כי מד המהירות הוויזואלי הביא לתרבות נהיגה בטיחותית יותר. פעילות זו, כמו פעילויות נוספות אותן אנו מבצעים, מקדמת אותנו צעד נוסף לטיפול כולל של בטיחות גבוהה יותר לכלל משתמשי הדרך, וכולי תקווה שאנו נמצאים בדרך הנכונה."



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד