במסגרת הקרן לעידוד יוזמות חינוכיות, חברו יחדיו בית הספר צלילים לתלמידים על הרצף האוטיסטי ובית הספר אבני חן הסמוך אליו, לפרויקט ייחודי של פעילויות משותפות בנושא קיימות וסביבה.
בתי הספר זכו להיכלל בין 120 בתי ספר שיתוקצבו השנה במסגרת "קול קורא" של הקרן לעידוד יוזמות חינוכיות, מתוך אלף יוזמות חינוכיות שהוגשו לקרן מבתי ספר ברחבי הארץ.
הפרויקט של בתי הספר נקרא "שילובם של צלילים: חיבורים מהקרקע" ומובילות אותה מנהלות בתי הספר, יעל אביקסיס מנהלת בית הספר צלילים ועידית ניב, מנהלת בית הספר אבני חן יחד עם צוותי המורים. המיזם עוסק בהיכרות בין התלמידים ויצירת פעילויות משותפות לאורך השנה לאינטראקציה בין התלמידים. בית הספר אבני חן מאמין בשילובם של תלמידים עם צרכים מיוחדים ואהבת הטבע ככלי עבודה חינוכי טיפולי. בית הספר צלילים, הממוקם ליד אבני חן, חרט על דגלו את החשיבות של המעורבות הקהילתית חברתית, ובוודאי שדרך עבודת האדמה הידועה ככלי שמצליח לקדם את התלמידים.
להצלחת התוכנית, עברו תלמידי שכבת ו' בבית הספר אבני חן, היכרות והכנה עם האוטיזם, על ידי הצוות החינוכי של צלילים. תלמידים שרצו להיכלל בתוכנית, הגישו מועמדות ולבסוף, נבחרו 15 תלמידים מאבני חן ו-10 תלמידים מצלילים.
המפגשים יתקיימו בבתי הספר פעם בשבוע לשלל פעילויות בדגש על סביבה וקיימות. כך למשל, יצירת גינה משותפת, יצירה מחומרים ממוחזרים, אדניות ממוחזרות ועוד. אין ספק כי בפרויקט כזה, שני הצדדים מרוויחים העמקה של ערכים כמו הכלה, שותפות, קבלת השונה, עזרה, ועבודת צוות.
בית הספר היסודי הצומח ''ארץ מולדת'' בשכונת מורשת, חנך מרחב חדשנות ויצירה, עבור תלמידי שכבות א' – ב'. במרחב תתקיים למידה חווייתית דרך משחק, חקר, יצירה ובנייה, באופן קבוצתי או אישי