לומדה עירונית לזיהוי נשים במעגל האלימות

08/12/2022 י"ד כסלו תשפ"ג

לראשונה משיק האגף לשירותים חברתיים בעירייה סרטון ולומדה דיגיטלית ייחודית בהובלת המשנה לראש העיר ומחזיק תיק השירותים החברתיים, עמיעד טאוב, אשר העביר החלטה בנושא במועצת העיר.

מדובר ביוזמה ראשונה מסוגה שמטרתה הכשרת התושבים והתושבות, כשומרי ושומרות סף למניעת אלימות כנגד נשים, כך שהמעגלים הסובבים את האישה: שכנים, חברים ונותני שירות שונים (ספר, קוסמטיקאית ועוד) יוכלו לזהות את סימני המצוקה ולסייע לאישה.

בסרטון מוצגים בתחילה סוגי האלימות, שאינם בהכרח פיזיים, כמו למשל, אלימות מילולית, כלכלית וטכנולוגית. לאחר מכן מגיעים הכלים המעשיים לתושבים ולתושבות, כיצד לפעול במקרה של זיהוי אחד מהסימנים, כאשר הדגש הוא על שיח עם האישה שאינו שופט או מבקר אותה ותורם לה לתחושת מוגנות ותמיכה, עם מספרי טלפון חיוניים הכוללים את המרכז לשלום המשפחה באגף השירותים החברתיים, המוקד העירוני וכמובן טלפונים ארציים של משרד הרווחה והמשטרה.

הלומדה העירונית נבנתה על ידי המרכז לשלום המשפחה באגף השירותים החברתיים, מתוך ניסיונן המקצועי של העבודות הסוציאליות המטפלות במקרי אלימות. כך שחשיפה ללומדה זו בקרב התושבים, תעשיר את הידע בתחום זה, תעלה מודעות ותגרום כך מקווים, להתערבות ולערנות של כל אחד ואחת מאיתנו כשומרי סף.

עמיעד טאוב, המשנה לראש העיר ומחזיק תיק השירותים החברתיים: "עולם השירותים החברתיים ועידן הדיגיטל יכולים לייצר מציאות חברתית חדשה. הלומדה החדשה, שפיתחתי, מאפשרת לכל אחד ואחת מאיתנו להיות שומר סף ולסייע במניעת אלימות במשפחה ולהציל חיים. הלומדה לא רק מאפשרת לנו בלחיצת כפתור לזהות תמרורי אזהרה ולהכיר את דרכי הפעולה לסיוע למי שנמצא במעגל האלימות, אלא גם יאפשרו את העלאת המודעות לנושא הכאוב כחלק מהגישה שלנו לאפס סובלנות לאלימות."

הלומדה נמצאת באתר העירייה - לחצו כאן

אלימות כנגד נשים בפנים


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד