התמונה החינוכית המצוינת לשנת תשפ"א

22/09/2022 כ"ו אלול תשפ"ב

משרד החינוך פרסם ביום שלישי, 13.9.22, את נתוני התמונה החינוכית לשנת תשפ"א, המכילה נתונים המציגים את העשייה החינוכית והערכית הנעשית בבתי הספר לצד הישגים לימודיים.

על פי הנתונים ניכר, כי מערכת החינוך העירונית, נמצאת גבוה מעל הממוצע הארצי. בשנת תשפ"א למדו 2,039 תלמידים בכתה י"ב (המחזור שסיים) ו-6,098 תלמידים הלומדים בכלל כיתות החטיבה העליונה י'-י"ב. נתון זה מציב את מודיעין מכבים רעות עם 93.3% זכאות לבגרות (הממוצע הארצי עומד על 76% בלבד).

מדובר בעלייה של 0.1% לעומת נתוני שנה"ל תש"פ, שבה נתון הזכאות לתעודת בגרות היה 93.2%, בעירייה ציינו בהקשר זה שני נתונים מרשימים בהם יש עלייה, המשפיעים ישירות על כך.

93% מסך תלמידי שכבת י"ב בעיר הם תלמידים הלומדים בעיר (שיפור של כמעט אחוז לעומת הנתון בשנה שעברה - 92.3%). הדבר מעיד על אמון של ההורים והתלמידים במערכת העירונית הרואים במערכת החינוך העירונית מערכת איכותית וטובה וההישגים המרשימים אליה היא מגיעה, הם בזכות ההשקעה בהם עם אחוז גבוה ביותר של התמדה (תלמידים המתחילים ונשארים בבתי ספר בעיר ולא יוצאים ממנה) כאשר הממוצע הארצי עומד על 80.6%. כמו כן, תלמידי החינוך המיוחד כולל המשולבים במערכת החינוך הרגילה הם כ-10% (כולל ילדים מיישובי הסביבה). יש להדגיש כי נתון זה כולל את בוגרי בית הספר לחינוך מיוחד גוונים.

הישג חשוב נוסף של המערכת העירונית אליו יש להתייחס בניתוח אחוז הזכאות לבגרות הוא ההצלחה בהורדת מספר התלמידים הנושרים מבתי הספר שעומד על אחוז אפסי - 0.4% לעומת הנתון הארצי שעומד על 1%, דבר ששוב מציג לראווה את העיקרון החינוכי של מינהל החינוך: "לא מוותרים לאף תלמיד/ה ולא מוותרים על אף תלמיד/ה".

בנתוני הבגרות המצטיינת מודיעין מכבים רעות ממשיכה במגמת העלייה של כל ילד רביעי מסיים את מערכת החינוך בעיר עם תעודת בגרות מצטיינת - 24.7%. גידול באחוז אחד לעומת נתוני הזכאות לבגרות מצטיינת במערכת העירונית בשנת תש"פ, שבה היו 23.7% מהתלמידים מצטיינים.

נתון מרשים נוסף הוא אחוז התלמידים בחינוך הטכנולוגי, שעומד על 73.6%, נתון לפיו שלושה מכל ארבעה תלמידים מבוגרי מחזור תשפ"א למד לפחות מקצוע טכנולוגי אחד ברמת 5 יח"ל. הישג זה הינו הודות להשקעה של התלמידים, צוותי בתי הספר והמערכת העירונית הרואים במקצועות "העתיד" השקעה לעתידה של העיר ושל המדינה.

גם במספר התלמידים שנבחנו בבגרות ברמות 4 ו-5 יחידות מתמטיקה, אחד המקצועות המאתגרים שמינהל החינוך העירוני שם לו למטרה לקדם ולעודד בקרב התלמידים, נמשכת מגמת הגידול במספר התלמידים הנבחנים ל-4-5 יח"ל. השנה נתון התלמידים הוא 53.2% כאשר 25.9% מהתלמידים ניגשו לבגרות 5 יח"ל. גם בלימודי האנגלית העיר הנתונים ממשיכים להיות מרשימים כאשר בשנת תשפ"א 72.2% מהתלמידים זכאים לבגרות 5 יח"ל באנגלית.

ראש העיר, חיים ביבס: "שנה אחר שנה מודיעין מכבים רעות מובילה בנתוני החינוך הלימודיים והערכיים, ואין דבר שמסב גאווה יותר מכך, שכן זהו דור העתיד שלנו ואנו רוצים לראותו פורץ דרך, מצליח, ערכי ואיכותי הן כאינדיבידואלים והן כחברה. ממש בימים אלו, מתגבש תקציב העירייה לשנת 2023 כששוב, סדר העדיפויות והמשאבים יוקצו ראשית לטובת החינוך העירוני, תוך חתירה מתמדת למצוינות, חשיבה מחוץ לקופסה ומקצועיות. יישר כוח לצוותי החינוך המסורים והמצוינים, למינהל החינוך, להורים השותפים שלנו וכמובן, לכל תלמיד ותלמידה על הישגיהם היפים".

כיתת לימוד בעיר. תמונה להמחשהכיתת לימוד בעיר. תמונה להמחשה


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד