מבצע עירוני לתקשוב בתי ספר

22/03/2012 כ"ח אדר תשע"ב

עיריית מודיעין מכבים רעות תשקיע במערכת החינוך סכום חסר תקדים של מיליון ו-276 אלף שקלים בתחום התקשוב, ברכישת מחשבים, כיתות חכמות וציוד היקפי בבתי ספר ברחבי העיר.

מנהל החינוך וגזברות העירייה ערכו לאחרונה עבודת מטה בהנחיית ראש העיר, חיים ביבס, על הפעלת מערכות המחשוב והכיתות החכמות בעקבות ההצלחה של הפעלת למידה מתוקשבת במספר בתי ספר בעיר. מדובר בתוכנית רב שנתית במימון משותף של העירייה, מפעל הפיס ומשרד החינוך.

ארבעה בתי ספר יקבלו מעבדת מחשבים בת 20 מחשבים חדשים כל אחת: בית הספר הממ"ד אבני חן, בי"ס יסודי מוריה, אורט-עירוני ד' ותיכון עירוני ג' ע"ש מוטה גור. בסך הכל תרכוש העירייה כ-80 מחשבים חדשים עבור בתי הספר אלה.

סכום של למעלה מ-250 אלף שקלים נוספים יושקעו בקניית ציוד ומחשבים חדשים בכמה בתי ספר ברחבי העיר: מעבדות מחשבים ושרתים חדשים בבתי הספר היסודיים החדשים באבני-חן ומוריה, מעבדת מחשבים הכוללת 22 מחשבים חדשים בתיכון מור, תוספת של 18 מחשבים לתיכון עירוני א', 10 מחשבים לתיכון ברנקו וייס, וכן מחשבים למשרדי בית הספר החדש בשכנות הכרמים ובי"ס אמי"ת. כמו כן ישודרגו מעבדות מחשבים בבי"ס ובבי"ס אסיף.

כיתה חכמה בבית ספר האלהכיתה חכמה בבית ספר האלה

במסגרת התוכנית יתווספו למערכת החינוך העירונית 19 כיתות חכמות חדשות. "כיתה חכמה", היא כיתה עם לוח אינטראקטיבי המספק סביבת לימודים עם עזרים הטכנולוגיים הדרושים לשם למידה אינטראקטיבית חווייתית.

ארבע כיתות חכמות חדשות מסוג זה יותקנו בישיבה התיכונית, 6 כיתות בתיכון יחד, 6 כיתות חדשות יותקנו בבי"ס רעים ו-3 כיתות חכמות יותקנו בממ"ד שבטי ישראל. כמו כן במסגרת התקציב יוכנו תוכניות עבודה להתקנת כיתות חכמות בבי"ס גוונים לליקוי למידה ובבי"ס ממ"ד אבני חן.

19 כיתות אלה מתווספות ל-40 כיתות חכמות הפועלות בבתי ספר שונים בעיר כבר היום, כאשר השאיפה היא להמשיך את הפרויקט לעוד כיתות בעוד בתי ספר נוספים.

ראש העיר, חיים ביבס: "השקעת המשאבים חסרת התקדים הזו בתחום המחשוב במערכת החינוך היא במטרה לשפר את חווית הלימוד וההישגים של הילדים שלנו. הפרויקט זכה להצלחה גדולה מאוד בבתי הספר בעיר והביא לשיפור בהישגי התלמידים והתעניינותם בחומר הנלמד. מודיעין, מכבים-רעות מתגאה באחת ממערכות החינוך המובילות בישראל ועלינו מוטלת החובה להמשיך לפעול ולהשקיע על מנת לשמור על כך ולהתקדם עם הטכנולוגיה העתידית".



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד