רפורמה בתנאי העסקת הסייעות תומכות ההוראה

08/03/2023 ט"ו אדר תשפ"ג

לאחר חודשים ארוכים של מאבק ממושך, הודיעו היום, חמישי 2.3 מרכז השלטון המקומי, הסתדרות העובדים ומשרד האוצר על אישור הסכם השכר של הסייעות תומכות ההוראה במערכת החינוך.

ראש העיר חיים ביבס: "ההסכם מתקן עוול של שנים ומביא בשורה של ממש לסייעות שעושות עבודת קודש עם הילדים שלנו, יום ויום."

מדובר בבשורה משמעותית, הכוללת שורה של שינויים חשובים שישפרו את השכר כבר מחודש אפריל הקרוב ועל יצירת מסלולי קידום ובהם הכשרות מקצועיות ואופק תעסוקתי. בנוסף, במסגרת הסכם השכר הכללי החדש ישולם בשכר של חודש אפריל 2023, מענק חד פעמי בסך של 6,000 שקלים (בהתאם לחלקיות המשרה).

הרפורמה תחול על כלל הסייעות: המשלבות, הרפואיות, בגני ילדים ובחינוך מיוחד בגנים ובבתי הספר ולפיה השכר למשרה מלאה (החל מ- 1.4.2023) יהיה עבור סייעת צמודת ילד – 7,000 שקלים, סייעת גני ילדים וחינוך מיוחד קל – 7,200 שקלים, סייעת חינוך מיוחד (בינוני וקשה) - 8,000 שקלים, סייעות קיימות במערכת (ותיקות) תזכנה לתוספת שכר של עד כ-2,000 שקלים (תלוי ותק, הכשרות מקצועיות וחלקיות משרה).

בנוסף, נקבע תמריץ בהסכם לפיו על השכר הבסיסי יתווסף מענק אי היעדרות של עד 600 שקלים לחודש. עוד מתייחס ההסכם לקידום בוותק, כאשר כל שנת ותק תזכה את הסייעת בתוספת של 50 שקלים לשכר החודשי. לסייעות קיימות במערכת יינתנו תוספות בהתאם לרמת הוותק בין 400 שקלים ועד 1,600 שקלים לחודש, החל משנת העבודה הרביעית. כמו כן, יינתנו תוספות שכר בעבור הכשרות וקורסים מקצועיים, וכן נקבעו העלאות בשכר בעבור עבודה בקייטנות החגים והקיץ החל מ-1.1.24. (פסח 2024).

ראש העיר חיים ביבס: " אני שמח לעדכן שאחרי חודשים ארוכים של משא ומתן עיקש וממושך, לשדרוג שכרן ומעמדן של תומכות ההוראה–הסייעות, נחתום היום על הסכם שכר חדש, משמעותי ופורץ דרך שיביא רפורמה אמיתית לסייעות בתנאי העסקתן, בתמריצים שהן יקבלו ובאופק התעסוקתי שלהן. ההסכם מתקן עוול של שנים ומביא בשורה של ממש לסייעות שעושות עבודת קודש עם הילדים שלנו, יום ויום."

גן ילדים


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד