ביום שלישי 16.6, נערך בעירוני א' טקס הנצחה להסרת הלוט וחשיפת אתר ההנצחה, לזכר בוגרי בית בית הספר, חללי מערכות ישראל. הטקס התקיים במעמד ראש העיר חיים ביבס, המשפחות השכולות, חברים, קהילת בית הספר, תלמידים וצוות בית הספר.
באנדרטה מונצחים שישה מבוגרי בית הספר, אשר נפלו בעת שירותם ובמילוי שליחותם למען ביטחון המדינה:
רב סרן במיל' מושיקו מקסים רוזנוולד, אשר נפל ב-16 בדצמבר 2024. כבר מנעוריו, בלט מושיקו בחוש הצדק, באחריות האישית וביכולת להוביל אחרים. מהנדס מצטיין שראה בהנצחת חללי ישראל שליחות. שירת כמפקד פלוגה בגדוד הנדסה 7107, בחטיבת הנח"ל.
רב סמל במיל' רן יעבץ, אשר נפל ב-16 במאי 2024. אדם שהיה עבור רבים, סמל לאהבה ונתינה, תמיד עם חיוך ומילה טובה. בעל אוהב לתמר, ואבא מסור לאיתי, נגה, אור ורנה. שירת כלוחם בגדוד סיור 6828 , חטיבת ביסל"ח (828).רב סמל אלון קודריאשוב, אשר נפל ב-29 במרץ 2024. לוחם סיירת אגוז של עוצבת הקומנדו. כנער, הציב לעצמו מטרות ועמד בהן, ובהן זכייה בחגורה שחורה בקרטה והגשמת חלום להיות לוחם ביחידת עילית.
סמ"ר עמית דוד חבורה, אשר נפל ב-24 במאי 2022. תלמיד מצטיין, אהוב, יצירתי ומוזיקאי שהרבה לנגן בפסנתר. שירת כלוחם וכמפקד בחטיבת כפיר ואף תכנן להמשיך לקורס קצינים.
סמ"ר עמית טל-און, אשר נפל ב-18 במאי 2018. תלמיד מצטיין במדעים, מתמטיקה ואנגלית, ספורטאי ואיש ספר. שירת ביחידה הטכנית של חטיבה 401.
סמ"ר איתי שוורץ, אשר נפל ב-16 במרץ 2006. נער רגיש, אידיאליסט ואוהב אדם, שהאמין בשלום, אחדות וחמלה ובאחריות כלפי החברה והטבע. שירת כחובש קרבי בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל.
בית הספר עירוני א' הצמיח לאורך השנים, דורות של בוגרות ובוגרים, שבחרו לתרום לחברה ולמדינה, ובכלל זה שיעורי גיוס ושירות משמעותי מהגבוהים בארץ. האנדרטה הבית ספרית לזכרם, משתלבת במסורת העירונית להנצחת בנותיה ובניה של העיר, חללי מערכות ישראל, בבית יד לבנים, במשעולים, במעלות ובבתי הספר בהם התחנכו ולמדו. זאת על מנת להבטיח שסיפורם של הנופלים יישאר נוכח במקום שבו גדלים הדורות הבאים, כחלק מן הזהות הערכית של בית הספר והעיר.
ראש העיר, חיים ביבס: "העיר שלנו נפרדה בכאב מחיילות וחיילים אמיצים, ששילמו את המחיר היקר מכל, במאבק על קיומה ובטחונה של מדינת ישראל. בני הדור הזה, דור הניצחון, הוכיחו במסירותם, כי רוח השירות, הערבות ההדדית והמחויבות למדינת ישראל הן היסוד המרכזי בחוסנה של החברה הישראלית".
מנהל בית הספר, ד"ר דביר שלומי: "מתוך הכאב הגדול, אנו מבינים כי ישנם אנשים שאינם חדלים להיות נוכחים. הם ממשיכים לחיות בזיכרון, בערכים שהותירו אחריהם, האהבה שהם עוררו ובחותם שהטביעו על כל מי שפגש אותם. אנו מבקשים להפוך את אתר ההנצחה למקום של בין דורות, מפגש בין הזיכרון לבין החיים שנמשכים סביבו. מקום שבו העבר מעניק משמעות להווה ומצפן לעתיד".
יהי זכרם ברוך.







