חנוכת "גן רווה"

09/11/2022 ט"ו חשון תשפ"ג

ביום שישי האחרון 4.11.22 נחנך בבית הספר היסודי "יחד", גן רווה לזכרו של רווה בנימין רפאל לב. רווה שהיה תלמיד בבית הספר, נפטר לפני שנה בדיוק מעקבות מחלת הסרטן. הגן נרקם בשיתוף פעולה בין הוריו של רווה, ריעות ואיתי ובין עמותת יחד, שם כל ילדי משפחת לב למדו והתחנכו.

הגן הוקם בניצוחו של אופיר עידן, אמן שחבר למשפחה, ומשלב בתוכו אלמנטים חינוכיים וערכיים רבים.

מיקומו של הגן, תחת עץ התאנה ומסביבו צמחים צבעוניים ויפים. בגן נבנתה ספרייה עם ספרים שיתחלפו מעת לעת. ליד העץ, נבנה פסל של אוואטר אנג, הדמות האהובה על רווה, שמחברת בין עולם הרוחות והעולם הזה. כך גם היה רווה, שחיבר בין אנשים, בין לבבות ובין עולמות שונים שחוברים יחד.

הדמות של אוואטר הורכבה ממחזור בקבוקים ויציקת בטון, לידה נבנו ארבעת היסודות: אוויר, מים, אש ואדמה, אשר מרכיבים את העולם. ליד כל אלמנט נתלה לוח שמסביר לילדים כיצד הם יכולים להשתמש בכוחות לעזרתם. אלו אותם משפטים שנאמרו לרווה.

בגן, הילדים יוכלו לשחק עם הכוחות ועם אוואטר אנג, לקרוא ספר או ליהנות מיופי הגן והשלווה שהוא מביא איתו. בשלווה הזו, יוכלו המורים והתלמידים לערוך שיעורים מחוץ לכיתה ולאפשר סביבה חוקרת ולומדת.

מדברי המשפחה בחנוכת הטקס של גן רווה: "לאחר שרווה נפטר, חשבנו על דרכים להנציח את רווה ואת המורשת שהשאיר אחריו. איך ילד שאפילו לא בן עשר משאיר אחריו מורשת? כי רווה הוא לא בן עשר, הוא עם נשמה גדולה בוגרת ויפה שיכולה ללמד את כולנו כל כך הרבה דברים. זוכרים את הסרט "תעביר את זה הלאה?" זה בדיוק! הטוב שרווה העניק עובר הלאה בשמו ולמענו, וגם למען האחרים.

"ועכשיו, כשהגן נפתח לטובת הילדים והצוות, אפשר להגיד שהמורשת של רווה עוברת הלאה. מורשת של איזון בנפש, חוזק פנימי ונפש טהורה כלפי האחר. במקום הזה הילדים ישבו על אוואטר כדי לנוח, לקרוא או להסתכל על הטבע, האמנות והיופי, בזמן שהם מבלים בגן. שמו של רווה ייזכר ויאמר שוב ושוב כאשר בפיהם של ילדי בית הספר מוטבע הצירוף "גן רווה".

"איכשהו, הטוב שרווה העניק בחייו ממשיך להגיע עד היום ונדבקו בטוב הזה אחרים. כשאנחנו חושבים על הדרך בה הגן קם עולה בעיקר השתאות ותחושת התעלות. כמו במטה קסם חברו אלינו אנשים עם לב ענק ונתנו מכיסם ומזמנם, כדי לראות את גן רווה עומד כאן במלוא הדרו. בזכותכם אנחנו עומדים כאן היום בפינה המופלאה הזו. ואתם שנמצאים כאן איתנו היום, יש לנו בקשה אליכם, ספרו על "גן רווה", על המקום המופלא הזה. מקום שנוצר מאהבה ונתינה שבאה מכל הלב. מקום שנותן מכל הלב. שאבו ממנו כוחות בזכות הכוחות שהיו לרווה שלנו. כי רווה לימד אותנו שהניצחון הוא בהתמודדות, והוא היה מנצח אמיתי".

גן רווה בבית ספר יח"דגן רווה בבית ספר יח"ד


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד