38 תלמידות משכבות ח' ו-ט' מבית ספריחד, על יסודי, השתתפו לאחרונה בסמינר מנהיגות טכנולוגית בחברת AT&T. הסמינר כלל הסבר על החברה, פאנל עם נשים בתפקידים מובילים וסדנה בקבוצות קטנות.
התלמידות זכו להצצה למגוון תפקידים, לאפשרויות המקצועיות העומדות בפניהן והמסלולים שיוכלו לבחור, החל מתכנון ותכנות דרך עיצוב, הדרכה ועוד.
הביקור מהווה חלק בלתי נפרד מהתפיסה החינוכית בעירייה, לחשיפה פעילה, חווייתית ופותחת דלתות לעולם ההייטק ולתעשייה הטכנולוגית, ניפוץ תקרות זכוכית ועידוד מנהיגות נשית.
תכנית ההיי טק היא יוזמה לאומית חדשנית ופורצת דרך של משרד החינוך, המבקשת לשמר ולחזק את העליונות הטכנולוגית של ישראל, להצית חדשנות בכיתות, ולחבר את ליבת הכלכלה לחינוך מתקדם, כדי להבטיח את שגשוגה של "אומת הסטארטאפ" גם בדור הבא.
מטרת התוכנית היא הגדלת ההון האנושי המיומן בהייטק באמצעות חיזוק לימודי מתמטיקה, פיזיקה ומדעי המחשב כבר בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה. מודל הפעולה ההוליסטי שלה מטפח ידע, מיומנויות וחוסן מנטלי שלושת עמודי התיווך של מצוינות טכנולוגית, תוך שילוב אוכלוסיות בעלות ייצוג חסר וביניהן אוכלוסיית הנערות.
כחלק ממדיניות ראש העיר חיים ביבס ומנהל החינוך בעירייה, פיתוח וקידום תחומי החדשנות, הטכנולוגיה והמדעים מהווים אבני יסוד במערכת החינוך העירונית כמו גם הגדלת שיעור התלמידות המתמקצעות בתחומים אלו ובוחרות בהם כמגמות הרחבה בלימודי התיכון ואח"כ כתחומי שירות צבאי ומתוך מטרה להשתלב בהם גם לאחר השירות בשוק העבודה.
במסגרת התוכנית, זכתה העיר מודיעין מכבים רעות בקול הקורא מטעם משרד החינוך ובו קיבלה שעות תגבור והוראה במקצועות המתמטיקה והמדעים, סדנאות וסמינרים מעוררי השראה, על מנת לחשוף את התלמידים לעולם הטכנולוגי ולתחומי ההייטק כמו גם לשמר את אוכלוסיית הלומדים הקיימת. במסגרת התוכנית הוצע לבתי הספר להשתתף ביום סמינר מנהיגות טכנולוגית המיועד לתלמידות בלבד, מתוך כוונה לחזק ולהגדיל את שיעורן בקרוב הלומדים מקצועות אלו בעיר.
העירייה החלה בפיילוט לשילוב עובדות זרות, בעלות אשרות עבודה מסודרות, שיתגברו את מערך הניקיון במוסדות החינוך



























