התמודדות מערכת החינוך עם תחלואת הקורונה בעת הזו

06/01/2022 ד' שבט תשפ"ב

הורים יקרים,

כידוע לכם בעת הזו אנו , ככל מדינת ישראל והעולם , מתמודדים עם הגל החמישי של הקורונה.

כפי שבוודאי הנכם שומעים בתקשורת, ההתנהלות בעת הזו ביחס לכלל הציבור וגם ביחס למערכת החינוך, הינה התנהלות בזמן אמת.

ההנחיות לכלל הציבור וגם ביחס למערכת החינוך משתנות בתכיפות גבוהה. ניכר שהשינויים התכופים נובעים מהרצון למצוא את האיזון בין שמירה על בריאות הציבור (ובמיוחד לא להגיע למצב של חולים קשה) לצד שמירה על שגרת חיים רגילה ככל שניתן.

בהנחיית ראש העיר מר חיים ביבס, הוקם בעיר שלנו, עם תחילת המגיפה, חמ"ל קורונה עירוני.

בין היתר חמ"ל הקורונה עובד בצמידות למערכת החינוך העירונית, מתעדכן בהנחיות בזמן אמת ובהתאם ניתנות הנחיות לפעולה למנהלי בתיה"ס ולמנהלות הגנים.

חשוב שתדעו, שכל הזמן עומדים נגד עיננו מצד אחד בריאות הציבור ומהצד השני שמירה על שגרה במידת האפשר ובכלל זה שגרה הנוגעת לרצף הפעילות של המערכת החינוכית.

באגרת זו לא נפרט את ההנחיות שתקפות לרגע זה משום שכאמור, הן עשויות להשתנות, ובכל זאת מספר היבטים כלליים:

כתה ירוקה – הפסיקה לפעול בפקודת המדינה. תוקף הצו של הכתה הירוקה פג ביום ראשון 2.1.2022 בלילה ובשלב זה לא חודש. כמובן שאם יהיה שינוי נפעל בהתאם

הנחיות לביצוע בדיקות (אנטיגן או PCR)– ניתנות למי שנחשפו למאומת. ההנחיות מותאמות למצב ההתחסנות /ההחלמה של הנחשפים וניתנות בדיוק על פי הנחיות משרד הבריאות בזמן הגילוי על החשיפה למאומת.

כניסה לבידוד – הנחיות על כניסה לבידוד למי שנחשפו למאומת ניתנות על פי הנחיות משרד הבריאות בהתאם למצב ההתחסנות/ההחלמה של הנחשפים.

למידה מרחוק – אנו משתדלים מאד להימנע מלמידה מרחוק ולקיים למידה פיסית במוסדות החינוך. יחד עם זאת, קיימים מקרים בהם אנו נאלצים לעבור ללמידה מרחוק. במקרה של חשיפה למאומת אין שיקול דעת לגבי כניסה לבידוד (כאמור בהתאם להנחיות משרד הבריאות). לעיתים אנו בוחרים לקיים יום למידה מרחוק במקרים בהם כתה נחשפה למישהו שבסבירות גבוהה מאד הוא מאומת ובכך אנו מצמצמים את משך החשיפה והמגעים בין כלל ילדי הכתה/קבוצה.

לידיעתכם, הנחיות על כניסה לבידוד /שליחה לבדיקות/ קיום למידה מרחוק , משוגרות בהתאם לסיטואציה הספציפית לכל מסגרת גן או כתה עם ההנחיות הרלוונטיות ובהתאמה לסיטואציה ולזמן.

לתשומת ליבכם, עקב הגידול התלול במצב התחלואה נוצרים מצבים בהם יש מחסור באנשי צוות (מורים, גננות, סייעות ואנשי טיפול חינוכי) במוסדות החינוך. אנו במינהל החינוך ומנהלי בתי הספר עושים ככל שניתן בכדי להמשיך את שגרת הלמידה גם אם המשמעות הינה ניוד כ"א ממסגרת למסגרת (תוך הפעלת שיקול דעת ביחס להגדלה חלילה של מעגלי החשיפה). אולם, לא תמיד זה מתאפשר ואנו צופים שככל שמעגלי המאומתים יתרחבו כך יהיו יותר מסגרות שיעברו ליום או מספר ימים של למידה מרחוק. בכל מקרה, אנו פועלים דיפרנציאלית ונקודתית וכאמור, פועלים בנחישות כדי לצמצם מקרים אלו. כפועל יוצא מהיעדרויות שנודע לנו עליהם ברגע האחרון, לעיתים מסגרת (בעיקר גן) נפתחת בשעה מאוחרת יותר או עם אשת צוות אחת לפרק זמן קצר.

אנו ערים לכל המצבים ומשתדלים למזער אותם.

אנו מקווים שתקבלו בהבנה מקרים כפי שתיארתי לעיל.

בהזדמנות זו אני מבקשת לחזק את ידי כלל הצוותים החינוכיים והמנהליים שפועלים ללא ליאות, סביב השעון, בכדי להמשיך ככל שניתן להפעיל ולפתוח את מסגרות החינוך על אף הקשיים המרובים ואי הוודאות.

בברכת בריאות ותודה על ההבנה ושיתוף הפעולה,

בתיה שוכן-אורבוך
ראש מינהל החינוך

תמונת המחשהתמונת המחשה


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד