אגרת להורים

02/09/2014 ז' אלול תשע"ד

חופשת הקיץ הסתיימה ואנו פותחים את שנת הלימודים תשע"ה  עם תקווה לימים של פעילות משמחת, מרגיעה ומחזקת. לשמחתנו הפסקת האש שהוכרזה בימים האחרונים מאפשרת לנו לחזור לשגרה ובכלל זה פתיחת השנה. מוסדות החינוך ערוכים לקליטת התלמידים הן בהיבט הפיסי והן בהיבט הרגשי.

הנהלות בתי הספר יחד עם מחלקת הביטחון מיפו את המרחבים המוגנים והכינו תוכנית פינוי ומיקלוט לשעת הצורך בהתאם להנחיות פיקוד העורף. ביום הראשון ללימודים יתרגלו התלמידים כניסה למרחבים המוגנים. צוותי החינוך הונחו לקיים שיחות עם הילדים, להקשיב להם, לחזק את רוחם ולאתר ילדים המגלים קושי מיוחד בהתמודדות. במידת הצורך תתקיים  התייעצות עם הצוות הפסיכולוגי והייעוצי של בית הספר. על פי הנחיות משרד החינוך יוקדשו השבועיים הראשונים של שנת הלימודים לעיבוד מבצע "צוק איתן" והשלכותיו.

לילדים יש כוח להתמודד – ככל שתאמינו בחוסן של ילדיכם וביכולתם להתמודד, כך יוכלו הילדים לגייס את כוחותיהם.

יתכן, שבמהלך המבצע חוו תלמידים או אנשי צוות אירועים אישיים קשים, והם אבדו אדם יקר או חוו פציעה שלו. במקרים שכאלה, הצוות החינוכי הייעוצי והשרות הפסיכולוגי ליווה את התלמיד/המורה ומשפחתו ואף נפתחו שערי בתי הספר לתלמידים, הורים ומורים והתקיימו מפגשים משמעותיים של עיבוד וחבירה לכוחות. אין ספק שהמעגלים השונים שנפגעו באירועים אלה, זקוקים לחיבוק, הקשבה וליווי מתמשכים.

על מנת שנוכל להביט קדימה, ולסייע לילדינו לחזור לחיים של שגרה ועשייה, עלינו, אנשי הצוות החינוכי וההורים להביט תחילה אחורה, לעבד את המחשבות והרגשות ולסכם את החוויות שעברנו. להלן עקרונות והנחות יסוד שעל פיהם מומלץ לפעול:

  החזרה לשגרה ולשקט, מביאה עמה הקלה.
  במקביל, חשוב לזכור, שסוף המבצע אינו בהכרח סימן לתפקוד ולהעדר קשיים. תלמידים, הורים ומורים עלולים להישאר עם חוויות     וזיכרונות שלא עובדו.
  יש לשדר, שוב ושוב, כי הסכנה חלפה ואפשר לחזור בהדרגה לחיי שגרה מלאים וטובים זאת, בהתאם למעגלי הפגיעה השונים     ובהתאם לאירועים שחוו.
  יש לחזק אמונה ותקווה ולחבר לחלומות חיוביים.
  גם "בימים שאחרי", עשייה חיובית ותרומה לכלל מעניקות תחושה של בחירה, שליטה ומשמעות.
  ישנם תלמידים או אנשי צוות אשר אבדו אדם יקר או שחוו פציעה של אדם קרוב והם זקוקים לטיפול וליווי אישי ולמעקב ארוך טווח.
  במשפחות אשר אחד מבני המשפחה (אבא, אח, בן) היה מגויס לפרק זמן ארוך, תקופת ההתאוששות מהמתח והדאגה, עלולה     להיות ארוכה יותר.
  אין לצפות כי המעבר יהיה "חד" ויש לעודד לעשותו "צעד אחר צעד" ובהתאם לקצב המתאים לכל אחד.
  כל זאת, תוך הנהגה עקבית של שיגרה רגועה, ושלווה.


                                           מאחלים לכולם שנת לימודים פורייה ושנת שלום!

    שפרה טרייביץ'                                                                                                        בתיה שוכן-אורבוך
    מנהלת השפ"ח                                                                                                        ראש מינהל החינוך



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד