סקר התחבורה הציבורית

02/03/2023 ט' אדר תשפ"ג

מעלים הילוך. המכרז הארצי של משרד התחבורה להפעלת קווי אוטובוסים בעיר צפוי לצאת בשנה הבאה, והפעם, לעירייה יהיה בו חלק אקטיבי ומשפיע, מתוך מטרה להגדיל משמעותית את שביעות רצון התושבים בנושא המורכב. לשם כך, מפרסם בימים אלו אגף תכנון אסטרטגי, מחקר וחדשנות יחד עם מינהל השירות בעירייה, סקר ממוקד לתושבים, לבחינת תחומים הדרושים שיפור בקווי התחבורה הציבורית העירוניים והבינעירוניים, כחלק מההיערכות למכרז הצפוי. כך שתוצאותיו של הסקר יניבו תכנית אסטרטגית לקווי האוטובוסים בעיר.

מדובר למעשה בשלב השני במהלכי העירייה לרתימת משרד התחבורה לשיפור התחבורה הציבורית בעיר. כזכור, לפני כחצי שנה נערך סקר תושבים לשביעות רצון מהתחבורה הציבורית בו השתתפו כ-5000 תושבים. תוצאותיו של סקר זה מגובשות בתכנית העבודה המוצגת למשרד התחבורה ובה נתונים חשובים על צרכי התושבים להתייעלות ושיפור חווית הנוסעים בתחבורה הציבורית, ואלו יחודדו כאמור בסקר החדש הממוקד יותר.

הסקר כולל שאלות שונות באשר לתדירות הנסיעה בקווי התחבורה הציבורית, האם הנסיעה מחוץ לעיר או בתוכה, מטרת הנסיעות וסוג הקווים. עוד בוחן הסקר את החלופות לשימוש נוח יותר בקווי אוטובוסים עירוניים, דירוג סדר החשיבות של הגעת הקווים העירוניים ממקום המגורים ליעדים כמו איזורי התעסוקה, רכבות ובתי ספר, מידת שביעות רצון מהרכבות ועוד. בנוסף, מאפשר הסקר כתיבה חופשית של הערות ותוספות שיכולים התושבים להרחיב לגביהן.

מילוי הסקר אורך כ-3 דקות בלבד ונעשה באופן נוח ודיגיטלי מכל מקום. כמו בסקרים קודמים, מאמינים בעירייה כי גם בסקר זה שיתוף הציבור יהיה גדול ותושבים רבים יביעו מעורבות ורצון להשתתף בו.

הסקר הינו אנונימי ונועד למטרות מחקריות בלבד, במטרה לספק נתונים חיוניים וכלים למקבלי ההחלטות לפעול מול משרד התחבורה ומפעילי הקווים.

למילוי הסקר לחצו כאן

מרכז התחבורה העירונימרכז התחבורה העירוני


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד