עירוני ב' מעצמת רובוטיקה

02/05/2013 כ"ב אייר תשע"ג

שנת הביכורים של תיכון עירוני ב' בתחום הרובוטיקה לתלמידים בגילאי 15-18 (תחרות ה-FRC) הפכה השבוע למושלמת עם זכייתם של נבחרת בית הספר Primo 4586 בפרס היוקרתי ROOKIE INSPIRATION באליפות הבינלאומית של FIRST בסנט- לואיס, ארה"ב. הפרס בו זכו חברי הנבחרת מעירוני ב' הוא אחד משמונת הפרסים שחולקו באליפות והוא הוענק לקבוצה על כך שהיא מהווה השראה עבור כלל הנבחרות המשתתפות בתחרות.

על פי ערכי ארגוןFIRST המארגן את התחרות, ערכי התחרות מכוונים לשיתוף הידע לא רק עם המתחרים עצמם אלה עם הקהילות הקרובות של המתחרים והרחוקות. חברי נבחרת הרובוטיקה של עירוני ב', ענו על כל אחד מהקריטריונים האלה ובגדול.

בעת הענקת הפרס נימקו השופטים את הסיבות לזכייה בפרס. השופטים ציינו כי הנבחרת נוסף על שהציגו עבודה הנדסית מצוינת ורובוט איכותי קיבלה ניקוד גבוה בעיקר על פעילותה הרבה לטובת הקהילה הן בבית הספר שלהם והן עבור כלל הקהילה.

חברי הנבחרת אחרי הזכייה בסנט לואיסחברי הנבחרת אחרי הזכייה בסנט לואיס

בין השאר ציינו שופטי התחרות את העובדה כי חברי הנבחרת של עירוני ב' נטעו עצים ופרחים בעיר, הם סייעו בגיוס תרומות לבית הגמלאים וסייעו בהבאת מעבדת מחשבים לטובת גמלאי העיר ואף בצעו הדרכות קבוצתיות ואישות לגמלאים על השימוש במחשב ובאינטרנט. כמו כן חברי הנבחרת הדריכו את כיתת החינוך המיוחד של בית הספר שהקימה השנה גם היא נבחרת רובוטיקה, ולימדו בשיעורים פרטיים אנגלית ומתמטיקה תלמידים מבית הספר. עוד ציינו השופטים בבחירתם כי יותר משליש מחברי הנבחרת הן בנות.

במהלך התחרות הילדים הפגינו יכולות גבוהות מול הנבחרות הוותיקות מכל העולם ואף סיימו את התחרות במקום גבוה מאוד בהתייחס לעובדה שהקבוצה התחרתה לראשונה בתחרות מסדר גודל עולמי. המשלחת שטסה לארצות הברית כללה כשלושים תלמידים, חברי נבחרת הרובוטיקה, מנהלת בית הספר, ריקי נגרי המורה המלווה והמנהיגה נעמי פינצי והמנטורים הורים ומתנדבים , גולדנברג חיים, לזרובסקי דייגו , אליק לוין, רם דגן וישראל מטרסו שהוביל את קבוצת המנטורים כולה גם את אלו שנשארו בארץ.

הפעילות הזו לא יכלה להתקיים ללא הספונסרים מייקרוסופט ישראל, שגל פתרונות שיווקיים, קרביץ, לדיקו, ניו טכנולוג'י, מכשירי תנועה, א.רינגל. והסיוע של עסקים מקומיים ליאור שמר רהיטים, מכביס, עופר פלאפל, ג'לארטה.

מנהלת תיכון עירוני ב' ע"ש יצחק רבין, ריקי נגרי: שוב ילדי תיכון עירוני ב' ע"ש רבין הביאו גאווה גדולה לכולנו. חבורת הרובוטיקה המדהימה שלנו חוזרת עם גביע. הם פשוט מדהימים ומעוררי השראה. הם לא הפסיקו לעודד גם קבוצות אחרות והם אהובים על כולם. במהלך המסע התלמידים עשו עבודה נפלאה והתנהגו למופת וזו בהחלט חוויה מדהימה. מי שראה את הקבוצה הזו פועלת לא יכול שלא להתרשם מעבודת הצוות והשיתוף בקבוצה, האווירה הייתה מדבקת כל חברי הקבוצה היו מעורבים בכל התהליך ובעיקר בלמידה וכן בפעילויות ההתנדבותיות המרשימות שערכה הקבוצה בקהילה. הסיפור שלהם מוכיח שאם משקיעים ומשתפים פעולה אפשר לצבור הישגים ולהשפיע על הסביבה. קהילת עירוני ב' והעיר מודיעין מכבים-רעות הרוויחו בגדול.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד